
eigelijk vrij goed,Hoe ziet je krukas eruit???
Als die kap los is gekomen, zou het kunnen dat je krukas krom is? Als je die kap dan nu weer aandraait zal je motor niet meer rondwillen natuurlijk. Probeer eens met alleen die kap los? Daarmee draaide hij nog rond toen je hem binnen reed.hoi wizzMan Jepjep, die stukjes metaal waren van de drijfstanglagers, en 1 krukaslagerschal (waarvan de kap los was gekomen :s) was ook in zijn beginstadium van zo afteschilferen...Ben je er al achter waar al dat metaal vandaan kwam wat in je carterpan lag? Heb je de lagers wel ruim in de olie gezet voor je ze plaatste?










Ook dat, maar als de onderste schalen kapot zijn is de kans klein dat de bovenste nog wel goed zijn he? Het zal wel een goede verklaring voor het klemmen zijn.Lagerwerk is een drama. Tijd om de kruktap(pen) waar het probleem optrad akelig goed te gaan bekijken. Zo nieuw lagerwerk erin prakken heeft geen zin.
Ik zag dat je je krukaslagers ook los hebt gehaald?? Kans is erg groot dat de bovenste lagerschalen dan niet meer op hun plek zitten....

volledig mee eens!Heel deze exercitie wordt nu toch wel wat dubieus hoor.
Lagerwerk is kompleet naar de klote en via internet een diagnose stellen kan niemand meer.
De slijtage en restanten van lagers door je blok moet je verder onderzoeken. Maatvoering krukas en oppervlakte laten beoordelen door een vakman.
Vervangen van lagers en dan een niet draaiend blok betekend dat er iets serieus fout gaat...
Prima dat je leert via een forum, maar er zijn grenzen. Ik vind echt dat je nu iemand er bij moet halen met verstand van zaken, ook daar kun je dan vn leren, maar zo via foto's etc kom je niet meer verder.


tja...Hmm alweer....![]()

Geen profi forummer in de buurt, die eens wil meekijken?proffessionals kosten geld, en dat is iets wat ik niet in overvloed heb