Lennart
Member
Member

RE: Mille Miglia 2005

vr mei 13, 2005 09:38

Als je zoveel tijd over hebt, heb ik nog wel een paar Alfa's de gepoetst mogen worden! ;-)

kroehlur

vr mei 13, 2005 11:12

Wat een deelnemerslijst zeg.

Pegaso z 102 mmmmmmmm...

En die Bentleys. Reed laats in Rotterdam achter een Bentley 4.5 litre, natuurlijk in BRG en met een groot engels flag op de zijkant. Wat een allemachtige wagen zeg. Groot en wat een geluid. Prachtig.

Giulia555

vr mei 13, 2005 11:52

Snelle vrachtwagens (aldus Bugatti) Maar inderdaad wel goed om te zien.. samen met Mercedessen SSK's ruik je gewoon de historie bij dit soort automobielen.. Nog paar uurtjes en dan richting Brussel, via de Elzas, Italie in en genieten maar.. Ben benieuwd of ik nog forumers tegen kom....Sta met zilveren 156 Sportswagon langs de kant met Belgisch kenteken...dus....

Lennart
Member
Member

vr mei 13, 2005 14:57

Misschien zie ik je bij de technische keuring in Brescia? Of 's avonds bij Sirmione bij de rotonde of bij de Futa-pass?
Ga je via de Elzas? Toeristische route?

Giulia555

vr mei 13, 2005 15:28

Moet nog even kijken waar we wanneer zitten.. Gaan ieder geval Umbrie in om na Urbino lekker te gaan zitten en alles voor bij te zien blazen.Weet nog goed dat verleden jaar Jochem Mass ons inhaalde en haaks linksaf sloeg voluit in ons gezicht (raampje open) blazend met de SLR (die dit jaar voor het laatst meedoet). Verder naar Peinze doorsteken en onderaan de paso della Futa... Misschien daar dan??

Lennart
Member
Member

vr mei 13, 2005 15:49

:-)
'Waarom doet de SLR voor het laatst mee? :o Die vind ik echt über!

Giulia555

vr mei 13, 2005 16:22

Ze vinden het wel goed zo bij Mercedes. Hij gaat definitief het museum in na 50 jaar Mille.

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

za mei 14, 2005 08:33

Wij zullen erbij zijn in Brescia voor de keuring en de start (zitten dan op een pleintje met een lekker glaasje)
Vrijdag doen we Milaan en het Alfa museum
Zaterdag wat toeren en dan richting Cremona om ze weer allemaal te zien en horen voorbijrazen.

En we zijn te herkennen aan een rode Spider 2000 uit '73 met belgische nummerplaat en daarin 2 mannen met een gelukzalige blik op het gezicht (door die auto's hé)
Misschien ook wel wat door de aanblik van die mooie italiaanse deernes :D

Afbeelding
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

patje1100
Guru
Guru

zo mei 22, 2005 09:43

Shit... ik ben al weer terug. Dat is het nadeel van zo'n turbo.. :wink:

Was een geweldig weekje. Alleen woensdag kwam het met bakken uit de lucht. Verder alleen maar mooi weer gehad.

Donderdag in Brescia was weer erg leuk. .

Sávonds langs de weg gestaan toen de hele caravaan langs kwam.

Aangezien Mercedes een grote sponsor is hadden ze een stuk of 15 SLR's als volgwagen, of sponsor object tussen de ralley mee laten rijden. Wat een werelds geluid komt er uit die motor zeg.

Gisteren gingen we terug. Stond in Peschiera meteen al een een mega file en zag door de tolpoort een roedel Bertones de auto strada opgaan. Een paar kwam ik er bij de tolpoort al tegen en er stonden er ook een paar bij de grens Italie / CH op elkaar te wachten. Leuk.

Volgend jaar maar weer.

Lennart
Member
Member

zo mei 22, 2005 21:22

Aangezien Mercedes een grote sponsor is hadden ze een stuk of 15 SLR's als volgwagen, of sponsor object tussen de ralley mee laten rijden. Wat een werelds geluid komt er uit die motor zeg.
Wij vonden het echt een afgrijselijke auto en echt een belabberd geluid. Dat iemand daar zo'n sloot geld aan kan uitgeven, is niet normaal. In het echt is dat ding gewoon te lelijk, wat ons betreft een grote flop. Het is net een SLK die een te zware caravan heeft getrokken.

Inderdaad, we zijn ook net terug en het was toch weer erg leuk dit jaar. Het weer zat voor de verandering eens mee. Wel een moeizame heenreis met veel oponthoud gehad.
Woensdags nog even in Maranello geweest waar Luca Badoer aan het testen was. Altijd weer leuk om te zien.

