Skeez
Member
Member

RE: Forum beleid.

ma nov 10, 2008 19:01

Ben nog vrij nieuw hier, dus kan/wil niet teveel oordelen.

Maar ben wel eens met Harry Tijssen; als je het als een grapje bedoeld, kun je er het beste even een positieve smiley achter zetten.
Vooral op internet kunnen reacties à la Don Bubbles in dat 146 topic erg verkeerd en kwetsend overkomen.

En over humor valt te twisten :wink:
1980 - Alfa Romeo Giulia 1600 - VERKOCHT
1972 - Alfa Romeo Giulia 1750 - VERKOCHT
1971 - Alfa Romeo Giulia 2000 - VERKOCHT
1981 - Alfa Romeo Alfetta 2000 GTV - VERKOCHT

Gtv4
Advanced Member
Advanced Member

ma nov 10, 2008 19:29

Ik ben ook aardig nieuw dus kan ook niet echt oordelen.

Maar ik heb ook wel eens een vraag gesteld die verkeerd werd op gepakt of een reactie geplaatst (met smilie) die verkeerd werd uitgelegd.
100 mensen, 100 meningen en 100 verschillende manieren van lezen. Dat is nu eenmaal een forum!

2x lezen en ook een heel topic lezen en niet alleen op de laatste post reageren helpt ook wel eens.
Dit soort topic's werkt ook niet echt om de stemming te verbeteren, los je problemen op met een pb of bel iemand als je zijn nummer hebt.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Forum beleid.

ma nov 10, 2008 20:06

Afzeiken doen ze maar op de chat, een plek waar ook plaats is voor het enorme slechte
taalgebruik van de jeugd, hoewel ik het hier op de site toch behoorlijk vindt meevallen.
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet, of is dit een positieve bijdrage over wat er op de chat gebeurt? Zo zie je maar, je probeert iets positiefs te zeggen of de kwaliteit omhoog te krijgen en iemand legt het negatief uit en voor je het weet heb je de poppen aan het dansen.

Overigens valt het met het taalgebruik op de chat erg mee, ik denk dat daar gemiddeld misschien wel minder taal- en spelfouten gemaakt worden dan op het forum. Niet dat het heel belangrijk is, uiteindelijk gaat het om de inhoud, maar dat betekent nog niet dat mensen geen aandacht aan de vorm kunnen besteden. Een spellingschecker zit meestal wel ingebouwd in je web-browser en het leest nou eenmaal een stuk prettiger als je niet eerst verbasteringen van woorden of kromme zinnen moet gaan interpreteren, voordat je weet wat iemand eigenlijk wil zeggen.

Ik zal de laatste zijn om te zeggen dat ik geen dingen op het forum heb gepost die controversieel zijn. Ik heb ook een reputatie, dat ben ik me echt wel bewust. Wat wel zo is, is dat ik het accepteer dat er door wat ik post mensen een mening over me hebben die niet altijd positief is en dat ze die niet altijd onder stoelen of banken steken. Als je niet de reputatie wilt hebben, moet je het er zelf niet naar maken. Als je door je eigen posts de reputatie hebt om als een hooligan rond te scheuren, moet je niet raar opkijken als mensen denken dat de auto die je aanbied afgetrapt is. Als je eerst een heel topic post over hoe je een hele vervelende schade zelf herstelt en vervolgens de auto te koop aanbied zonder de schade te vermelden, kan je er op wachten dat iemand die schade aan gaat halen. Te Koop en gespot topics zijn niet alleen voor verkopers, maar ook voor kopers. Met z'n allen willen we hier wel dat de verkoper een liefhebber en een goede prijs voor z'n bullen krijgt en dat de koper een goed beeld krijgt van wat er aangeboden is, voor hij/zij tot koop over gaat. Als je de te koop topics van auto's hier op het forum er eens op naslaat, zal je zien dat er bijna altijd wel een hele historie bij gepost wordt door andere forumleden, als ze deze kennen. Dit is echt de eerste auto niet waar dat bij gebeurt en het zal ook vast de laatste niet zijn. Als je je auto wilt adverteren zonder dat je commentaar krijgt, moet je dat vooral op eBay, Marktplaats, Speurders of een dergelijke site doen, maar niet hier op het forum.

paulsteeman
Guru
Guru

ma nov 10, 2008 20:12

Leuk om te zien dat in deze topic er al 4 pagina`s zijn zonder dat er echt gezeken wordt: Hulde.

