Dominic
Guru
Guru

RE: Bert in de kreukels....

zo aug 03, 2008 17:11

DE 'oudere 'alfisten onder ons weten dat deze gast al jaren dit soort kunstjes flikt.
En om de zoveel tijd komt er wel weer eens iemand voorbij die geript is.

jammer.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo aug 03, 2008 17:12

Ik zou eerst zorgen dat ik m'n auto daar weg haal en hem vervolgens eens vertellen dat ie geen cent meer krijgt. Vervolgens eens een advocaat (al dan niet via rechtsbijstand) een reclamering laten sturen dat de prijzen en hoeveelheden arbeid besteed niet in de buurt komen van wat er normaal is voor deze onderdelen en reparaties. Begin eens met 75% van het factuurbedrag terug te vorderen en kijk eens hoe ver je komt.

We hebben je op de chat gelijk al verteld dat de hoeveelheid geld die jij hebt uitgegeven niet in verhouding staat tot wat er voor gedaan is, maar het lef van de persoon in kwestie om je zwart op wit zulke prijzen te rekenen (oplischters zijn meestal zorgvuldig in het voorkomen van bewijs) vind ik wel heel erg ver gaan. Volgens mij heb je, ondanks dat je geen Bovag hebt, een redelijk sterke zaak als je dit voor gaat laten komen. De vraag is wel of je niet leeg gaat lopen op juridische kosten en er alsnog niets aan over houdt...

Het noemen van de naam van het bedrijf die deze stunt uit heeft gehaald in dit topic lijkt me niet de bedoeling en de meesten weten toch al lang over wie het gaat....

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

zo aug 03, 2008 18:19

eek...wat een factuur....

90 euro voor een thermostaat....die gaat zeker 4 keer over de kop :evil:

jef 75
Guru
Guru

zo aug 03, 2008 18:22

bij tussenas vermoed ik dat het over de cardan gaat?
een complete gereviseerde cardan heb je voor 325 euro + 1 tussenlager 75 euro 2 donuts x 75 225+325 =550 + 100 btw totaalprijs 650 euro,compleet nieuwe aandrijfas.
oplichting is het,OPLICHTING!

Afbeelding: 027.0.1917.0.jpg (112 x 105 pixels) Artikelnummer 0.1917.0
Omschrijving Thermostaat met huis carburateur model
Aanvulling Thermostaat compleet met huis
Zijde NVT
Bouwjaar
Benodigd aantal 1
Prijs € 28,87
Aantal

GT 75V6
Guru
Guru

zo aug 03, 2008 18:59

Waarom wordt de naam van het bedrijf niet genoemd? Allemaal leuk dat bij de bekende Alfisten wel bekend is om wie het gaat, maar juist de nieuwelingen worden door dit soort gasten geript...

Wanneer dit soort praktijken algemeen bekend raken kan voorkomen worden dat er nog meer slachtoffers vallen. :evil:
Huidig: GT 3.2 V6 24V Nero Kyalami (2005)
Gehad: Giulietta 1750 TBi QV TCT (2014) | Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

Roebar
Guru
Guru

zo aug 03, 2008 19:10

omdat vooralsnog hier het verhaal maar van 1 kant komt..........de "tegenpartij"heeft hier geen kans om zich te verdedigen.................
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Bert in de kreukels....

zo aug 03, 2008 20:07

Waarom wordt de naam van het bedrijf niet genoemd? Allemaal leuk dat bij de bekende Alfisten wel bekend is om wie het gaat, maar juist de nieuwelingen worden door dit soort gasten geript...

Wanneer dit soort praktijken algemeen bekend raken kan voorkomen worden dat er nog meer slachtoffers vallen. :evil:
Een aantal redenen waarom het over het algemeen niet de bedoeling is dat in dit soort gevallen de bedrijfsnaam genoemd wordt:

Het is een momentopname van 1 persoon die een probleem met een bedrijf heeft, voor hetzelfde zijn er 1001 tevreden klanten en maar 1 persoon waar het fout gaat.
Zoals eerder genoemd, hoor en wederhoor, de tegenpartij kan zich hier niet verdedigen.
Het verpest de sfeer, je krijgt er namelijk welles-nietus ruzies van.
Het juridische aspect, voordat je het weet wordt er iets lasterlijks gezegd, krijgt de club een dagvaarding om de identiteit van de poster vrij te geven en het lasterlijke van de site te halen een weet ik niet wat.

