Roeltje 164

Re: RE: Alfetta GTV racetool

di mar 04, 2008 23:50

Pieter...wordt het niet eens tijd voor die witte 75 op MP? 2500,- ben je ineens heel erg ver en kan je vast wat Alfetta onderdelen misbruiken voor de completering van de 75.
Krijgt de "gt" een waardig einde! Mijnsinziens een heeeeele, zoniet, beste keuze voor jou.

Maar wie ben ik. Ik snap dat er sentimentele (en dus onschatbare, maar dure) waarde aan hangt!

Spreek je!
Ik zeg doen Pieter!!!!! :wink:

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

wo mar 05, 2008 08:48

Pieter...wordt het niet eens tijd voor die witte 75 op MP? 2500,- ben je ineens heel erg ver en kan je vast wat Alfetta onderdelen misbruiken voor de completering van de 75.
Krijgt de "gt" een waardig einde! Mijnsinziens een heeeeele, zoniet, beste keuze voor jou.

Maar wie ben ik. Ik snap dat er sentimentele (en dus onschatbare, maar dure) waarde aan hangt!

Spreek je!
Ik zeg doen Pieter!!!!! :wink:
MMm wie denk dat dat er bij die witte voor E2500 nix meer bij komt voor die snel betrouwbaar z'n rondjes draait is wel heel erg optimistisch. Ook dat is en blijft gewoon een aangepastte oude alfa!!

Voor E2500 kan je well wat aan de gtv verbouwen. Zeker als je het functioneel houd. Vwb kennis en tips. Zo heel veel mensen die over het kennis en ervarings nivo uitkomen van je huidigen preparatieadres vwb het (financieel) effectief opbouwen van een racer zijn er niet. Ik weet niet wat hun inschatting is maar zou die zwaar laten meewegen.

Zou ook niet met slappere stabi gaan rijden. Dat is echt de omgekeerde wereld! Stijf de boel op en zet er fatsoenlijk veren onder. Torsi's, RS set , whatever.

Groeten,
DJ

_Pieter_
Guru
Guru

wo mar 05, 2008 09:12

Spreek je!
Moet jij eens kijken hoe hard de GTV komend seizoen gaat! Serieus, ik ben echt al een heel eind met dit ding.
Ik weet (uit ervaring) dat elke nieuwe auto die je koopt weer een hele bult werk is, ik heb nu geen zin in een nieuw project.

Het deukje gaat er uit, de stabimontage maken we weer vast en wordt versterkt, uitlijnen, uitwegen en gaan met de banaan.

En ja, de laatste keer dat ik keek heette het nog Squadra Italia, niet de 75 TS cup :!:

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

Andretti Molletti

wo mar 05, 2008 09:23

En ja, de laatste keer dat ik keek heette het nog Squadra Italia, niet de 75 TS cup :!:
Al zou dat het wel veel leuker en eerlijker maken, maar vooral betaalbaarder!!!!
Allemaal dezelfde auto's dus!

_Pieter_
Guru
Guru

wo mar 05, 2008 09:54

Al zou dat het wel veel leuker en eerlijker maken, maar vooral betaalbaarder!!!!
Allemaal dezelfde auto's dus!
Maar minder leuk om naar te kijken vanuit een Alfa perspectief. Alleen maar van die hoekige hokjes :D

Het enige waar mijn GTV duurder is, is het buitenste plaatwerk. De rest is identiek, even duur om op orde te krijgen (lees: alles vervangen) als iedere andere Alfa transaxle racer. Dus zolang ik niet bots, hoezo duurder?
De auto stap voor stap opbouwen en meegroeien als coureur, dat was en is het plan. En voorlopig gaat dat hartstikke goed.

Natuurlijk maakt het niks uit als iedereen in een 75 TS rijdt, zolang er geen reglement is omtrent motor en onderstel.
De ene 75 is de andere niet. Dat hoef ik jou niet te vertellen, Andretti ! :wink:

Dus ik zeg: Gewoon zo houden. Wil je racen met een technisch reglement (gelijke auto's :roll: ), schuif dan door naar de Challenge.

