Kevin 75

RE: Voorverwarmen

ma aug 25, 2008 19:03

Nee als ze warm staat gaat ze zonder probleem ze moet nog wel een beetje los gereden worden want na 3 jaar stil staan
gaan sommige dingen zoals de schakelbak en een paar electrische dingen wat stroef.
Ik ken niet heel van auto-electriciteit dus waar kan ik die vinden?

Thanks Kevin75

Andretti Molletti

Re: RE: Voorverwarmen

ma aug 25, 2008 19:04

Ik ken niet heel van auto-electriciteit dus waar kan ik die vinden?
Als ik je zou begrijpen zou ik antwoorden, maar helaas ik kan dit niet echt begrijpen..... :shock:

Kevin 75

ma aug 25, 2008 19:06

De teperatuursensors, waar kan ik die vinden?

joep K75

Andretti Molletti

ma aug 25, 2008 19:10

Achter/onder de injector van cilinder 4 blauwe sensor met een grijze of zwarte twee polige stekker.

Kevin 75

ma aug 25, 2008 19:15

Merci,
Er was ook nog iets gezegt over dat het probleem ook wel de electrische shoke kan zijn,
kan ik daar iets meer uitleg over krijgen?

Thx K75

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma aug 25, 2008 19:17

Er zit geen automatische choke op een 75 met injectie.

Kevin 75

ma aug 25, 2008 19:25

Dus volgens jullie heb ik het meeste kans met de stekkers vd stationairregelklep en de temperatuursensors eens na te kijken?

Kef75

Andretti Molletti

ma aug 25, 2008 19:25

Op je inlaatspruitstuk zit een stationairregelklep. Deze heeft twee aansluitingen (twee polige stekker) en zorgt voor voldoende lucht om de gasklep heen zodat de motor blijft lopen.
In jouw geval doet deze het niet goed, want je motor slaat af. Je kan die klep een losmaken en schoonmaken, ook eens voelen of hij wat trilt als je het contact aanzet... dat hoort nl zo.
Die klep wordt aangestuurd afhankelijk van de motortemperatuur dus het is in jouw geval belangrijk uit te vinden wat de oorzaak is: foutieve motortemperatuursensor of stationairregelklep.
De stationairregelklep wordt overigens alleen aangestuurd als je gasklepschakelaar dicht staat als je gas los hebt... dus er moet een heel klein beetje speling op je gaskabel zijn en onder je gasklep zit een 3 polige stekker op een gasklepschakelaar... die geeft dus het commando ga het stationair toerental regeln... de temperatuursensor zegt hoe hoog dat dan moet zijn.

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma aug 25, 2008 19:31

Achter/onder de injector van cilinder 4 blauwe sensor met een grijze of zwarte twee polige stekker.
Heel vaak is dat een blauwe stekker... om hem te kunnen onderscheiden van de stekker van bv de stationairregelklep. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Andretti Molletti

ma aug 25, 2008 19:36

Heel vaak is dat een blauwe stekker... om hem te kunnen onderscheiden van de stekker van bv de stationairregelklep. :wink:
ow ik wist dat er iets met blauw was ;)

Kevin 75

ma aug 25, 2008 19:43

Bedankt ga het morgen eens nakijken.
Heb erges gelezen dat je enkel met een lichter vliegwiel veel winst kan halen uit een 2.0l ts
maar je krijgt dan een nerveuse motor, is dit waar?

Grtz

Terug naar “Algemene Technische vragen”