AlfaTony
Guru
Guru

Re: RE: 75 V6 of Turbo voor dagelijks gebruik

di jul 22, 2008 18:57

Een goed gechipte Turbo met wat goodies heeft wel mijn voorkeur)
Helemaal mee eens 8)
Gehad:
Alfasud 1.7 TI QV GF-02-HD
Alfa 75 1.8 Turbo PV-73-VH
Alfa 33 1.3 VL ZV-85-NV
Alfa 33 1.7 16V Permanent 4 DL-ND-12
Alfa 145 1.9 JTD L 39-DG-BN

Dominic
Guru
Guru

RE: 75 V6 of Turbo voor dagelijks gebruik

di jul 22, 2008 19:11

ik denk dat er maar 1 oplossing is bij twijfel:
(tis alleen geen turbo)
Afbeelding
Look now we are talking
een v6 compressor is het fijnste wat IK ooit gereden heb.

Wat denk je van een 3.1 of 3.3 savali ik heb deze motoren in een GTV 6 gereden,
en hier denk ik nog met weemoed aan terug, super relaxed en een geweldig koppel.

Toen een compressor op een 75 geschroefd En met een zijdezacht voetje bij 3000 toeren in 4 nog wielspin.
Zonder kort bakje hoor. De V6 leent zich daar zo perfect voor,en ruimte genoeg.
Pak maar een roots ,die worden veel gebruikt in de states, en een intercooler van een voyager .beetje loodgieten
thats it :wink:

Visconti_Racing
Newbie
Newbie

zo aug 03, 2008 00:23

Zo, afgelopen zaterdag eindelijk voor het eerst in een turbo gereden met de juiste opties (o.a. airco en leer) en relatief weinig km's.

Auto is/lijkt echt keihard alleen vooraal op de deuren wat diepe krasjes, wat mindermooi met de lakstift is bijgewerkt (hebben rubbere stootstrippen op de rand van de deur gezeten), en natuurlijk wat krasjes op de hoek van de bumper, en in het algemeen lichte krasjes in de lak, die er wel uit zijn te poetsen. Auto moet dus professioneel gepoetst worden en daarna met spotrepair licht worden bijgewerkt/gespoten. Het interieur, motorruimte en bagageruimte zijn werkelijk als nieuw.

Echter met het rijden maakte deze standaard turbo weinig indruk, ook als de turbo erbij kwam (zag je alleen aan de meter).

Ik zoek nu iemand in de buurt van Rotterdam met een gechipte Turbo, waar ik op korte termijn een keer in mee kan rijden, om te kijken hoe dat voelt, voordat ik deze die ik heb gezien evt. ga importeren. Of dat ik toch verder zoek naar een nette V6.

Gr.

Edwin

Furrikain
Full Member
Full Member

zo aug 03, 2008 05:17

Echter met het rijden maakte deze standaard turbo weinig indruk, ook als de turbo erbij kwam (zag je alleen aan de meter).

Edwin
Een keiharde strepentrekker is een standaard 75 Turbo zeker niet, maar als je de turbo niet voelt opspoolen, dan scheelt er iets met de wagen of met je gevoel. Zoals alle oudere turbo-motoren heeft ook een 75TB namelijk best wel wat turbolag, je zou het verschil toch echt moeten merken eens het ding gaat boosten.

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo aug 03, 2008 11:44

Edwin
Een keiharde strepentrekker is een standaard 75 Turbo zeker niet, maar als je de turbo niet voelt opspoolen, dan scheelt er iets met de wagen of met je gevoel. Zoals alle oudere turbo-motoren heeft ook een 75TB namelijk best wel wat turbolag, je zou het verschil toch echt moeten merken eens het ding gaat boosten.
Helemaal mee eens! zit een heel groot verschil tussen wel of geen 'werkende' turbo. :? en dat verschil is met snelle chip nog groter... :D
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

zo aug 03, 2008 12:40

Edwin
Helemaal mee eens! zit een heel groot verschil tussen wel of geen 'werkende' turbo. :? en dat verschil is met snelle chip nog groter... :D

Kan ik alleen maar beamen.... :lol: Eerst deed de turbo het wel bij mij, maar zonder boost. Toen heeft de meester de slang tussen pielburgklep en carteropvangpotje losgetrokken en ja daar was de boost! Toen de chip gemonteerd en jezus wat een ding is het nu.... :lol: Heb toen zelf het slangetje weer aangesloten en ja hoor, ik miste weer veel boost. Slangetje ligt er nu definitief uit en kan geen kwaad. :D

Visconti_Racing
Newbie
Newbie

zo aug 03, 2008 16:46

Ze zeiden dat de turbo op dit moment ook zeer mild stond afgesteld, maar dit lijkt volgens jullie reacties dus veel ste mild.