Zelf ooit eens een topic gestart over het 145/146 register waarbij ik na 2 velletjes gezeur het al had gezien en er niets meer aan deed.

Je mag er vanuit gaan dat wij allemaal Alfa LIEFHEBBERS zijn en degenen die alleen op dit forum zitten om te stangen en te zeuren: ROT OP.

Het is voor mij een leuke ontspanning en dat moet het blijven. Doe volwassen en doe leuk naar elkaar. En idd: een te koop topic is niet voor discussies. Daar is het cafe voor.

Fijne avond, ik pak alleen geen borrelnootjes want ik wil afvallen......

Greetz

Paul
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

Alfa155
Full Member
Full Member

ma nov 10, 2008 20:16

laten we het over de kern houden jongens. Humor is leuk maar niet iedereen heeft hetzelfde soort... probeer iig elkaar niet af te zeiken of in hak te zetten... en als je niet wil dat er iemand reageert op je advertentie :shock: ?? dan kun je binnen onze site prima ergens anders terecht... :wink:
GTV 2.0 16v

Gtv4
Advanced Member
Advanced Member

ma nov 10, 2008 20:19

Leuk om te zien dat in deze topic er al 4 pagina`s zijn zonder dat er echt gezeken wordt: Hulde.

Zelf ooit eens een topic gestart over het 145/146 register waarbij ik na 2 velletjes gezeur het al had gezien en er niets meer aan deed.

Je mag er vanuit gaan dat wij allemaal Alfa LIEFHEBBERS zijn en degenen die alleen op dit forum zitten om te stangen en te zeuren: ROT OP.

Het is voor mij een leuke ontspanning en dat moet het blijven. Doe volwassen en doe leuk naar elkaar. En idd: een te koop topic is niet voor discussies. Daar is het cafe voor.

Fijne avond, ik pak alleen geen borrelnootjes want ik wil afvallen......

Greetz

Paul

U bent de verkoper van de eerder aangeboden 146 op marktplaats? :lol: :lol: :lol: (3 smilie's genoeg om duidelijk te maken dat het een grapje is?)

paulsteeman
Guru
Guru

ma nov 10, 2008 20:21

Hoe weet je dat ik dat niet was???? 8)

Ooit geprobeert met de 145, lukte ook al niet dus ik hou het wel rustig :lol:

Verlang naar borrelnootjes :oops:

Paul
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

Andretti Molletti

Re: Forum beleid.

ma nov 10, 2008 20:32

Ik weet dat dit al vaker aan gekaart is, maar de laatste tijd gaat het echt weer te ver.
Begin dit jaar was er ook al zo'n discussie, dat er hier voornamelijk negatief commentaar word gegeven.

Heb nu al met meerdere mede-forummers contact geahd via PB,(nee, ik ga geen namen noemen)
die het allemaal maar belachelijk vinden.

Mijn, inmiddels gesloten, verkoop topic is hier een zeer goed voorbeeld van, even als het gespot topic over die 145, om maar
even 2 recente voorbeelden te geven.

Komt steeds vaker voor dat sommige mensen zich beter voelen dan de rest, en dat maar al te graag laten merken.
Ook gaat het steeds vaker de persoonlijke kant op, in plaats van dat het over de auto gaat.

Ik weet niet wat het beleid hier voor is, maar ik zit op verscheidene andere fora's, en als daar op zo'n manier gecommuniceert werd,
waren er allang een paar zware waarschuwingen en zelf ban's uit gedeeld.

Net zoals dat een niet nader te noemen persoon nu inmiddels meerdere gebruikersnamen heeft, en daar meerdere malen topic's mee zit op
te stoken, ook daar word weinig tot niks aan gedaan? Tot ongenoegen van niet alleen mij, maar meerdere mede-forummers.

