Andretti Molletti

RE: Porsche beschuldigt Nissan van oplichting op Nurburgring

do okt 02, 2008 14:20

Als ze een japanner op weg sturen om het record te verbreken, dan krijgt hij een hoofdband en de medeling record of sterf....

Die duitsers schreeuwen alleen maar: "als het lukt krijg je een bradwürst"

Wat zou nou het beste motiveren denken jullie??? 8)

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do okt 02, 2008 14:35

Bratwurst mit Sauerkraut und Bratkartoffeln. Mit Senf bitte :twisted: Tóp-ontbijtje!
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

do okt 02, 2008 14:46

突撃 雷撃 !
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

do okt 02, 2008 14:53

De Duisters hebben weer een weke plek in de ziel. Een niet helder verantwoorde geestdrift en zelfs is er de mogelijkheid op het doorslaan van de stoppen. Op een of andere manier doen ze het goed bij het EK/WK voetbal met niet al te zeer getalenteerde voetballers. Zij hebben iets in het hoofd en dat moet gebeuren en dat kan eigenlijk alleen in een Duits hoofd opkomen. Of Japans.
They say that a true enthusiast will praise a car for it’s faults, that’s what makes them good; they have personality.

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

do okt 02, 2008 16:32

Is die Nissan dan alweer sneller dan die Corvette ZR1 intussen ?
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Atte
Member
Member

vr okt 03, 2008 13:20

Woensdag sprak ik in Volkel (bij Intrax/Henk Thuis) Ron Simons. Hij is met Nissans op de Nuerburging bezig...

Aernoudt
Guru
Guru

Re: RE: Porsche beschuldigt Nissan van oplichting op Nurburg

za okt 04, 2008 10:01

Woensdag sprak ik in Volkel (bij Intrax/Henk Thuis) Ron Simons. Hij is met Nissans op de Nuerburging bezig...
Staan er een heleboel bij Ron. Of het nu de leukste auto is om te rijden (beetje PS/3 achtig imho) maar het is natuurlijk wel een aardig stukje engineering, voor een fractie van de prijs van die platte kevers. ALs ik alle tests goed gezien heb, dan valt mij op hoe makkelijk de auto hard gaat: de lol uit deze auto moet je denk ik dan ook daar zoeken (beetke a la Audi R8: wel hard gaan maar het is het gewoon net niet (nog even los van de 'looks'). Of deze auto ook de echte rij-fun geeft zoals bijvoorbeeld het controleren van een Giulia Super op een nat Zandvoort betwijfel ik (hoewel ik uiteraard nog niet in de nieuwe GTR heb gereden).

Die testen op zich zeggen betrekkelijk weinig vind ik: wie kan er nu zo op de limiet rijden op de Ring ? Dat zijn maar zo weinig mensen die dat uberhaupt kunnen (en ook nog vrij baan hebben).
Porsche gaat meer concurentie geven dan hun lief is, en dat vind ik een hele goede ontwikkeling ! Belangrijk nu wordt: een goed team dat de 24H van de Nurburgring gaat winnen, zolang dat niet gebeurd blijven de Porsche mannen hun welbekende over het paard getilde arrogantie uitstralen...
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

za okt 04, 2008 11:27

Die testen op zich zeggen betrekkelijk weinig vind ik: wie kan er nu zo op de limiet rijden op de Ring ? Dat zijn maar zo weinig mensen die dat uberhaupt kunnen (en ook nog vrij baan hebben).
Natuurlijk, alleen 25 seconden is wel een heel erg groot gat. Als Porsche idd een pro achter het stuur hebben gezet van de Nissan kan ik heel goed begrijpen dat ze het niet vertrouwen.

En over andere opmerkingen die ik heb gelezen: de ronde op de Nürburgring is natuurlijk wat anders dan "gewoon" de fabrieksopgaven. Dat daarbij wel eens truukjes worden uitgehaald of de waarheid wat wordt bijgesteld is inmiddels wel bekend (*), maar de ronde op de Nürburgring is een puur prestigegegeven, dat is HET cijfer waarop de supercars onderling worden afgerekend. Heel terecht dat Porsche het aan de kaak stelt wanneer ze denken te weten dat daarmee is gesjoemeld.

