Wellicht heb ik mijn stelling verkeerd geuit. Ik wilde geen opmerking neerleggen waarmee ik de Alfetta GT(V) ter discussie wil stellen, in zijn algemeenheid.
Wat ik echter zie is een Alfetta GT met beperkte kwaliteit, waar steeds meer aan opgelapt wordt. Het brengt je, Pieter, steeds meer in het nauw, qua tijd, maar vooral qua geld. En het zijn niet bepaald de "aanpassingen om sneller te gaan".
Vandaar dat ik denk. DEZE Alfetta ten spijt, stop met het oplappen, en pak een betere koets/carroserie/auto/racewagen, waarvan de basis, al gedaan is. Daarmee bedoel ik;
- doorgelast, zo ver mogelijk
- onderstel reeds aanwezig, waarmee je alvast kan gaan racen
- carroserie al licht is gemaakt
- remmen al in goede conditie zijn
- plaatwerk deugdelijk is en oogt (keuring wil ook graag iets moois zien, want mooi zien is vaak goed technisch, zo werkt dat gewoon)
- goed betaalbaar qua onderhoud
- roestvrij(er)
Het is dus niet een discussie tussen modellen. Het is een discussie waard tussen jouw karakteristieke GT en een raceklaardere 75. Gewoon eerlijk vanuit rationeel oogpunt. Is dat niet eens een discussie waard? Hoeven we hier niet te voeren overigens hoor. Ik bedoel niets disrespectvols. Wil alleen maar meedenken en meedoen, waar mogelijk
Gt's zijn coooooool: