Ben je bang dat rijden met je klassieker binnenkort onbetaalbaar wordt door de benzineprijzen?

Ja
26%
16
Nee
74%
45

Totaal aantal stemmen: 61
Tom VDW
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: RE: Onze klassiekers met uitsterven bedreigd?

wo mei 28, 2008 19:58

Het omgekeerde kan wel eens het geval zijn. Als de benzine echt onbetaalbaar wordt gaat de Juul op LPG toch als daily driver.
En als ik geld heb ga ik een rondje om met de JTS.. :lol:
:lol:

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

wo mei 28, 2008 20:00

(ps: bovenstaand verhaal werkt ook bij vrouw / vriendin, héhé)
Oei, weet de speakerin dat van die vriendin ???
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

elio
Guru
Guru

RE: Onze klassiekers met uitsterven bedreigd?

wo mei 28, 2008 20:06

Mijn klassieker is mijn weekendkar, en als de benzine te duur wordt, bespaar ik wel op de ritten met mijn daily (geen Alfa), om van de Giulia te kunnen blijven genieten.
Ik heb wel het geluk van op fietsafstand van het werk te wonen, dat helpt natuurlijk.
166 3.2 v6 '04 - Spider 2.0 '91 - 75 1.8 ie '91 - gt 1300 junior '75 - fiat 500l '72 - grand espace 2.0 dci aut '10 - fiat 500 twin air '13

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mei 28, 2008 20:12

(ps: bovenstaand verhaal werkt ook bij vrouw / vriendin, héhé)
Oei, weet de speakerin dat van die vriendin ???
:jumping:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jun 01, 2008 22:18

T is nog gekker. Juist omdat ik daily drive met een klassiekertje kan ik het nog behappen met de brandstofprijzen. Het is natuurlijk allemaal schandalig duur aan het worden. Zou ik datzelfde moeten betalen maar dan met een suf dagelijks koekblik, laat ik zeggen een nieuwe Suzuki Swift of een Astra, whatever, dan zou ik er pas ECHT moeite mee hebben. Zoveel geld betalen om in zo'n suf ellendebakje te rijden. Juist OMDAT het mijn oude Alfaatje betreft wil ik het nog accepteren. Want OOK stukje hobby en lifestyle ipv alleen vervoer.
Wat ik wel zeker weet is dat de volgende LPG heeft....
En de brandstof is niet duur. De regering MAAKT het duur.
De accijns en BTW blijven een gelijk percentage van de kale prijs. Als de kale prijs toeneemt, dan vangt de overheid meer munten. Waarom dan niet de accijns verlagen, evenveel vangen, EN de koopkracht herstellen?
Misschien vanwege een PVDAer op financieen?

:evil:
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

greyhound

zo jun 01, 2008 22:41

Brandstofprijzen is natuurlijk een groot probleem. Ook voor mij. Waar ik me echter veel meer zorgen over maak (als het de klassiekers betreft) is de verkrijgbaarheid van onderdelen. Heb het er vorige week nog met een gelijkdenkende over gehad. Hoe moet je in vrdesnaam je klassieker op de weg houden als er geen onderdelen meer zijn?

Groetjes,

Greyhound :D

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jun 01, 2008 23:20

gezien mijn werk, en het gegeven dat ik bijvoorbeels onlangs nog een kachelmembraan wist te scoren van een Ferrari 330GTC uit '67, of een HRC van een Lamborghini Islero (240 stuks geproduceerd) , nee, daar maak ik me GEEN zorgen over.
Het is er, het valt te maken, te modificeren, aan te passen whatever.
Ik zocht een kachelmembraan. Vond ze, kocht er gelijk 5, en was euro 50 armer.... mooi toch!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jun 01, 2008 23:31

Ik héb geeneens een klassieker, maar mocht tóch 80 euro aftikken aan de pomp vanmiddag dus tja....
Maar idd, ook die niet-klassieker is "hobby". Maar ik merk wel meer en meer dat we voor de langere ritten de Peus meenemen want die is simpelweg zuiniger. Ik begrijp ook niks van de olieprijzen (olie wordt afgereken in dollars en die kosten in euro's weinig...).

Ach, benzineprijs maakt niets uit voor mij, ik tank toch altijd maar voor 80 euro (in Dld) :shock: :? :wink:
It's not easy, being green (kermit)

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jun 01, 2008 23:36

Ik hoorde eens iemand zeggen, toen ie net weer z'n GTV6 op de weg had: "al kost de benzine 3 euro de liter, ik blijf rijden, wat een geil geluid!"

Ik zal het binenkort eens vragen of ie zich er dan ook daadwerkelijk aan houdt ;)
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jun 02, 2008 07:58

Ik begrijp ook niks van de olieprijzen (olie wordt afgereken in dollars en die kosten in euro's weinig...).
Het schijnt dat als de dollar hoger stond de benzineprijzen nu 2 euro zouden zijn geweest per liter.
Wat mij nu weer verbaasd is dat een liter olie bij de pomp of shop niks duurder is geworden de laatste tijd. We hebben het toch over hogere olieprijzen? Ik vermoed dus dat de benzinemaatschappijen bewust de zaak hoog houden om meer inkomsten te genereren. De mensen rijden toch wel door ondanks het gemopper. Alleen wordt een dagje uit wel wat duurder. Dan zelf brood mee nemen?

cees
Member
Member

ma jun 02, 2008 10:17

Ik begrijp ook niks van de olieprijzen (olie wordt afgereken in dollars en die kosten in euro's weinig...).
Het schijnt dat als de dollar hoger stond de benzineprijzen nu 2 euro zouden zijn geweest per liter.
Wat mij nu weer verbaasd is dat een liter olie bij de pomp of shop niks duurder is geworden de laatste tijd. We hebben het toch over hogere olieprijzen? Ik vermoed dus dat de benzinemaatschappijen bewust de zaak hoog houden om meer inkomsten te genereren. De mensen rijden toch wel door ondanks het gemopper. Alleen wordt een dagje uit wel wat duurder. Dan zelf brood mee nemen?
Het slaat toch inderdaad helemaal nergens op. Elke keer hoor je weer dat shell miljarden euro winst maakt. Echt schandalig en de regering doet gezellig mee want het is hun melkkoe. :evil:
Het word echt de hoogste tijd voor acties en protesten.

Tom VDW
Guru
Guru

ma jun 02, 2008 10:31

Het slaat toch inderdaad helemaal nergens op. Elke keer hoor je weer dat shell miljarden euro winst maakt. Echt schandalig en de regering doet gezellig mee want het is hun melkkoe. :evil:
Het word echt de hoogste tijd voor acties en protesten.
Ze (de regering etc...) zouden toch stilaan mogen inzien dat benzine (olie in het algemeen) iets van de primaire behoeften is...dus waarom dan ook niet als primaire behoeften belasten.

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

ma jun 02, 2008 11:19

Ze (de regering etc...) zouden toch stilaan mogen inzien dat benzine (olie in het algemeen) iets van de primaire behoeften is...dus waarom dan ook niet als primaire behoeften belasten.
Ik zal eerst de hand in eigen boezem steken... ik heb veel te veel auto's... geef daar (relatief tot mijn budget) te veel geld aan uit... ze verstoken fossiele brandstof... etc etc etc....

ECHTER.... benzine / olie een primaire behoefte?

Welnee....

Energie een primaire behoefte? Jazeker!

Maar laten we wel wezen... de huidige stand der techniek heeft een oplossing voor hoegenaamd elk probleem dat maar denkbaar is... en in sommige gevallen zelfs voor ondenkbare problemen...

Fossiele brandstoffen in de fik steken om een stuk blik op individuele basis vooruit te stuwen? Was ergens midden in de vorige eeuw een leuk principe... maar we naderen het jaar 2010... het is ECHT niet meer van deze tijd... (en let wel... ik verstook met VEEL plezier fossiele brandstof in mijn 105's! Dus wederom hand in eigen boezem.).

De hoeveelheid mensen die elke dag individueel vervoer op de meest vervuilende manier denkbaar kiest is totaal NIET meer van deze tijd....

Elimineer het individueel woon/werk verkeer, vervang bij "vervoer" de fossiele brandstoffen door duurzaam opgewekte energie en 95% van het probleem is opgelost (zowel files als vervuiling als wereldbehoefte aan fossiele brandstoffen en daarmee een hoge prijs).

We houden met z'n allen dus de hoge prijs in stand... Zouden we voor "vervoer" (en daarmee bedoel ik dus niet plezierritjes met een Sjuul oid) vervangen door verstandige alternatieven, neemt de vraag naar fossiele brandstof dramatisch af en aangezien we in een vrije markt economie leven zal daardoor automatisch de prijs dalen en wordt het rijden met klassiekers weer betaalbaar...

Ik kan dus alleen maar (OOK tegen mezelf!) zeggen... Eigen schuld... dikke... uh... olieprijs...

P.S. Ik begrijp ook nog steeds niet waarom zo'n 95% van alle auto's nog steeds van een zo vergankelijk materiaal als staal gemaakt wordt... Kunststoffen zijn net zo makkelijk t verwerken, beter, schoner en goedkoper te recyclen en noem maar op... en TOCH roesten bijna alle auto's nog steeds onder onze bibsen vandaan... IK begrijp het niet.... (maar dat ligt er waarschijnlijk aan dat mijn schoenmaat mijn IQ overtreft...)
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Performa
Guru
Guru

ma jun 02, 2008 11:45

op verschillende vlakken een kip en het ei verhaal.
Mensen blijven tanken(ik ook) ookal blijven de prijzen stijgen.
Niemand koopt zogezegd mileuvriendelijke auto's tenzij het op korte termijn voordelig is, maar zolang er geen groot publiek voor is blijft de productieprijs hoog.

Ik rijd er persoonlijk geen kilometer minder door maar ik zal eerder bezuinigen op andere dingen.
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

ma jun 02, 2008 12:16

op verschillende vlakken een kip en het ei verhaal.
Klopt, is helemaal een kwestie van perspectief...

Zijn alternatieve brandstoffen te duur?

Of is benzine te goedkoop?
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”