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Alfetta GTV racetool

wo mar 05, 2008 09:58

Pieter, ik waag de stelling dat een GTV een auto is waar met dezelfde aanpassingen meer uit te halen moet zijn.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Maurizio
Guru
Guru
Contacteer: Website

wo mar 05, 2008 10:06

Pieter, ik waag de stelling dat een GTV een auto is waar met dezelfde aanpassingen meer uit te halen moet zijn.
Ja, op het eerste gezicht, hij is lichter!
Alleen ook een kortere wielbasis, dus minder lief op de grens. Denk dat als je een 75 serieus op dieet gooit er een fractie sneller mee kan zijn als een gtv.
Alleen dat denk ik, mijn rijkwaliteiten liggen niet op een niveau dat ik dat ook kan bewijzen.
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & M336 Ringtool, AR105 Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

_Pieter_
Guru
Guru

wo mar 05, 2008 11:00

Ja, op het eerste gezicht, hij is lichter!
Alleen ook een kortere wielbasis, dus minder lief op de grens. Denk dat als je een 75 serieus op dieet gooit er een fractie sneller mee kan zijn als een gtv.
Alleen dat denk ik, mijn rijkwaliteiten liggen niet op een niveau dat ik dat ook kan bewijzen.
Goed gezegd heren. GTV's kunnen echt serieus hard gaan, kijk maar eens hoe die fransosen te keer gaan op Dijon!
Mooi filmpje op de homepage van http://www.alfaromeochallenge.com

Er is ook nog zat scope voor een hoop dieetwerk op de mijne. Als ik de 3m2 glas vervangen heb, gaat het al aardig de goede kant op. Plastic schermen, front en achterkant kan ook, en dat kost hetzelfde voor een 75 als voor een GTV.

Het schijnt overigens dat de CW waarde van de 75 een schoolvoorbeeld is van hoe het niet moet, is zo aerodynamisch als een tuinhuisje. De GTV doet met zijn mooie lijnen (geef toe!) in ieder geval vermoeden dat het wat dat betreft beter is.

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

Maurizio
Guru
Guru
Contacteer: Website

wo mar 05, 2008 11:19

En daar snij je ook een goed punt aan, emotie speelt ook en is niet meetbaar. Als je je beter voelt in een bepaalde auto ben je ook sneller :wink:
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & M336 Ringtool, AR105 Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Petje 75
Advanced Member
Advanced Member

wo mar 05, 2008 11:51

Het schijnt overigens dat de CW waarde van de 75 een schoolvoorbeeld is van hoe het niet moet, is zo aerodynamisch als een tuinhuisje. De GTV doet met zijn mooie lijnen (geef toe!) in ieder geval vermoeden dat het wat dat betreft beter is.
Dit klop zeker Pieter, een vriend van me heeft een gtv6, ik een 75, beide auto's zijn op de bank geweest en uitgewogen komen nagenoeg overeen (0,7 pk en 20 kg)
Beiden zelfde onderstel en versn. bak en tot de 160 gaat het precies gelijk op daarna loopt de gtv6 gewoon langzaam bij me weg puur op cw waarde
Dus lekker afbouwen dat mooie rode monster, 75's rijden er al genoeg rond :wink:

Michel vd Grinten
Guru
Guru

wo mar 05, 2008 12:12

Wellicht heb ik mijn stelling verkeerd geuit. Ik wilde geen opmerking neerleggen waarmee ik de Alfetta GT(V) ter discussie wil stellen, in zijn algemeenheid.
Wat ik echter zie is een Alfetta GT met beperkte kwaliteit, waar steeds meer aan opgelapt wordt. Het brengt je, Pieter, steeds meer in het nauw, qua tijd, maar vooral qua geld. En het zijn niet bepaald de "aanpassingen om sneller te gaan".