Ik heb zelf dus totaal geen ervaring met andere turbo's, dus het kan of aan mijn gevoel liggen of aan de auto. Auto reed wel soepel, maar verwachte wel een kleine duw in de rug en die heb ik helaas niet gevoeld tijdens de korte proefrit.

Als ik de auto koop, willen ze evt. de turbo wel anders afstellen zodat ie meer druk geeft. (het is een gerenomeerd bedrijf, dus ik verwacht eigenlijk geen probleem met de Turbo).

Ik heb nog steeds intresse in de auto, maar wil wel eerst het Tubo gevoel (gechipte) ervaren, voordat ik over ga tot aanschaf. Dus bij deze gezocht proefrit in gechipte Turbo in de buurt van Rotterdam.

Iemand nog tips? Auto staat op meer dan 2 uur rijden vanaf Rotterdam, maar wil wel zeker weten dat een gechipte Turbo leuk of leuker rijd dan de V6, op dit moment heb ik dat gevoel dus nog helaas niet.

Furrikain
Full Member
Full Member

zo aug 03, 2008 18:06

Ze zeiden dat de turbo op dit moment ook zeer mild stond afgesteld, maar dit lijkt volgens jullie reacties dus veel ste mild.

Ik heb zelf dus totaal geen ervaring met andere turbo's, dus het kan of aan mijn gevoel liggen of aan de auto. Auto reed wel soepel, maar verwachte wel een kleine duw in de rug en die heb ik helaas niet gevoeld tijdens de korte proefrit.

Als ik de auto koop, willen ze evt. de turbo wel anders afstellen zodat ie meer druk geeft. (het is een gerenomeerd bedrijf, dus ik verwacht eigenlijk geen probleem met de Turbo).

Ik heb nog steeds intresse in de auto, maar wil wel eerst het Tubo gevoel (gechipte) ervaren, voordat ik over ga tot aanschaf. Dus bij deze gezocht proefrit in gechipte Turbo in de buurt van Rotterdam.

Iemand nog tips? Auto staat op meer dan 2 uur rijden vanaf Rotterdam, maar wil wel zeker weten dat een gechipte Turbo leuk of leuker rijd dan de V6, op dit moment heb ik dat gevoel dus nog helaas niet.
Ik vind het een beetje een raar verhaal wat betreft dat "afstellen" van de turbo. Als alles gewoon standaard is en naar behoren werkt, valt er helemaal niks af te stellen. Dan boost ie netjes of niet. Het enige wat ik kan verzinnen betreffende het afstellen van turbodruk zonder uitvoerige wijzigingen is dat er een manuele boostcontroller geinstalleerd is? Andere vormen van tuning zou de verkoper wel gemeld hebben, neem ik aan. Mits goed gedaan is dat namelijk een meerwaarde die tevens wat geld moet gekost hebben.

Hoe technisch ben je zelf eigenlijk? Ik zou toch eens duidelijk proberen te achterhalen wat er nou juist aan de auto gebeurd is, dat vind ik echt kritieke informatie als je een 75TB koopt.

Je vermeldde ook dat het turbodruk metertje wel klom, weet je nog naar hoeveel bar?

Visconti_Racing
Newbie
Newbie

zo aug 03, 2008 21:37

Ik heb natuurlijk niet constant naar de meter gekeken als ik gas gaf, maar heb hem wel op de 0,2 - 0,25 zien staan.

De auto is niet getuned en nog volledig standaard, maar ze kunnen evt. de turbodruk opschroefen met speciaal meetgereedschap. Ik ben zelf geen techneut, maar ze hadden het in belgie over 0,8 gram.

Toch anders maar een turbokenner zien te charteren die evt. mee wilt om nog een keer te kijken.

Gr.

Edwin

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo aug 03, 2008 21:41

de meter gaat bij een Tb van 1 tot 2,5. de originele druk hoort rond de 0,6/0,7 bar te zijn. dat is dus rond de 1.6 op de meter. bij een gechipte kan dit oplopen tot 1,2.

Als hij maar 0,2 draait geloof ik dat je niks voelde.. :shock:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Visconti_Racing
Newbie
Newbie

zo aug 03, 2008 21:44

Heb niet zo goed naar de meter gekeken, had ik achteraf dus meer tijd voor moeten nemen. Meter bleef in het onderste gedeelte, eerste kwart van de meter, misschien stukkie verder maar zeker niet op de helft.

Terug naar “Het Forum Café”