Michel vd Grinten
Guru
Guru

RE: Squadra Italia 2008

do apr 24, 2008 22:45

1) Het verhaal is ietsie anders. Het was een opdrogende baan, waarbij de ene helft (boven) erg nat was. Daar zie je de 147 erg rap op de 75 inrijden. De dag ervoor waren de rollen anders. Tijdens het vrijrijden was het droog, gort droog, met Roeland Voerman achter het stuur gaat die IMSA als een kanon. Die GTA is dan ineens een stukkie langzamer, maar desalniettemin, een erg snelle GTA. Aan het eind van het rechte stuk, naar start/ finish, de eerste rechtse hoek, remt de GTA in de regen ook nog eens lekkerder in, in combinatie met de bocht "eruit" trekken. Dat was gewoon niet te doen met die achterwiel aandrijver.
2) Dijon is beetje Mickey Mouse, met een paar kortere bochten, o.a. de knik naar boven toe. Met een voorwiel aandrijver kom je daar simpelweg beter mee uit de voeten.

Die IMSA is reeeeete snel. Echt geen GTA die daar aan kan tippen hoor, althans niet volgens de tijden in het droog. Wordt het nat dan spelen er andere krachten dan alleen paardekrachten :)
Laatst gewijzigd door Michel vd Grinten op do apr 24, 2008 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Hilbert
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

Re: RE: Squadra Italia 2008

do apr 24, 2008 23:13

Precies, maar een IMSA is een supertourismo en hoort eigenlijk nooit een partij te zijn voor een Cup auto met 75 pk minder. Je ziet de 147 daardoor op de rechte stukken terrein verliezen, maar dat is logisch, of het nou nat is of droog.
Een IMSA, en zeker de matzwarte tubolare, welke al vele malen beter is opgezet dan een "normale" IMSA hoort te concureren met de 156 STC van Michiel Smits, maar daar komt hij bij lange na niet in de buurt, ook al is het droog.
Maar daarom is het op een baan als Dijon ook zo leuk om dit soort dingen te zien en je met een cup 147 leuk kunt sporten met de "grotere" klasse.

Een 147 is een super auto en ik hoop dat er een aantal in onze Alfa Romeo Challenge gaan komen want er staan er best een aantal te koop!
1) Het verhaal is ietsie anders. Het was een opdrogende baan, waarbij de ene helft (boven) erg nat was. Daar zie je de 147 erg rap op de 75 inrijden. De dag ervoor waren de rollen anders. Tijdens het vrijrijden was het droog, gort droog, met Roeland Voerman achter het stuur gaat die IMSA als een kanon. Die GTA is dan ineens een stukkie langzamer, maar desalniettemin, een erg snelle GTA. Aan het eind van het rechte stuk, naar start/ finish, de eerste rechtse hoek, remt de GTA in de regen ook nog eens lekkerder in, in combinatie met de bocht "eruit" trekken. Dat was gewoon niet te doen met die achterwiel aandrijver.
2) Dijon is beetje Mickey Mouse, met een paar kortere bochten, o.a. de knik naar boven toe. Met een voorwiel aandrijver kom je daar simpelweg beter mee uit de voeten.

Die IMSA is reeeeete snel. Echt geen GTA die daar aan kan tippen hoor, althans niet volgende de tijden in het droog. Wordt het nat dan spelen er andere krachten dan alleen paardekrachten :)
Hartelijke groeten,
Hilbert
http://www.hs-corse.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Michel vd Grinten
Guru
Guru

Stan Laurel en Oliver Hardy

do apr 24, 2008 23:42

Er komt iig wel een 156 "STW"-like bij binnenkort. Deze wordt gereed gemaakt en zal er waarschijnlijk al op Spa bij zijn. Ik ben benieuwd wat die gaat doen.
Maar idd, die GTA's/ STW's zijn geweldig om te racen, zeker icm sequentiele 6 bak (ook zonder erg leuk lijkt me). Ten slotte, de "Nintendo" generatie doet ook hier zijn intrede he :) Mij lijkt het erg leuk racen, alleen volgens de "75 koningen" onder ons is het misschien iets te veel PS3 gehalte.
Ik zeg: GTA kopen is 1 ding. Houdt hem eens rijdende, voor de gemiddelde coureur (ik?) best moeilijk te betalen. Maar das de oude discussie he ;) Racen kost veel geld. Dat gaat hand in hand als Stan Laurel en Oliver Hardy.

Ron Gta
Advanced Member
Advanced Member

vr apr 25, 2008 08:54

Spa zal niet echt racen zijn maar eerder zoeken , afstellen, proberen en nog eens zoeken.
Het is een nieuwe wereld voor ons en eer alles een beetje gesmeerd loopt zullen we wel enkele maanden ouder zijn.

Ciao, Ron.

Bartman
Guru
Guru

vr apr 25, 2008 10:32

We dwalen af heren...

Dit is het Squadra Italia topic. 8)
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Maurizio
Guru
Guru

vr apr 25, 2008 10:43

We dwalen af heren...

Hoezo de challenge was toch de opstap klasse voor SI :lol:
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & M336 Ringtool, AR105 Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Andretti Molletti

vr apr 25, 2008 13:13

We dwalen af heren...

Idd dacht ik ook. :wink:
De challenge verdient zijn eigen hoekje!!!
http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=31075

_Pieter_
Guru
Guru

vr apr 25, 2008 16:14

We dwalen af heren...

Idd dacht ik ook. :wink:
De challenge verdient zijn eigen hoekje!!!
http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=31075
De SI is gezelliger, dat blijkt maar weer! :lol:
SCARB # 4710

Andretti Molletti

vr apr 25, 2008 16:27

Maar ik mag graag Challenge "afkijken" zeg maar :lol:

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

vr apr 25, 2008 19:48

Maar nog 1x off-topic: Behoren jongens zoals ik nu tot de Nintendo generatie, of bedoel je de auto's met de sequentiele bak, abs, asr e.d?

Michel vd Grinten
Guru
Guru

za apr 26, 2008 01:05

Maar nog 1x off-topic: Behoren jongens zoals ik nu tot de Nintendo generatie, of bedoel je de auto's met de sequentiele bak, abs, asr e.d?
Naar verluidt is het racen met een 147 (GTA/JTD/whatever) met seq bak echt iets a la Nintendo racen geworden. Heel clean, heel controleerbaar....ik zou daar zelf wel eens een keer mee willen knallen, alvorens ik dat kan beamen. Maar, zelfs de 75 en Bertone zijn nu ver-Nintendo'ot in bijvoorbeeld Race07, De WTCC game voor de pc...dus Michel, ja je bent er ook van ;)

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

za apr 26, 2008 22:26

Haha, ja dat klopt dan wel weer, in GT4 zit de Bertone ook trouwens... Race07 heb ik nog niet gespeeld, maar wel de demo gezien, is eigenlijk een must-have voor de pc...! Maar nu dwalen we helemáál af!

147-cupwagen is voor mij ook een droom om ooit eens mee te racen...
Voorlopig gaan we komende week eerst maar hard aan de gang om de 75 strijdbaar te krijgen!!
Nog 2 werkdagen en 4 sleuteldagen te gaan...

Slinger
Advanced Member
Advanced Member

zo apr 27, 2008 21:15

Ik was zaterdag bij ARS in Woerden, maar daar staan opeens wel heel veel squadra giulia's!
Allemaal voor de S-I of????
Owning an Alfa Romeo is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but fuck it! She is soo damn HOT !!!
33 16v SW Racer

Andiamo Lesti Fumando Assai
Veni, Vidi, Veloce!

pepijn
Advanced Member
Advanced Member

di apr 29, 2008 01:05

Questie van gewenning en wat je wil, sneller is een 147GTA cup zeker maar kun en wil je ermee overweg kunnen. Verschilt echt per coureur. Ik heb een prachtige tijd gehad in de 147cup met team Forza, maar buiten dat Dennis te weinig tijd had & heeft genomen om aan de 147 te wennen was het gewoon niet zijn wagen mijnsinziens, ik weet 100% zeker dat de snelste & beste jongens in de 147 challenge nooit zo snel kunnen zijn en overweg kunnen met een Bertone zoals Dennis dat kan, en hard gaan met een Bertone getuigd van meer stuurmanskunst als hard gaan met een 147cup.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Aernoudt
Guru
Guru

di apr 29, 2008 08:55

..., ik weet 100% zeker dat de snelste & beste jongens in de 147 challenge nooit zo snel kunnen zijn en overweg kunnen met een Bertone zoals Dennis dat kan, en hard gaan met een Bertone getuigd van meer stuurmanskunst als hard gaan met een 147cup.
Zou eerder zeggen: andere kwaliteiten: hard gaan met een FWD vraagt een andere rijstijl dan met RWD. Of de 1 of de ander op basis daarvan als coureur beter is, lijkt mij moeilijk zo te bepalen.. Tot de grens is een FWD duidelijk makkelijker dan een RWD auto in de praktijk. Op de grens rijden is met beide auto's even moeilijk volgens mij ;)

Is met name een kwestie van smaak: wat vind je leuker rijden, waar vooel je je prettig bij ! (en daar gaat het volgens mij om, tenzij je wereld kampioen oid kan worden, maar dat worden wij op dit forum geen van allen denk ik zo maar :lol: )
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Terug naar “Racen - Algemeen”