[quote="pb2k
Persoonlijk denk ik dat de oorzaak van de idiote accijnzen en belastingen inderdaad bij links ligt, het zijn niet alleen de mensen die hun hand ophouden, het zijn ook de ambtenaren die hun uitkeringen maandelijks toetsen en uitkeren. In 2002 vielen er ineens veeel ontslagen bij het arbeidsburo (CWI) omdat er bijna geen werklozen meer waren, en dat hebben ze onthouden..meer ww'ers en wao'ers dus, al weten ze dat ook weer met goochelwerk te verdoezelen. Ziezo.

[/quote]
Zou je dan eens willen uitleggen hoe het komt dat ik nu door rechts in de afgelopen 5 jaar steeds minder ben gaan overhouden?
Wat ook wel leuk is dat in 2002 er zo weinig werklozen zijn door (mede) toedoen van een centrum-links kabinet?
Oh ja, laatst nog eens de heer van Baalen gehoord over Van Agt/Wiegel? Daar ging meer het raam uit dan in de jaren ervoor met Den Uyl.
Het heeft m.i. niet zoveel te maken met links/rechts, maar met de manier waarop we belastingheffen en uitgeven.
Best aardig om te zien dat een BTW verhoging de consumptie niet remt, maar juist stimuleert doordat er dan inkomstenbelasting naar beneden kan. Zelfde voor de WW, weinig werkloosheid en een goede controle levert een goede dekking op van de verzekering (ja dat is het!) en scheelt direct in de portomonee.
Zelfde zou kunnen gelden voor bijvoorbeeld zakelijk gereden auto's. Lage kosten en verbruik levert je direct voordeel op in aanschaf of leasetarief. Een zuinige rijstijl kan bijdragen aan een kostenverlaging voort jezelf. Neem bijvoorbeeld de nieuwe 1.6 JTD in de Bravo, zuiniger en sterker en daardoor zeer interessant in de lease.
Wat mij betreft is mijn Alfa alleen nog hobby en blijft dat ook. Een paar cent de liter meer vind ik dan niet erg.
Ik denk zelf dat we eens moeten ophouden te kankeren over van alles en eens duidelijk te maken wat we belangrijk vinden, zonder daarbij jaloers te zijn op de buurman.
Groet,
Rob