ja okee, tikkie overdreven, maar heb dus een paar maanden in een fiat coupe turbo 16V gereden en het is absoluut niet mijn ding dat als je gas geeft er eerst niets gebeurt en dan ineens volle porrie hebt, ook een nadeel is constante snelheid rijden en dan de van brienenoordbrug over moeten, dat gaat gewoon niet... Je geeft constant gas echter zakt je snelheid in, geef je dan een tikkie gas bij dan versnel je weer...
75 turbo kan sneller zijn als een V6 QV met een chippie, ontken ik ook niet, maar (en nogmaals het is mijn mening) ik vind een turbo voor dagelijks woon-werkverkeer niet lekker rijden, en zeker niet in vergelijking met een V6. Weet niet hoe het met een 75turbo zit, maar een fiat coupe zuipt ongeveer 1,5x zo veel benzine als mijn oude 75 V6 QV...
en natuurlijk is een turbo leuk, ander chippie, wast gate, 3inch pijp en dikke downpijp en de pk's vliegen omhoog. Allemaal erg leuk om sportief te rijden en voor het circuit, maar voor dagelijks is het minder relaxt rijden als een V6.