Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7045
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 75 voor Squadra Italia -> TS-C

di aug 05, 2008 22:28

=D> =D> =D>
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4259
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 voor Squadra Italia -> TS-C

wo aug 06, 2008 21:23

Zo, vandaag weer hard doorgewerkt!
Eerst de oude motor uit de racer, daarna alle compressor voorbereidingen gemaakt, moest wat van het blok en de krukas slijpen, zodat de zelfgemaakte steun en poelie ook op het "nieuwe" blokje pastte. Ook wat gaatjes voor de bovenste steun geboord en getapt. Daarna alles overgebouwd en het blok hangt nu weer in de racert!! Een hoop werk, maar het schiet wel op.

Morgen alles aansluiten en starten die handel......

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4259
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 voor Squadra Italia -> TS-C

vr aug 08, 2008 18:07

Hij lóópt!!

Ook al wat andere dingetjes gedaan, zoals de motorkap leegzagen en de turbodrukmeter plaatsen....

Gebruikersavatar
NoFear Creations
Full Member
Full Member
Berichten: 440
Lid geworden op: di jan 11, 2005 15:34
Locatie: Wijchen
Contacteer: Website

RE: 75 voor Squadra Italia -> TS-C

vr aug 08, 2008 18:29

Dat klinkt alweer goed, ben benieuwd naar wat foto's...
"Tijdelijk Alfa loos..."

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

Re: RE: 75 voor Squadra Italia -> TS-C

za aug 09, 2008 10:38

Hij lóópt!!....
Kijk, dat zijn de berichten ! :D
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4259
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 voor Squadra Italia -> TS-C

za aug 09, 2008 20:34

Wat een k*t sleuteldag vandaag...
Niks opgeschoten...

Gasklephuis was plots gebroken en na het repareren hiervan was de vacuumaansluiting niet meer vacuum... (handig die net geinstalleerde drukmeter)
Loopt ie dus niet meer, want de computer pakt de mapsensor voor de benzine en ontsteking kenvelden!
Wel mooie klappen en vlammen uit de uitlaat, maar ik was hem zat dus heb hem maar ff weggezet en ben met m'n vriendin gaan wandelen, voordat ik hem in de fik zou steken :evil:
Zit wel eens tegen...

Maarja, ik zal de vacuumaansluiting zelf niet goed hebben gemaakt, maar gisteren en vanmorgen heb ik er nog een rondje mee gereden en plots vanmiddag na het olieverversen voor 10W60 waren er plots gekke dingen aan de hand... vandeweek maar eens kijken 's avonds, is een klusje van 5 minuutjes denk...

Daarna wat light-weight-en, want als laagste startnummer van de SI delegatie heb ik er de prestatiedruk plots flink opstaan natuurlijk :wink: :lol:

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4259
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 75 voor Squadra Italia -> TS-C

za aug 09, 2008 21:04

Oja, wat ik jullie niet wilde onthouden zijn een paar plaatjes van de turboset die van de TS-Turbo afkomen, het is een joekel van een turbo...:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Misschien dat ik die nog eens ga gebruiken, maar voorlopig gaat ie bij de rest van de rommel...

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: 75 voor Squadra Italia -> TS-C

za aug 09, 2008 21:42

PB! :twisted:

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

RE: 75 voor Squadra Italia -> TS-C

za aug 09, 2008 22:20

Goed bezig Michel! Je bent al een stuk verder dan ik ben, ik moet nog beginnen :( Maar ga het wel redden hoor. Het is hoofdzakelijk een plug and play verhaal. Dan nog even de doorgezette achteras met SZ kogel eronder en dan rijdt ie weer.... Ik heb het 1 na laagste startnummer, dus bij mij is er geen druk :D

Andretti Molletti

RE: 75 voor Squadra Italia -> TS-C

za aug 09, 2008 23:12

Das een turbo ve lancia delta integrale 8V :wink:

Jeuk!

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

Re: RE: 75 voor Squadra Italia -> TS-C

za aug 09, 2008 23:28

Oja, wat ik jullie niet wilde onthouden zijn een paar plaatjes van de turboset die van de TS-Turbo afkomen, het is een joekel van een turbo...:
.....
Joekel misschien, maar doe mij maar een hybride Mitsubishi turbo (al dan niet duel scroll). Straatlengte beter: spool-up, top-end power & betrouwbaarheid etc.
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7045
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: RE: 75 voor Squadra Italia -> TS-C

za aug 09, 2008 23:39

Oja, wat ik jullie niet wilde onthouden zijn een paar plaatjes van de turboset die van de TS-Turbo afkomen, het is een joekel van een turbo...:
.....
Joekel misschien, maar doe mij maar een hybride Mitsubishi turbo (al dan niet duel scroll). Straatlengte beter: spool-up, top-end power & betrouwbaarheid etc.
Dat is het verschil tussen een turbo van 1000 euro en een van 100 euro. :wink:

De betrouwbaarheid van de Garrett T3 is anders ook geweldig goed, weet er verschillende met meer als 3 ton gelopen zonder revisie. :)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

RE: 75 voor Squadra Italia -> TS-C

za aug 09, 2008 23:46

Als jij ze voor 1000 euro kan leveren, dan staat het gehele Subaru forum op je stoep :lol:
Maar: het geld meer dan waard ! Meedere van gehad incl keramisch gecoate versie's en kan alleen maar zeggen: hun geld dubbel en dwars waard. Japanners produceren met veel meer precisie als Engelsen (generaliserende uitspraak OK; helaas echter nog nooit ontkracht door UK produktie) Garrett vind ik echt schroot in verhouding tot..
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Andretti Molletti

RE: 75 voor Squadra Italia -> TS-C

za aug 09, 2008 23:51

Neemt niet weg dat die jappaners het geleerd hebben van die engelsen en italianen... en dat ze nog geen deuk in een pakje boter kunnen rijden...
On topic... no japanese shit in this topic, riceboy!

;)


Michel heb je op een vd vele creaties nog een detonatiesensor gebouwd?? En zo niet ken je de detonatiesensor die op de Astra-motoren zat? een sensor + moduul van bosch en daar komt dan een 5V signaal uit als er detonatie is... redelijk plug&play en cheap voor op de MS!

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7045
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 75 voor Squadra Italia -> TS-C

za aug 09, 2008 23:51

Probeer eens een Holset... :lol: Ook Engels, maar dan wel goed gemaakt. is alleen oorspronkelijk voor een diesel bedoelt. :roll:

Heb altijd met veel interesse de Japanners en hun turbo-creaties gevolgd, die mannen weten wat ze doen. Het is allleen jammer dat er meestal zo'n niets-zeggende auto omheen zit. :?

heb hier nog een TD05-20G liggen, komt op een VW Jetta type 1 met een 2.9 VR6 erin. Is ook een ex-subaru turbo. schijnt zo goed als onverwoestbaar te zijn, in tegenstelling tot de Impreza versnellingsbak. :lol:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Terug naar “Racen - Algemeen”