Satansadem (lpg)
Ik zie hier toch wel de noodzaak om corrigerend in te grijpen...
De benaming "satansadem" doet enige verwantschap met diesel suggeren en dat kan natuurlijk niet....
Benzine is gewoon benzine... een welliswaar enigszins verouderd goedje waar de eerste generatie automobielen ook al door bevuurd werd maar er is geen reden om dit anders te noemen dan zoals het al heet...
Diesel daarentegen is een goedje straight out of hell... veel te duur... het stinkt... produceert zwarte wolken fijnstof die langzaam op de mensheid nederdalen enzovoort... vandaar dat deze vloeistof zeer terecht de bijnamen SatanSap en HelleVocht verworven heeft... een dieselblokje laat zich ook niet moderniseren zodat het andere, modernere, sapjes accepteert... Gelieve autombielen die dit sap aan de pomp in de tank laten vloeien dan ook navenant te benoemen...
LPG is zonder meer the king of modern fuels en gezien het zijdezachte karakter voor de poeplap EN het milieu dient zich bijna automatisch de metafoor met hemelse engeltjes aan... mijn suggestie is dan ook om dit gas als engelenadem te betitelen... Echter, daar dit woord melodieus enigszins tekort schiet... komen we op de Engelse vertaling terecht en zo wordt LPG in de volksmond (vooral bij hen die zich NIET verzetten tegen de vooruitgang...) ook wel AngelBreath genoemd...
Mijn voorstel is om op niet al te lange termijn een logo te ontwerpen waarmee LPG-rijders zich kunnen onderscheiden van de grijze meute en die zeker de slogan "Powered by AngelBreath" laat zien...
Wie is er creatief?
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...