(*) doet me denken aan een verhaal dat ik jaren en jaren terug heb gehoord over het bepalen van de 0-100 acceleratie van een snelle motor (geen idee meer wat het merk was). Er was na veel pogingen een bepaalde tijd bereikt toen een coureur ook eens een poging wilde wagen, omdat hij dacht dat het best nog wel sneller kon. Hij deed het inderdaad sneller. Sterker nog, hij reed zomaar een halve seconde van de tijd af. Dat hij daarbij de koppeling van een gloednieuwe motor volledig in de soep had gedraaid deed er niet toe, de motorenfabrikant kon nu een veel snellere tijd opgeven. Geen idee hoeveel waarheid er in dit verhaal zit, maar het geeft goed aan hoe betrekkelijk deze gegevens kunnen zijn.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Aernoudt
Guru
Guru

za okt 04, 2008 11:47

Natuurlijk, alleen 25 seconden is wel een heel erg groot gat. Als Porsche idd een pro achter het stuur hebben gezet van de Nissan kan ik heel goed begrijpen dat ze het niet vertrouwen.

....
Denk je nu echt dat die man de opdracht gekregen heeft echt vol-gas te geven ? Daar geloof ik weinig van: die man is ingehuurd om het gelijk van Porsche aan te tonen. Toont meteen ook de kinderschtigheid van Porsche aan, maar dat terzijde.

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

za okt 04, 2008 12:05

....
Denk je nu echt dat die man de opdracht gekregen heeft echt vol-gas te geven ? Daar geloof ik weinig van: die man is ingehuurd om het gelijk van Porsche aan te tonen. Toont meteen ook de kinderschtigheid van Porsche aan, maar dat terzijde.
Ja, dat denk ik eigenlijk wel. Anders is deze aanval wel heel erg makkelijk te pareren door Nissan en gaat Porsche met deze actie zo ongelooflijk onderuit dat ze voorlopig niet meer serieus worden genomen. Ik denk niet dat ze zichzelf in zo'n kwetsbare positie zouden brengen.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

zo okt 05, 2008 11:57

....
Ja, dat denk ik eigenlijk wel. Anders is deze aanval wel heel erg makkelijk te pareren door Nissan en gaat Porsche met deze actie zo ongelooflijk onderuit dat ze voorlopig niet meer serieus worden genomen. Ik denk niet dat ze zichzelf in zo'n kwetsbare positie zouden brengen.
Bestaat dat?
Een volbloed profesioneel autocoureur, die géén volgas geeft op de Nurbergring???

Aernoudt
Guru
Guru

zo okt 05, 2008 13:43

...
Bestaat dat?
Een volbloed profesioneel autocoureur, die géén volgas geeft op de Nurbergring???
Zeker:
1. de meeste coureurs kennen de Ring niet goed genoeg omdat ze er weinig tot niet rijden, en durven derhalve zo wie zo niet op de limiet te rijden.
2. Als Porsche betaald om niet 100% te rijden om juist hun auto's beter uit de verf te laten komen door de tijd van de GT-R er slechter ui te laten komen... dan kan de coureur als op een gegeven moment wordt aangetoond dat er mensen sneller waren, met smoesjes als 'luchtvochtigheid' etc komen om zijn blazoen niet te beschadigen.

Porsche is een merk met een negatieve invloed op autosport met hun achter-de-schermen machtspelletjes (waardoor o.a. de M3 GTR niet meer mee mocht doen etc). Elk merk/aktie wat die positie onder druk kan zetten, zoals de GT-R die tegen een veel lagere prijs sneller is dan het Porsche assortiment, juich ik dan ook van harte toe :!:

ErwinV6

zo okt 05, 2008 14:54

@Aernoudt ik ben het niet met je eens, ik denk dat als Porsche Nissan beschuldigd ze echt zeker zullen moeten zijn, want anders staan ze overigens ongelooflijk voor gek als Nissan het tegendeel bewijst :roll:
En ik denk dat Nissan nu aan zet is om te laten zien dat hun auto echt zo goed is!
Ik zou kiezen voor een Corvette ZR1 overigens die nog sneller is :lol: ipv. zon X-Box auto :wink:

Andretti Molletti

zo okt 05, 2008 17:30

Xbox??????
:shock:

Porsche is voor kakkers
Corvette voor patsers
Nissan voor high-techn(euten) zonder emotie

;)

Terug naar “Het Forum Café”