Joel
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

RE: LPG INBOUW TOPIC

zo sep 28, 2008 22:15

Ik ga gas in m'n Bertone laten leggen. Heb offerte binnen voor een OMVL Venturi systeem, Ledindicatie op schakelaar voor tankinhoud, 60 liter lpg tank tegen achterbank, buitenvuller plaatsing achter kentekenplaat dmv kantelklep.

OMVL Venturi systeem... Is dat OK? Ik wil natuurlijk zoveel mogelijk vermogen behouden. Zijn er betere systemen?
GT 1600 Junior

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

Re: LPG INBOUW TOPIC

ma sep 29, 2008 10:23

Satansadem (lpg)
Ik zie hier toch wel de noodzaak om corrigerend in te grijpen...

De benaming "satansadem" doet enige verwantschap met diesel suggeren en dat kan natuurlijk niet....

Benzine is gewoon benzine... een welliswaar enigszins verouderd goedje waar de eerste generatie automobielen ook al door bevuurd werd maar er is geen reden om dit anders te noemen dan zoals het al heet...

Diesel daarentegen is een goedje straight out of hell... veel te duur... het stinkt... produceert zwarte wolken fijnstof die langzaam op de mensheid nederdalen enzovoort... vandaar dat deze vloeistof zeer terecht de bijnamen SatanSap en HelleVocht verworven heeft... een dieselblokje laat zich ook niet moderniseren zodat het andere, modernere, sapjes accepteert... Gelieve autombielen die dit sap aan de pomp in de tank laten vloeien dan ook navenant te benoemen...

LPG is zonder meer the king of modern fuels en gezien het zijdezachte karakter voor de poeplap EN het milieu dient zich bijna automatisch de metafoor met hemelse engeltjes aan... mijn suggestie is dan ook om dit gas als engelenadem te betitelen... Echter, daar dit woord melodieus enigszins tekort schiet... komen we op de Engelse vertaling terecht en zo wordt LPG in de volksmond (vooral bij hen die zich NIET verzetten tegen de vooruitgang...) ook wel AngelBreath genoemd...

Mijn voorstel is om op niet al te lange termijn een logo te ontwerpen waarmee LPG-rijders zich kunnen onderscheiden van de grijze meute en die zeker de slogan "Powered by AngelBreath" laat zien...

Wie is er creatief?
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma sep 29, 2008 10:43

Diesel is gewoon diesel... een welliswaar enigszins verouderd goedje waar al vele generaties automobielen door bevuurd werden maar er is geen reden om dit anders te noemen dan zoals het al heet...

Benzine daarentegen is een goedje straight out of hell... veel, veel te duur... produceert veel CO2 die de aarde langzaam aan verandert in een grote broeikas, enzovoort... vandaar dat deze vloeistof de bijnamen SatanSap en HelleVocht veel meer verdient dan diesel... bezinemotoren hebben ook nog niet een fractie doorgemaakt van de snelle ontwikkelingen op dieselgebied... Gelieve autombielen die dit sap aan de pomp in de tank laten vloeien dan ook navenant te benoemen...

:wink:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

ma sep 29, 2008 10:59

Diesel is een van aardolie gemaakt surrogaat voor plantaardige oliën en vetten. Indien diesel niet had bestaan hadden nog veel meer kindertjes dan nu honger geleden. Diesel is dus met recht een reddende engel te noemen.

Maar ik ga er toch maar niet mijn patatjes in bakken.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma sep 29, 2008 11:59

een dieselblokje laat zich ook niet moderniseren zodat het andere, modernere, sapjes accepteert...
Je kan tegenwoordig zo ongeveer een willekeurig landbouwgewas nemen, dat persen en de olie die er uit komt in je dieselauto gooien. Weliswaar moet je deze olie wel zo heet stoken dat ze net zo dun is als diesel, maar daarna loopt je dieseltje er prima op. Ik wil nog wel eens een contraptie zien die dat voor gas- of benzineauto's voor elkaar krijgt met zo weinig moeite.

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

ma sep 29, 2008 13:14

Je kan tegenwoordig zo ongeveer een willekeurig landbouwgewas nemen, dat persen en de olie die er uit komt in je dieselauto gooien. Weliswaar moet je deze olie wel zo heet stoken dat ze net zo dun is als diesel, maar daarna loopt je dieseltje er prima op. Ik wil nog wel eens een contraptie zien die dat voor gas- of benzineauto's voor elkaar krijgt met zo weinig moeite.
Dat kon altijd al. Dat is namelijk precies waar de dieselmotor voor is uitgevonden. :wink:

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: LPG INBOUW TOPIC

ma sep 29, 2008 15:17

Diesel is gewoon diesel... een welliswaar enigszins verouderd goedje waar al vele generaties automobielen door bevuurd werden maar er is geen reden om dit anders te noemen dan zoals het al heet...

Benzine daarentegen is een goedje straight out of hell... veel, veel te duur... produceert veel CO2 die de aarde langzaam aan verandert in een grote broeikas, enzovoort... vandaar dat deze vloeistof de bijnamen SatanSap en HelleVocht veel meer verdient dan diesel... bezinemotoren hebben ook nog niet een fractie doorgemaakt van de snelle ontwikkelingen op dieselgebied... Gelieve autombielen die dit sap aan de pomp in de tank laten vloeien dan ook navenant te benoemen...

