Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8246
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Staionairloop onregelmatig en te hoog CO bij APK - 75 TS

vr aug 29, 2008 15:35

Niet door mij zelf gemaakt, maar door iemand anders dus !

Gebruikersavatar
Jan M
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 578
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 19:02
Locatie: Ridderkerk

RE: Staionairloop onregelmatig en te hoog CO bij APK - 75 TS

wo sep 10, 2008 20:57

2 weken geleden omdat de brandstofretourleiding bij de tank lekte, de tank er maar
uitgehaald, bleek geroest. Schoongemaakt, behandeld tegen weer roesten,
nieuwe ring gemonteerd tussen vlotter en tank en er weer onder.

Vanaf ongeveer dit moment deed de warme motor zoals beschreven in dit topic.
Koude start was prima, motor draaide netjes tot de temp.meter nabij de 80gr kwam.
Stationair terug tot 3 - 400 toeren, naar 1300 toeren.

De zoekfunktie gebruikt en ales wat hier genoemd werd nagezien inclusief stationairregelklep
schoongemaakt, carterpotje (voorop de inlaat) schoongemaakt, slangen nagezien.
op advies van Dré (een paar bladzijden terug) de gasklepschakelaar gekontroleerd,
maar niets hielp. Auto verbruikte inmiddels 1ltr op 8km. waar voorheen gem. 11km gehaald werd.
Als laatste een andere LMM (of is het LHM). En toen was het stationair pendelen over.

De auto was voorzien van een K&N filter zoals op diverse foto's hier te zien is, MAAR hij zat
gemonteerd met een beugeltje op de inlaat.
Ik vermoed dat le LMM niet tegen de motortrillingen kan en daarom waarschijnlijk
mechanisch defect is.

Is er onder u iemand die de waarden weet van de LMM tussen de diverse aansluitpennen.
Schema hiervan kan ik wel vinden op het register.

Bij voorbaat dank,

Jan.

Gebruikersavatar
Jan M
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 578
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 19:02
Locatie: Ridderkerk

RE: Staionairloop onregelmatig en te hoog CO bij APK - 75 TS

wo sep 10, 2008 21:11

O ja, het is trouwens de TS van m'n zoon, maar dat maakt verder ook niets uit.

Heb er ook nog een benzienedrukmeter tussen gehangen.
Deze gaf de gewenste druk van ca 2.8bar aan maar na het stoppen van de motor
liep de druk snel terug, na ongeveer 1 minuut was de druk NUL.
Ik meen mij te herinneren dat bij een zelfde meting op een eerdere TS zelfs
na 1 dag er nog 3 bar druk op stond.

Wat is normaal ?

Groet, Jan.

Andretti Molletti

RE: Staionairloop onregelmatig en te hoog CO bij APK - 75 TS

wo sep 10, 2008 23:04

antwoordt 2 is normaal... er zit in de pomp zelf een terugslagklep die de druk vast moet houden zodat je makkelijk weer kan starten...

Gebruikersavatar
Jan M
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 578
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 19:02
Locatie: Ridderkerk

RE: Staionairloop onregelmatig en te hoog CO bij APK - 75 TS

do sep 11, 2008 18:54

Heb de roze draad van de pomp een 10 minuten direkt op de +12v aangesloten. Dus met motor en kontakt uit.
Via alle draden en relais is dat wat meer dan de 9v die gemeten is. Pomp werkte ook hoorbaar harder.
Moet geen probleem zijn met warmlopen, is tenslotte benzine gekoeld.
Mogelijk de terugslagklep zoals Dré meldde, schoongespoeld. Hij startte inderdaad makkelijker.
Heb er nog geen benzinedrukmeter aangehangen. Dat komt nog.

Gebruikersavatar
Jan M
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 578
Lid geworden op: vr feb 02, 2007 19:02
Locatie: Ridderkerk

RE: Staionairloop onregelmatig en te hoog CO bij APK - 75 TS

di sep 16, 2008 07:56

Pomp poosje rechtstreeks aansluiten op de accu heeft gewerkt.
Auto start nu veel sneller dus brandstof wordt onder druk gehouden.
Dank voor de tip Dré.


Terug naar “Algemene Technische vragen”