Ze zeiden dat de turbo op dit moment ook zeer mild stond afgesteld, maar dit lijkt volgens jullie reacties dus veel ste mild.
Ik heb zelf dus totaal geen ervaring met andere turbo's, dus het kan of aan mijn gevoel liggen of aan de auto. Auto reed wel soepel, maar verwachte wel een kleine duw in de rug en die heb ik helaas niet gevoeld tijdens de korte proefrit.
Als ik de auto koop, willen ze evt. de turbo wel anders afstellen zodat ie meer druk geeft. (het is een gerenomeerd bedrijf, dus ik verwacht eigenlijk geen probleem met de Turbo).
Ik heb nog steeds intresse in de auto, maar wil wel eerst het Tubo gevoel (gechipte) ervaren, voordat ik over ga tot aanschaf. Dus bij deze gezocht proefrit in gechipte Turbo in de buurt van Rotterdam.
Iemand nog tips? Auto staat op meer dan 2 uur rijden vanaf Rotterdam, maar wil wel zeker weten dat een gechipte Turbo leuk of leuker rijd dan de V6, op dit moment heb ik dat gevoel dus nog helaas niet.
Ik vind het een beetje een raar verhaal wat betreft dat "afstellen" van de turbo. Als alles gewoon standaard is en naar behoren werkt, valt er helemaal niks af te stellen. Dan boost ie netjes of niet. Het enige wat ik kan verzinnen betreffende het afstellen van turbodruk zonder uitvoerige wijzigingen is dat er een manuele boostcontroller geinstalleerd is? Andere vormen van tuning zou de verkoper wel gemeld hebben, neem ik aan. Mits goed gedaan is dat namelijk een meerwaarde die tevens wat geld moet gekost hebben.
Hoe technisch ben je zelf eigenlijk? Ik zou toch eens duidelijk proberen te achterhalen wat er nou juist aan de auto gebeurd is, dat vind ik echt kritieke informatie als je een 75TB koopt.
Je vermeldde ook dat het turbodruk metertje wel klom, weet je nog naar hoeveel bar?