Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: Kwartje van Kok terug

ma mei 26, 2008 13:26

Hele overheid is niets waard. Kansloze fouten, kinderachtige fouten. De grootste fout is nog het ondertekenen van al die verdragen voor ontwikkelingshulp. Mijn inziens kan dit helemaal geschrapt worden zolang er geen onderzoek is gedaan hoeveeel er nou wezenlijk is verbeterd, ik durf te wedden dat het verbeterpercentage nihil is!
Leuk he? Zo'n democratie... misschien wordt het weer eens tijd voor een ouderwetse dictatuur... :lol: :lol: :lol:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

ma mei 26, 2008 13:30

Trouwens ook wel stof tot nadenken: zijn er hier mensen lid van een partij, laten ze daar hun stem horen en/of zijn actief in de politiek betrokken?
precies.

maarja, we hebben het ook zó slecht hier - de heersende burgeroorlog, aanhoudende droogtes, analfabetisme, zeer slecht georganiseerde zorg en sociaal economische onzekerheid maken dat niemand tijd heeft zich bezig te houden met politiek :roll:

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Kwartje van Kok terug

ma mei 26, 2008 13:45

Linksom of rechtsom, bestolen word je toch. Het zou onderhand wat.

Weet je wát ik interessant zou vinden? Als ik op mijn aangifteformulier een meerkeuzemogelijkheid kreeg, aan welke overheidsfondsen míjn belastingbijdrage besteed zou mogen worden. Dan zou ik er al een stuk minder kwaad van worden als bijvoorbeeld de Partij voor de Dieren gemeenschapsgeld over de balk smijt (lees: regeringstijd verspilt)omdat ze het niet eens is met de benaming in de wandelgangen (!!!) 'Woensdag Gehaktdag' (want: niet plantaardig genoeg) die in Den Haag gebruikt wordt voor het verantwoordingsdebat.

Vinden ze het gek daar in Den Haag, dat de Nederlander depolitiek niet meer serieus neemt?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

pb2k
Advanced Member
Advanced Member

di mei 27, 2008 09:55

Hele overheid is niets waard. Kansloze fouten, kinderachtige fouten. De grootste fout is nog het ondertekenen van al die verdragen voor ontwikkelingshulp. Mijn inziens kan dit helemaal geschrapt worden zolang er geen onderzoek is gedaan hoeveeel er nou wezenlijk is verbeterd, ik durf te wedden dat het verbeterpercentage nihil is!
in 30 jaar totaal wereldwijd zo'n 2004 miljard US$ aan Afrika, toen de dollar nog duur was. ik zat een beetje te zoeken waar ik dat artikel nou vond maar deze gaf in elk geval al de helft aan. Al ben ik het met ontwikkelingshulp wel eens, al moeten ze het niet aan corrupte overheden uitgeven. Of aan "goeie doelen" die eigenlijk zichzelf zitten te verrijken zoals greenpeace en atsen zonder grenzen. Ze geven hun fondsen gewoon nooit uit, ze potten alles op.

Persoonlijk denk ik dat de oorzaak van de idiote accijnzen en belastingen inderdaad bij links ligt, het zijn niet alleen de mensen die hun hand ophouden, het zijn ook de ambtenaren die hun uitkeringen maandelijks toetsen en uitkeren. In 2002 vielen er ineens veeel ontslagen bij het arbeidsburo (CWI) omdat er bijna geen werklozen meer waren, en dat hebben ze onthouden..meer ww'ers en wao'ers dus, al weten ze dat ook weer met goochelwerk te verdoezelen. Ziezo. :wink:
Bertone GTJ 1975 2.0 (helaas die is weg) / Lancia dedra 1.8 vvt
na mijn studie weer een bertone ! :) (2011)

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mei 27, 2008 12:15

Zolang wij allemaal kunnen aanschaffen wat ons hartje begeert zal er weinig veranderen.
En dat weten ze heel goed.

Naar mijn mening mag het hele koningshuis oprotten, veel slechter zal het er niet van worden en nu kost het ons ook handen vol geld.
Als ik weer lees dat onze lieve Maxima 18.000€ per maand KRIJGT zonder dat men daar belasting over heft :thumbs:

pb2k
Advanced Member
Advanced Member

di mei 27, 2008 13:12

dat snap ik ook niet, het is een erebaan met veel voordelen (adel heeft om een of andere reden nog steeds prestige in het bedrijfsleven) en dan moet de staat daar voor betalen, het is echt iets van de 19e eeuw.

