oke.
pak een verdelerkap van een Nissan 8 voudig
maak deze passend op een ontsteking die door de oliepomp aangedreven wordt en verwijder de vervroegingen van de nokkenassen
laat de ecu dan alleen de 2 bobines aansturen
werkt het dan wel
Mechanisch, zo even snel denkend...dan ben je je verstelbare nokkenas kwijt das best jammer en kost koppel.
Je bent dan bijna genoodzaakt naar snellere nokkenassen te grijpen...en dat is duur.
Je moet de onsteekcurve dan mechanisch gaan maken en de ecu vervalt.
Nokkenasversteller is helaas niet alleen toerental afhankelijk....Mechanisch, zo even snel denkend...dan ben je je verstelbare nokkenas kwijt das best jammer en kost koppel.
Je bent dan bijna genoodzaakt naar snellere nokkenassen te grijpen...en dat is duur.
Je moet de onsteekcurve dan mechanisch gaan maken en de ecu vervalt.
Op bijv 1800 rpm iets laten schakelen om de nokkenas te verstellen.
Je hebt van die shift lights, als je dat ding instelt op 1800 rpm en ipv een lampje, je nokkenas versteller met sap bedient![]()
Dan alleen nog een 123 ign met nissan kap en carbs.
In theorie ja, maar is er al iemand die het gewoon domweg geporbeert heeft?Nokkenasversteller is helaas niet alleen toerental afhankelijk....
Zeker pieter.. Heb ik al eens beschreven ergens bij projecten. Men neme een elektronische ontsteking (bosch) v.e. spider, alfetta oid. Verbouw deze zodat er een nissan verdelerkap en rotor op past. lus 2 onstekings modules door en klaar is Klara....kan iemand wat meer vertellen over die 8 voudige verdeler? is het orgineel niet aan te sturen zonder ECU dan? als ik toch spanning op mijn bobine's heb regelt mijn rotor toch de rest???
Als je een 8 voudige verdeler toepast (waar ik van uitgegaan ben) dan vervalt de verdeler bij de nokkenas.waarom nissan?
Omdat deze ong. 200 euro goejekoper is dan de gta replica's
en door lussen met de gene die op de nokkenas zit???
Zou voor de vrij programmeerbare ECU gaan: die kun je ook in de toekomst met allerlei mogelijke aanpassingen blijven gebruiken. Icm Throttlebodies (en in de toekomst dikke nokkenassen) krijg je dan een heel aardig resultaat !....
en wat betreft de ontstekking in combi met webers, waarom kan je niet gewoon je bobine's via relais contactslot aansturen????? ja je nokkenasverstelling komt te vervallen dan maar kost nu alleen een set webers en die heb ik nog wel op de plank liggen... dus kost een set nokkenassen.... o wacht een lege en inprogrameerbare ECU is goedkoper als een set goeie snelle nokkenassen.....![]()
dan komt de vraag;
wat geeft dan beter reseltaat?
-trottels met losse ECU
-webers met snelle nokkenassen
dat is nu toch de vraag waar het heen gaat..........