ma aug 25, 2008 19:25
Op je inlaatspruitstuk zit een stationairregelklep. Deze heeft twee aansluitingen (twee polige stekker) en zorgt voor voldoende lucht om de gasklep heen zodat de motor blijft lopen.
In jouw geval doet deze het niet goed, want je motor slaat af. Je kan die klep een losmaken en schoonmaken, ook eens voelen of hij wat trilt als je het contact aanzet... dat hoort nl zo.
Die klep wordt aangestuurd afhankelijk van de motortemperatuur dus het is in jouw geval belangrijk uit te vinden wat de oorzaak is: foutieve motortemperatuursensor of stationairregelklep.
De stationairregelklep wordt overigens alleen aangestuurd als je gasklepschakelaar dicht staat als je gas los hebt... dus er moet een heel klein beetje speling op je gaskabel zijn en onder je gasklep zit een 3 polige stekker op een gasklepschakelaar... die geeft dus het commando ga het stationair toerental regeln... de temperatuursensor zegt hoe hoog dat dan moet zijn.