Rob75
Guru
Guru

di mei 27, 2008 14:42

[quote="pb2k

Persoonlijk denk ik dat de oorzaak van de idiote accijnzen en belastingen inderdaad bij links ligt, het zijn niet alleen de mensen die hun hand ophouden, het zijn ook de ambtenaren die hun uitkeringen maandelijks toetsen en uitkeren. In 2002 vielen er ineens veeel ontslagen bij het arbeidsburo (CWI) omdat er bijna geen werklozen meer waren, en dat hebben ze onthouden..meer ww'ers en wao'ers dus, al weten ze dat ook weer met goochelwerk te verdoezelen. Ziezo. :wink:[/quote]

Zou je dan eens willen uitleggen hoe het komt dat ik nu door rechts in de afgelopen 5 jaar steeds minder ben gaan overhouden?

Wat ook wel leuk is dat in 2002 er zo weinig werklozen zijn door (mede) toedoen van een centrum-links kabinet?

Oh ja, laatst nog eens de heer van Baalen gehoord over Van Agt/Wiegel? Daar ging meer het raam uit dan in de jaren ervoor met Den Uyl.

Het heeft m.i. niet zoveel te maken met links/rechts, maar met de manier waarop we belastingheffen en uitgeven.

Best aardig om te zien dat een BTW verhoging de consumptie niet remt, maar juist stimuleert doordat er dan inkomstenbelasting naar beneden kan. Zelfde voor de WW, weinig werkloosheid en een goede controle levert een goede dekking op van de verzekering (ja dat is het!) en scheelt direct in de portomonee.
Zelfde zou kunnen gelden voor bijvoorbeeld zakelijk gereden auto's. Lage kosten en verbruik levert je direct voordeel op in aanschaf of leasetarief. Een zuinige rijstijl kan bijdragen aan een kostenverlaging voort jezelf. Neem bijvoorbeeld de nieuwe 1.6 JTD in de Bravo, zuiniger en sterker en daardoor zeer interessant in de lease.

Wat mij betreft is mijn Alfa alleen nog hobby en blijft dat ook. Een paar cent de liter meer vind ik dan niet erg.

Ik denk zelf dat we eens moeten ophouden te kankeren over van alles en eens duidelijk te maken wat we belangrijk vinden, zonder daarbij jaloers te zijn op de buurman.

Groet,

Rob
75 2.0 carbs in wording
Voor dagelijks gebruik:
Alf Giulia Super (952), Aprilia RSV Mille 1999, Cagiva Navigator

http://www.soglia-it.nl

Erwinn
Advanced Member
Advanced Member

di mei 27, 2008 15:39

Leuk he? Zo'n democratie... misschien wordt het weer eens tijd voor een ouderwetse dictatuur... :lol: :lol: :lol:
Misschien is het tijd om eens stemrechten af te gaan pakken van de mensen die niets van politiek snappen, hoe kan een partij van de dieren in godsnaam kiezers achter zich krijgen. Dan snap je niets van het systeem. Mensen die roepen Wouter Bos te stemmen omdat hij zo loyaal overkomt, dat is wel weer gebleken.

Het is eens tijd om af te stappen van de mentaliteit hier om overal mee voorop te lopen. Waarom zouden wij als eerste aan de milieu eisen moeten voldoen? Etc Etc! Dat kost geld, veel geld, die wij met zn allen kunnen ophoesten! Het is tijd om het aantal fouten tot 0 te reduceren, deze overheid is gestoord, gek, en voldoet absoluut niet!

* Betuwelijn... calculatiefouten
* Invoeren 80kmh, onderzoeken, maarniet meenemen dat er op een nabij gelegen vliegveld aanzienlijk minder vluchten zijn uitgevoerd
* De groei willen temperen, dit meenemen in iedere CAO onderhandeling, en zelf 30% verhoging geven.
* Iedere burger kaalplukken, en zo'n tuthola bijna 3 ton schenken om een appartement in New York te huren.
* Etc... Etc...