"Vroeger" kwam ik op dit forum om leuke projecten te kijken en mischien nog wat te leren.
Tegenwoordig om te kijken wat er nu weer compleet af gekraakt of belachelijk gemaakt gaat worden.

Hoop dat dit topic niet gesloten of verwijderd word...

Just my 2 cents, Jordi
Wat is nu concreet de vraag, mededeling of het doel van deze posting?

Andretti Molletti

ma nov 10, 2008 20:33

Deel 2: ;)

Het is weer kommer en kwel tijd en inhoudelijk verschijnt er zoveel rotzooi op dit forum dat de meeste content me geheel niet meer kan boeien...
Een beleid zou het forum ook aantrekkelijk moeten kunnen houden. :idea:

NoFear Creations
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

ma nov 10, 2008 21:45

Even voor de wat slecht ziendere mensen hier op het forum, een quote uit mijn eigen advertentie, zoals hij overal op i-net staat:
Auto heeft een beschadigde linker A-stijl gehad, maar dat is zeer netjes gerepareerd, en mede daardoor zijn er ook een nieuwe voorruit en dashboard ingekomen.
Duss....

Ben het met deze quote helemaal eens:
Ik zou het fijn vinden als het forum alleen toegankelijk werd gemaakt voor leden, net zoals bij het ARTC.
Daarnaast zou ik het ook fijn vinden als mensen niet meer anoniem een nick kunnen aanmaken en zeker dat het aantal inschrijvingen beperkt blijft tot één.

Op dit moment zie ik het weer gebeuren dat een totaal anoniem iemand ons forum opkomt en er een zooitje van maakt.. tevens zie je een aantal mensen dubbele nicks hebben en dat werkt verwarrend en geeft onrust. Ik ben daar zelf ook debiet aan (dubbele nick) en zal de naam Yoda niet meer gebruiken.

N.v.t.
Dit voorkomt een hoop anoniem geleuter en gesodemieter. Mogelijk kunnen we per lid twee nicks laten aanmaken.. (partner).

Graag jouw mening, of discussie, maar wel gezellig please ;)
Laatste link van de bovenstaande persoon.

--edit--
Weet dat ik de laatste tijd wat vaker heftig reageer, maar komt omdat ik mij dan ook persoonlijk aangevallen voel, en dat het dan ook niks meer met m'n auto te maken heeft.
Zal dit voortaan via PB's oplossen...
Laatst gewijzigd door NoFear Creations op ma nov 10, 2008 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
"Tijdelijk Alfa loos..."

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma nov 10, 2008 22:40

Even voor de wat slecht ziendere mensen hier op het forum, een quote uit mijn eigen advertentie, zoals hij overal op i-net staat:
Auto heeft een beschadigde linker A-stijl gehad, maar dat is zeer netjes gerepareerd, en mede daardoor zijn er ook een nieuwe voorruit en dashboard ingekomen.
Duss....

Ben het met deze quote helemaal eens:
Ik zou het fijn vinden als het forum alleen toegankelijk werd gemaakt voor leden, net zoals bij het ARTC.
Daarnaast zou ik het ook fijn vinden als mensen niet meer anoniem een nick kunnen aanmaken en zeker dat het aantal inschrijvingen beperkt blijft tot één.

Op dit moment zie ik het weer gebeuren dat een totaal anoniem iemand ons forum opkomt en er een zooitje van maakt.. tevens zie je een aantal mensen dubbele nicks hebben en dat werkt verwarrend en geeft onrust. Ik ben daar zelf ook debiet aan (dubbele nick) en zal de naam Yoda niet meer gebruiken.

Daarnaast denk ik ook dat het tijd wordt om eens te overwegen of de leden van het forum cliblid moeten zijn...
Dit voorkomt een hoop anoniem geleuter en gesodemieter. Mogelijk kunnen we per lid twee nicks laten aanmaken.. (partner).

Graag jouw mening, of discussie, maar wel gezellig please ;)
Laatste link van de bovenstaande persoon.

--edit--
Weet dat ik de laatste tijd wat vaker heftig reageer, maar komt omdat ik mij dan ook persoonlijk aangevallen voel, en dat het dan ook niks meer met m'n auto te maken heeft.
Zal dit voortaan via PB's oplossen...
Sorry hoor, maar hebben de niet-Scarbleden het nou opeens gedaan? Is dat ook nog ergens op gebaseerd of wordt er gewoon een zondebok gezocht?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

NoFear Creations
Full Member
Full Member

ma nov 10, 2008 22:43

Dat stuk vind ik dan ook minder, zal ik er even tussen uit halen.
Maar de rest van die post is een goed idee...
"Tijdelijk Alfa loos..."

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma nov 10, 2008 22:57

Thanks, ik dacht ook al.
Ik ben het er wel mee eens dat het misselijk is om anoniem beschuldigingen te gaan lopen uiten. Het hele Zorro gebeuren kwam allemaal heel ludiek over, maar intussen weten we nog steeds niet wie het was en dat maakt het in mijn ogen een nogal laffe actie. Als Zorro hier verschijnen is één ding, maar wees dan wel een vent en maak je bekend, ook al is het maar achteraf.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Dinky Boy
Miniaturista

ma nov 10, 2008 22:59

Jordi, naar aanleiding van jouw openingspost: je hebt in zoverre gelijk dat iedere reactie waarin een ander wordt gekwetst, beledigd of 'afgezeken', waarin op de man wordt gespeeld, en elke reactie die is geplaatst met het oogmerk om onrust te stoken er één te veel is.

Wat niet klopt is dat er 'niets' gedaan wordt. Er wordt meer verwijderd, aangepast en gewaarschuwd dan voor de forumgebruikers waarneembaar is omdat wij als moderators de meeste gevallen per PB of mail afhandelen. Meestal wordt er door de betrokkene positief op gereageerd.

In jouw specifieke verkoop topic heeft behoorlijk lang geduurd voordat er is ingegrepen vanwege het simpele feit dat er niemand de moeite nam aan de bel te trekken.

Op zich terecht dat je het beleid aan de orde stelt. De regels/voorwaarden waarmee iedere forumgebruiker akkoord is gegaan bij de aanmelding op dit forum zijn de ene helft van het verhaal. Die regels zijn duidelijk genoeg. De manier waarop de regels worden gehandhaafd, het beleid, is de andere helft. Dat beleid is aan de orde geweest tijdens het laatste moderators overleg. We vinden zelf dat het beleid onvoldoende transparant is voor de gebruikers hetgeen discussies in de hand werkt.

Op korte termijn gaan we het beleid inzichtelijker maken. Wat we daarbij niet willen is een ellenlange lijst met regels en beperkingen, dat maakt de handhaving alleen maar complexer. Wat we wel willen is dat voor de gebruikers hoe we de regels handhaven.

Nog een paar opmerkingen n.a.v. enkele postings in dit topic:
  • Discussiëren, kritische vragen stellen in Te Koop topics is toegestaan. Door waren op het forum aan te bieden kiest de aanbieder voor de mogelijkheid dat anderen reageren, daar is het een forum voor. Wil de aanbieder dat niet, dan is er de Te Koop en Gezocht rubriek op de SCARB-site. De discussie op het forum moet natuurlijk wel over de aangeboden waren gaan en niet over de advertentie zelf of de verkoper. Wie meent dat er iets niet deugt aan de advertentie of een reactie daarop kan de 'klik'-knop gebruiken.

Een verbod op het aanmaken van dubbele accounts of kent technische beperkingen. Een beroep op het fatsoen en gezonde verstand van de gebruikers zou toch voldoende moeten zijn lijkt me.

Ook leuke grappen kunnen kwetsend zijn. Daar doen smileys niets aan af.
In het algemeen: 99,9 % van de forumgebruikers is van goede wil. Soms heeft iemand zijn dag niet; zet zijn opmerking wat scherp neer of realiseert zich niet dat het anders kan worden geïnterpreteerd dan bedoeld. Andere gebruikers kunnen daar dan over in de gordijnen vliegen maar elke reactie lokt weer een nieuwe reactie uit. Zoals al vaker gezegd, tel eerst eens tot tien. Of tot vijftig...

Terug naar “Het Forum Café”