Wel een paar kanttekeningen van een verder geslaagd weekje:
Mijn Favo parkeerplaats vlakbij het centrum in Brescia was opgeheven. :-( Het bleem een regelrechte ramp om een ander stekkie te vinden. Wat is dat daar allemaal ... aangegeven.
Het stoorde ons dat de 1000Miglia onderhand een Duits evement aan het worden is. Wat hangen daar toch een hoop patserige duitsers omheen, het wordt ieder jaar erger. En ook het vertoon van BMW en Mercedes met hun fabrieksvolgwagens in het kader van het bewaren van hun cultuurgoed. Zo overdone! Neem een voorbeeld aan Alfa Romeo. Ook dit jaar mochten een aantal auto's uit het Museo Storico meedoen. Geen lekker discreet, geen blah blah, gewoon alleen maar rijden.

Ondanks dat het weer fantastisch was, denk ik volgend jaar toch niet weer te gaan. Ben er nu 6 jaar achtereen geweest en ga volgend jaar maar weer eens verder kijken naar een ander leuk evenement.

patje1100
Guru
Guru

zo mei 22, 2005 21:26

Lennart.
Dat parkeren was een drama maar zonder te weten waar we uitkwamen stonden we boven op de berg nog geen 5 minuten lopaen van piazza Vittorio. Mazzeltje.

Met die duitsers... helemaal mee eens maar dieBenzen..... Geweldig :wink:

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

zo mei 22, 2005 23:18

En ook wij zijn terug,

prachtig weer, fantastische auto's (foto's volgen), mooie meiden, lekkere wijn, ...

wat wil een man nog meer :D

Deze ochtend rond 7.30 bij Capriate een mooie rode nederlandse 1600 Bertone voorbij gestoken. Iemand van hier?
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Lennart
Member
Member

ma mei 23, 2005 09:25

Geen idee wie dat was, maar we hebben een hoop Bertoontjes gezien van Nederlanders. Ook een crèmekleurige en Nederlandse Sz's. Er zijn altijd wel een hoop Nederlanders te vinden, wel leuk. Ook veel Supertjes. Ik schaam me nu eigenlijk dat ik zo laf ben geweest. Ik had gewoon ook met de junior moeten gaan! :oops:

GTV2000

Re: RE: Mille Miglia 2005

ma mei 23, 2005 09:48

Klopt waren wij, kleine afvaardiging van het RGB. MM was bijzonder gaaf, zeker het aantal klassieken en moderne gave auto's die je voorbij ziet komen.

Even een bloemlezing:
- ik heb bij Centro Stile de 159 Sportswagon en Brera Spider gezien, echter onder een alfarood doekje, niet kijken wel voelen....
- ook om de 8c Competizione heen gelopen, erin mogen zitten en als klap op de vuurpijl mogen starten. Wat een geluid maakt dat ding zeg....niet te geloven.
- Elvira Ruocco heeft rondleiding gegeven door het archief, binnenkort is alles ook digitaal te benaderen!
- Museo Storico was echt waanzinnig, natuurlijk weer te weinig tijd maar dat komt volgende keer wel :D
- Zo'n mooie stad als Brescia en dan al die auto's, wat een feest.....
- mijn nieuwe camera is goed ingelopen en ik heb ongeveer 3 Gb aan foto's geschoten, 5 Mb per foto, tel maar na.....
- 17 Mercedes SLR's als volgauto (we hebben lopen tellen), slecht geluid kwam van de traktie controle, in Peschiera del Garda lieten e ze startjes doen heuvel op. Dan kon je het duidelijkhoren.
- mijn spidertje heeft ondanks benzine lekkage de week goed doorstaan maaar nu moet ik denk ik even mijn benzine filter gaan repareren, het is echt een smeerboel onder de motorkap na 4000 kilometer lekken....

GTV2000

Re: RE: Mille Miglia 2005

ma mei 23, 2005 09:51

Tip voor de volgende keer:

en ik weet dit is niet leuk, parkeer één of twee dorpen verderop, neem de trein, midden in Brescia uitstappen en gewoon lopen door de straatjes waar alle Bella's al klaar staan....
Lennart.
Dat parkeren was een drama maar zonder te weten waar we uitkwamen stonden we boven op de berg nog geen 5 minuten lopaen van piazza Vittorio. Mazzeltje.

Met die duitsers... helemaal mee eens maar dieBenzen..... Geweldig :wink:

Terug naar “Evenementen”