Het is van de zotte!
*Alfa Romeo GT JTD 16v 2004

midi
Member
Member

di mei 27, 2008 16:25

We hebben het i.d.d. niet slecht in het koningkrijk der Nederlanden (ben ik trots op!!!!!) En we betalen met ze alle een hoop belastinggeld, is niet erg als het maar juist besteed wordt, Maar als ik dan de helft van mijn betaalde benzine accijns in de file sta weg te stoken dan klopt er natuurlijk iets niet. En zo is het met veel dingen.
Ik heb trouwens liever een koningshuis (Wat de basis is geweest voor wat nu nederland is) dan een een of andere vage oorlog in Afganistan.

Het gevoel blijft mij toch dat ook de Nederlandse politiek het grote graaien heeft ondekt en dat nu alles van gemeente tot regerings nivo uitgebuit wordt om maar weer ergens een taks op te gooien, terwijl de gezondheidzorg, ouderezorg en scholing in mijn ogen alleen maar achteruit zijn gegaan. Ik vind het vervelend dat een hoop van mijn belasting geld gaat naar duizenden ambtenaren die eigelijk geen toegevoegde waarde hebben in wat voor vorm dan ook en die een beetje bezig worden gehouden met vage projectjes en besluiten waar we uiteindelijk toch geen moer aan hebben.

Vandaag een niewe swift gekocht!! Ben er erg blij mee!! en ben ook blij dat ik de mogelijkheid heb om er een te kunnen betalen. Als ze nou ook nog die 7000,- euro die ik aan btw en bpm heb betaald gebruiken voor nuttige zaken..... dan ik hellemaal een gelukkig mens :wink:

gr midi

Hessel
Full Member
Full Member

di mei 27, 2008 16:52

Vinden ze het gek daar in Den Haag, dat de Nederlander de politiek niet meer serieus neemt?
Ach, een politicus met een beetje visie neemt het volk ook niet serieus. 'Het volk' of 'de plebs' laat zich alleen maar leiden door demagogie, en bepaald zo zijn mening. Tegenwoordig doet iedereen maar alsof zijn mening er toe doet. newsflash: niet dus. De meeste politieke vraagstukken zijn zo complex, dat je behoorljik ingelezen moet zijn wil je een waardige mening creëren. Ik ben ernstig voorstander van een technocratie.

Maar de peut is absoluut te duur!!!! :twisted:

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mei 27, 2008 17:09

Ik ben ernstig voorstander van een technocratie.
Meritocratie!
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

pb2k
Advanced Member
Advanced Member

di mei 27, 2008 18:51

Zou je dan eens willen uitleggen hoe het komt dat ik nu door rechts in de afgelopen 5 jaar steeds minder ben gaan overhouden?
€ !

tommie
Guru
Guru

di mei 27, 2008 20:40

Linksom of rechtsom, bestolen word je toch. Het zou onderhand wat.

Weet je wát ik interessant zou vinden? Als ik op mijn aangifteformulier een meerkeuzemogelijkheid kreeg, aan welke overheidsfondsen míjn belastingbijdrage besteed zou mogen worden. Dan zou ik er al een stuk minder kwaad van worden als bijvoorbeeld de Partij voor de Dieren gemeenschapsgeld over de balk smijt (lees: regeringstijd verspilt)omdat ze het niet eens is met de benaming in de wandelgangen (!!!) 'Woensdag Gehaktdag' (want: niet plantaardig genoeg) die in Den Haag gebruikt wordt voor het verantwoordingsdebat.

Vinden ze het gek daar in Den Haag, dat de Nederlander depolitiek niet meer serieus neemt?

toen ik vandaag een nieuwe vissenkom ging kopen omdat de oude gister stuk ging werdt mij verteld dat ze ronde kommen wouden verbieden omdat de vissen hierdoor gedesoriënteerd zouden raken...

lekker nuttig ook!

(sorry, verder heb ik niets bij te dragen)
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

pb2k
Advanced Member
Advanced Member

di mei 27, 2008 22:04

politiek is ook geen leuk onderwerp. laten we er maar over ophouden :wink:

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za jun 07, 2008 18:43

Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”