Vandaar dat ik denk. DEZE Alfetta ten spijt, stop met het oplappen, en pak een betere koets/carroserie/auto/racewagen, waarvan de basis, al gedaan is. Daarmee bedoel ik;
- doorgelast, zo ver mogelijk
- onderstel reeds aanwezig, waarmee je alvast kan gaan racen
- carroserie al licht is gemaakt
- remmen al in goede conditie zijn
- plaatwerk deugdelijk is en oogt (keuring wil ook graag iets moois zien, want mooi zien is vaak goed technisch, zo werkt dat gewoon)
- goed betaalbaar qua onderhoud
- roestvrij(er)

Het is dus niet een discussie tussen modellen. Het is een discussie waard tussen jouw karakteristieke GT en een raceklaardere 75. Gewoon eerlijk vanuit rationeel oogpunt. Is dat niet eens een discussie waard? Hoeven we hier niet te voeren overigens hoor. Ik bedoel niets disrespectvols. Wil alleen maar meedenken en meedoen, waar mogelijk :)

Gt's zijn coooooool: Afbeelding

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

wo mar 05, 2008 12:57

- plaatwerk deugdelijk is en oogt (keuring wil ook graag iets moois zien, want mooi zien is vaak goed technisch, zo werkt dat gewoon)
- roestvrij(er)

Maar dat koop je niet voor E2500...........

Mzzl,
DJ

_Pieter_
Guru
Guru

wo mar 05, 2008 13:00

Komt ie:
- roestvrij(er)
- Doorlassen: Kan ik nog verder doen, er zit al een ingelasde kooi in en her en der een plaatje. Zomaar een beetje rupsjes leggen doet niks hoor!
- Onderstel is al gedaan ;-)
- Carroserie is al gestript, meer zagen kan natuurlijk altijd. Plastic ruitjes maak ik zelf.
- Plaatwerk ziet er binnenkort weer prima uit. De rest (het dak en de parafan) ga ik ook aandacht aan geven middels beetje uitdeuken, plamuur en een likje verf. Rosso 555 baby!
- Remmen: Alles is nieuw. Remt als een beer.
- Onderhoud: Toegegeven, de carbs motor is onderhoudsintensiever. Voor de rest: 100% gelijk. Bak = 100% kraakvrij!
- Roestvrijer: De gemiddelde 75 van 20 jaar oud is vele malen rotter dan deze GTV. Het incident met de stabiophanging is het enige (en laatste) zwakke punt wat dit betreft.
Gt's zijn coooooool:
I rest my case. En niet te vergeten dat ik het oplappen van dit bakkie ook best wel leuk vind ook!

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

wo mar 05, 2008 18:12

Zo'n racewagen opbouwen is idd een hoop werk, maar leuk!
En de gtv is gewoon een stuk mooier dan een 75...
Gewoon lekker met deze doorgaan zou ik zeggen!

Nadat je zovéél tijd en moeite in een auto hebt gestopt, is het ook jammer om ermee te stoppen en met een andere weer opnieuw te beginnen.
Dat heb ik ook noodgedwongen 2x gedaan, je krijgt er een hoop ervaring door, maar ik had zoveel verder kunnen zijn als bijv mijn vorige 75 niet in de fik was gegaan...

Nee, ik zeg, zet hem op en maak beetje bij beetje een topper van deze gtv!!

_Pieter_
Guru
Guru

wo mar 05, 2008 20:29

Nou, dank voor de steunbetuigingen. Ik ga lekker door ermee.

Vanavond de GTV naar de nieuwe loods gereden.
Het is de voormalige Porsche garage in Voorburg.
Er zijn nog enkele plekken beschikbaar, zie hier

Het mooie is dat ik m zo naar binnen rij (omlaag de kelder in), zelfs nu ie zo laag is. In de vorige loods kan ie niet meer naar zijn plekje terug, daar zat een nare richel.

Dus, morgen weer door, gereedschap weer terugbrengen.

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

Terug naar “Racen - Technisch”