Indien je als nieuweling je auto ergens wilt brengen kan je allicht even vragen of mensen (in PB) hun ervaringen met het bedrijf wat je op het oog hebt even willen delen.

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

zo aug 03, 2008 20:57

ik kan het wel raden, wie.... Heb er vorige week nog iemand keihard voor gewaarschuwd.....

Maar dit is werkelijk MEER dan exorbitant.
Wij zijn ook niet het allergoedkoopst, maar ons uurloon? 57.50 ex BTW. En gewoon onderdelen bruto prijzen af Alfastrada. 60,- voor 4 bougies is domweg totally INSANE!
Koppeling vervangen? Ik heb toevallig vrijdag nog een koppeling van een Super gedaan. Inc schoonmaken en mooi maken en pietluttigheden zoals deze klant dat graag heeft: 8 uren werk.... 2 uren eraf, 3 uren erop en bij deze dan nog wat ander geklooi wat de nodige tijd kostte.
Drukgroep compleet ongeveer 450,- inc BTW dacht ik, plus uren. Klaar. Zeg 1000,- all in.
Let wel, wij zijn Bovag lid, hebben een redelijk bekende naam, doen veel Ferrari, Lambo enz...

Laat ik het zo zeggen: Bij ons heb je voor 25K een Bertone staan, waar ALLES maar dan ook ALLES nieuw van is.
Nu bezig met een plaaaaaaaaatje van een 1750 eerste serie.
Druk doende: onderstel helemaal eraf, poedercoaten, alles bussen enz nieuw.
Remmen totaal gereviseerd, schijven, tangen, leidingen, blokken cilinders leidingen nieuw.
Motor ALLES nieuw, zuigers, bussen, lagerwerk, kop , carbs, gereviseerde dynamo, startmotor etc etc. Recored radiator. Ontsteking nieuw.
Achterophanging alles nieuw.
Rubberwerk rondom nieuw. Glaswerk nieuw.
Interieur bruin leer.
Banden nieuw, velgen gestraald en gecoat. Instrumenten naar Casu ergo nieuw.
koppeling nieuw, bak gereviseerd.
uitlaat nieuw van voor tot achter
Bedrading deels nieuw.
Ongelaste koets, grigio medio.
Verlichting nieuw.
Tapijtset origineel EERSTE serie, luxe grijs velours NIEUW
Dashboard NIEUW. Houtset nieuw.
En dat gaat dan weg voor 30K kun je op een concours neerzetten.
Als de prijzen op die factuur ECHT zouden kloppen, zouden we dan niet allang failliet zijn? Wij kunnen deze auto echt waar voor 30 inkopen, spuiten, ALLE bovenstaande dingen doen, en verkopen. En dan verdienen we een (beetje) geld.
Need I say more?

Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

midi
Member
Member

zo aug 03, 2008 23:54

omdat vooralsnog hier het verhaal maar van 1 kant komt..........de "tegenpartij"heeft hier geen kans om zich te verdedigen.................
Je moet toch een heel mooi verhaal hebben om dit kunnen verantwoorden, de bon spreekt boekdelen. Dit is gewoon de reinste diefstal...wat mij betreft zet je die naam hier neer.

:evil:

chopmax
Member
Member

ma aug 04, 2008 00:13

Zover ik dit topic lees is dit verhaal niet 1 moment opname van 1 kant. Meerdere mensen hebben dezelfde ervaring. Het enige wat je niet kan zeggen is Jantje IS een oplichter. Dat is aan de rechter. Ik voel mij getild is een mening. Kan nooit laster worden. Doe mij per PB de naam van deze toko. NIet dat ik ooit nog een nieuwe garage ga kiezen. Heb eindelijk wat leuks gevonden. Eigenlijk zouden we de echte hobbyisten die van hun liefde hun beroep gemaakt hebben moeten eren, met een lijstje aangeraden garages. Ik draag Alfa Repair in `s Gravenzande voor.

Ik had bij mijn vorige garage ook een leuk akkefietje. Ik had draagarmen gekocht maar helaas niet de tijd om ze te monteren. Ik vroeg nog of dat een probleem was. Komt ie op het idee om € 70 marge ex BTW in rekening te brengen. Daarna heb ik m niet meer gesproken. Ik heb nu een erg hoog ik rem niet voor Martin Gaus gevoel.

Uurloon dient opgebroken te worden in uren maal tarief. En als een bedrijf netjes is brengt ie voor een leerling niet hetzelfde in rekening als een volwassen kracht.
Gehad:
33 Zwart 1.7 8v, olieboot
33 Rood 1.7 16v, van de sloop gered.
33 Groen 1.4 8v, To do: Voorruit, distributie, grote beurt.
Project:?? Mistery car.

chu
Full Member
Full Member

ma aug 04, 2008 00:44

Zover ik dit topic lees is dit verhaal niet 1 moment opname van 1 kant. Meerdere mensen hebben dezelfde ervaring. Het enige wat je niet kan zeggen is Jantje IS een oplichter. Dat is aan de rechter. Ik voel mij getild is een mening. Kan nooit laster worden. Doe mij per PB de naam van deze toko. NIet dat ik ooit nog een nieuwe garage ga kiezen. Heb eindelijk wat leuks gevonden. Eigenlijk zouden we de echte hobbyisten die van hun liefde hun beroep gemaakt hebben moeten eren, met een lijstje aangeraden garages. Ik draag Alfa Repair in `s Gravenzande voor.

Ik had bij mijn vorige garage ook een leuk akkefietje. Ik had draagarmen gekocht maar helaas niet de tijd om ze te monteren. Ik vroeg nog of dat een probleem was. Komt ie op het idee om € 70 marge ex BTW in rekening te brengen. Daarna heb ik m niet meer gesproken. Ik heb nu een erg hoog ik rem niet voor Martin Gaus gevoel.

Uurloon dient opgebroken te worden in uren maal tarief. En als een bedrijf netjes is brengt ie voor een leerling niet hetzelfde in rekening als een volwassen kracht.

Bedrijven verdienen ook wat aan de marge van onderdelen als jij zelf onderdelen gaat ophalen vandaar dat er normale tarieven worden genomen denk ik
of hebben op rekening contracten (waar leveringskosten in zitten waar ze optimaal van gebruik willen maken, waardoor meer korting/kosten scheelt)
als jij dan eigen spullen gaat halen kan het verkeerd zijn (wat tijd kost) en of minder opbrengen voor het bedrijf (vanuit opzicht bedrijf gezien)
Ik heb ook vaak zulke klusjes gedaan maar soms word je er als monteur ziek van verkeerde spullen.. of 2e hands en dan terugkomen ontevredenheid enz
heen en weer rijden van de klant wat meer tijd kost daarom kostte het bij het vorige bedrijf waar ik werkte ook iets meer of het werd niet aangenomen

maar in jouwn geval vind ik het de 'schuld' bij beiden ligt,
Garage zou met jou een 'overeenkomst' moeten hebben gesloten (over de afgesproken prijs en werkzaamheden betaling)
en beide partijen zouden daarmee moeten instemmen

Een leerling behoord gewoon tot een werknemer en als bedrijf heb je gewoon kosten als je werknemers aanneemt leerling of volwassen...
Bij een auto garage werkt het helaas niet zo kapper en mediabranche misschien wel maar een garage heb je monteurs etc werkvloer
opzichter chef en dan manager etc de monteurs zijn gewoon een groep
want als de leerling de klus beter doet dan een volwassene krijgt hij toch ook niet meer betaald?
en wat als de leerling een fout maakt kan je hem toch ook niet aanspreken op de helft van zijn verantwoording... je spreekt het bedrijf(manager/chef ) aan op de fout...
Laatst gewijzigd door chu op ma aug 04, 2008 01:18, 3 keer totaal gewijzigd.