:wink:
Gemakkelijekrwijs AngelBreath dus maar buiten schot gelaten? Valt ook weinig tegen in te brengen.... 8)

Ennuh... die 164's SSV's in je onderschrift... die zijn van dit type neem ik aan? :twisted: :twisted: :twisted:
Afbeelding

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma sep 29, 2008 15:43

Oh maar ik heb niets tegen LPG hoor. Zowel de Sprint en de 75 reden erop. Hoewel, niets... voordat die dubbele carburateurs zich weer vol hadden gezogen met benzine bij het omschakelen... maar goed, da's weer een ander verhaal.

En for your info, die 164's waren van van dit type:
Afbeelding

Een erg leuk type, moet je ook eens proberen. :twisted:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma sep 29, 2008 17:17

Een erg leuk type, moet je ook eens proberen. :twisted:
Ik heb niks met verkeerdwielaandrijvers rijdend op de verkeerde brandstof... :wink:

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma sep 29, 2008 17:37

Benzine daarentegen is een goedje straight out of hell... produceert veel CO2 die de aarde langzaam aan verandert in een grote broeikas, enzovoort...
Maar diesel produceert per verbrande liter nog méér CO2. Dit wordt door het lagere verbruik van de dieselmotor weer gecompenseerd, maar toch.

Diesel of LPG, het is kiezen tussen 2 kwaden. Uiteindelijk is benzine gewoon het leukst! :twisted:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma sep 29, 2008 17:53

Uiteindelijk is benzine gewoon het leukst! :twisted:
Als je LPi hebt gaat ie harder op gas dan op euro95 hoor. Het enige nadeel dan nog is dat lijk in de kofferbak, een beetje tank met inhoud maakt je wel zwaarder dan de directe concurrent die op benzina rijdt.

Andretti Molletti

ma sep 29, 2008 19:16

Ik ga gas in m'n Bertone laten leggen. Heb offerte binnen voor een OMVL Venturi systeem, Ledindicatie op schakelaar voor tankinhoud, 60 liter lpg tank tegen achterbank, buitenvuller plaatsing achter kentekenplaat dmv kantelklep.

OMVL Venturi systeem... Is dat OK? Ik wil natuurlijk zoveel mogelijk vermogen behouden. Zijn er betere systemen?
Zal ik eerlijk zijjn? ik vind OMVL 3x niks!
Ik verkies het nederlandse Koltec.. waarom, omdat die verdampers de 190 en 290 serie veel meer gas "ineens"kunnen leveren en omdat ze heel goed af te stellen zijn ook door leken.
Daarnaast kun je ze zowel in de dwars als in de rijrichting monteren omdat het membraan daar niet gevoelig voor is!
Ik reed destijds menig 75TS zoek met een Nissan Primera GT op illegaal LPG met... je raad het al: Koltec 297 verdamper en een standaard aanzuigluchtslang mengstukkie! :twisted:

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

ma sep 29, 2008 20:05

Even ontopic weer;

Waarom is g3 wel mogelijk bij sommige 164 TS 8v's en niet bij de 155 TS 8v's?? Of is het toch mogelijk bij een 155 8v? Want dat zou toch wel schelen.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma sep 29, 2008 20:46

Even ontopic weer;

Waarom is g3 wel mogelijk bij sommige 164 TS 8v's en niet bij de 155 TS 8v's?? Of is het toch mogelijk bij een 155 8v? Want dat zou toch wel schelen.
Wat ik er van heb begrepen is dat er van de 164 8V TS "perongeluk" een aantal goedgekeurd zijn, ondanks het ontbreken van de typegoedkeuring voor G3. Op basis daarvan schijnt het mogelijk te zijn om een nieuw ingebouwd G3 systeem met wat duw- en trekwerk bij de RDW er door te krijgen voor de 164. Misschien als je ontzettend je best doet, de 164 er bij haalt en aantoont dat de motor van de 155 8V TS minstens net zo schoon is, dat je een 155 met LPi voor een G3 keuring bij de RDW mag inleveren. Ze zullen hem dan behoorlijk ondersteboven keren qua emissies en heel misschien dat het je dan lukt.

cmva
Advanced Member
Advanced Member

ma sep 29, 2008 21:23

Even ontopic weer;

Wat ik er van heb begrepen is dat er van de 164 8V TS "perongeluk" een aantal goedgekeurd zijn, ondanks het ontbreken van de typegoedkeuring voor G3. Op basis daarvan schijnt het mogelijk te zijn om een nieuw ingebouwd G3 systeem met wat duw- en trekwerk bij de RDW er door te krijgen voor de 164. Misschien als je ontzettend je best doet, de 164 er bij haalt en aantoont dat de motor van de 155 8V TS minstens net zo schoon is, dat je een 155 met LPi voor een G3 keuring bij de RDW mag inleveren. Ze zullen hem dan behoorlijk ondersteboven keren qua emissies en heel misschien dat het je dan lukt.
Ja,misschien en dan bespaar je tov G2 wel 23 euro per mnd :o,heb hier een 166 3.0 met installatie uit mei 2008,(duitse auto) overbouwen is geen probleem ,maar indien t spul overgebouwd wordt op een Ned 166 ,wordt t gewoon G op kenteken (emissie eisen zijn niet van belang)

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”