Ik heb het verhaal van de 147 al eens eerder gepost, maar we zijn er nog steeds niet helemaal uit.
(t is ook een tussendoor project, dus t is steeds maar even kijken)
Auto loopt op gas HEEL beroerd en op 3 cilinders. Op benzine wat beter, maar 1 cilinder lootp niet lekker mee.
Uitlezen zegt: bobine cilinder 4 storing in het circuit.
Vervangen zijn,
Bougie's (2x ivm eerst 100dkm bougies terwijl er 60dkm in hoort )
Bobine's (3x waren gebruikte bobine's en dus voor de zekerheid nog 2 andere geprobeerd)
Bougiekabel, van bobine naar extra bougie
Injector
Gasinjectoren
Stekker op bobine,
Aanstuurdraad van ECU naar bobine (bobine's zijn massa gestuurd vanaf ECU
Plus draad vanaf verdeelstuk naar bobine (alle 4 bobines krijgen van 1 draad via de zekering kast + . verderop in de kabelboom word die draad gesplit in 4, slitsing is opnieuw gesoldeerd)
Compressie is gemeten (loopt van 13,6 tot 14,3 ongeveer op 4 cilinders)
Daarnaast nog vervangen;
LMM,
inlaat compleet
Inlaat rubbers
Ook is reeds geprobeerd t gas af te sluiten terwijl auto op benz liep (mss lekke injector, waardoor dubbel mengsel), geen effect zelfde geld voor brandstof toevoer met auto op gas. Beide maakt geen verschil, du sdubbel mengsel lijtk ook uitgesloten.
Bobines krijgen alle 4 overigens netjes 12,8/13 volt aansturing van ecu
Cilinder 4 blijft licht vochtig, dat is dus de boosdoener.
Door de compressie test sluit ik een slechte kop eigelijk uit, blijft voor mij enkel de koppakking over (koelvloeistof in de cilinder) echter is er verder geen enkel ander symthoom van. Geen koelvloeistof verlies, geen olie bij koelvloeistof (of andersom), niet walmen, geen lekkage's naar buiten toe enz.
Morgen dus ff snuffelaar proberen te regelen.
Iemand nog een ander idee?? of iemand het met de koppakking theorie eens??