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

ma aug 04, 2008 00:52

Blijf altijd lastig... hoewel er hier dingen op papier LIJKEN te staan...let wel... ik twijfel niet aan je verhaal.... maar een rechter zal ook proberen te achterhalen dat er geen fraude van de kant van de consument in het spel is... vandaar dus het "LIJKT"...

Ik heb zelf ook de nodige akkefietjes bij de hand gehad... heb een postorderbedrijf... sponsorde een forum (met een royaal bedrag per maand)... totdat iemand probeerde zijn ongelijk te verbergen en zijn gelijk te halen via dat forum...

Hij overlegde een scan van zijn credit card afrekening zodat er bewijs was dat ik hem berekend had... en claimde dat ik niks verstuurd had...

Het traceren van een zending per post naar buiten Europa duurt ca. 2 maanden (!) dus ik had nog geen bewijs van het tegendeel...

Erg veel moeite voor gedaan... erg veel "flak" gekregen dat ik idd een oplichter zou zijn terwijl de goederen gewoon verstuurd waren... Tientallen die beweerden dat die 2 maanden nonsense was... (experts blijkbaar... pfffffff) etc etc etc.

Na twee maanden kwam de zending retour met de melding dat die niet op het lokale postkantoor opgehaald was door de ontvanger... fout van de ontvanger dus...

Heb dat op het forum aangetoond... maar mijn reputatie had al teveel geleden... Daar kun je 10.000 positieve ervaringen tegenover zetten... die ene slechte (en dan nog onterecht ook!) doet die allemaal teniet...

Heb de sponsoring dan ook gestopt en kom niet meer op het forum....

DAT is o.a. een reden om dit soort dingen niet op een forum uit te vechten...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

chu
Full Member
Full Member

ma aug 04, 2008 01:04

ik ben het met zaagauto mee eens,
Mondelinge afspraken, overeenkomsten op papier etc komen eraan te pas
ik denk als ik via een rechtelijke wijze het zou bekijken je wel deels je gelijke kan krijgen...
Maar de garagehouder kan ook zo met rechtelijke feiten komen
Maar je zou alsnog niet alles terug kunnen vorderen denk ik misschien een schikking waar jullie beide iets aan hebben
Erg moeilijk te bewijzen, over wat is ingestemd, overeengekomen en wat nou niet is overeengekomen, en dat er 2facturen zijn( wat misschien erop kan wijzen dat je 2 overeenkomsten heb afgeslote
datje al eerder met zijn rare prijzen bent overeengekomen? wat het dus ingewikkeld maakt :D

chu
Full Member
Full Member

ma aug 04, 2008 01:25

wel raar dat de eerste bon milieuheffingen goedkoper zijn dan de 2e in verhouding
op de 2e zijn veel meer producten en nog olien/vloeistoffen bij betrokken :?

Egbertone
Guru
Guru

ma aug 04, 2008 08:13

Mondelinge afspraken, overeenkomsten op papier etc komen eraan te pas....

...Erg moeilijk te bewijzen, over wat is ingestemd, overeengekomen en wat nou niet is overeengekomen, en dat er 2facturen zijn( wat misschien erop kan wijzen dat je 2 overeenkomsten heb afgesloten
datje al eerder met zijn rare prijzen bent overeengekomen? wat het dus ingewikkeld maakt :D
Maar had de garage dan ook niet van tevoren moeten vermelden dat hij zo'n beetje 3 keer de prijs rekent die je normaal gesproken voor onderdelen betaalt? Ik vraag me ook af of ze zulke sterk afwijkende prijzen mogen berekenen? Of is de garagebranche daar vrij in??

Laten we eerlijk zijn.... 150 Euro voor een rechter motorsteun?? Dat mag dan wel héél goede kwaliteit zijn... in de reguliere handel betaal je zo'n beetje een derde van deze prijs.

Ik ben blij dat ik niet in de buurt van Amsterdam woon, hoef ik daar ook niet met m'n Bertje naar de garage.

Terug naar “Algemene Technische vragen”