Nog steeds geen vonk
Inmiddels geplaatst:
nieuwe 123 ignition verdeler
nieuwe bobine
volgeladen accu
Inmiddels gemeten:
accu :14,2V
massa op motorblok 14,1V (pluspool van accu)
massa op verdelerhuis: 14,1V (pluspool van accu)
+ draad naar bobine met massa gemeten aan chassis: 14,2V met contactslot ingeschakeld
Wat zie ik over het hoofd, ik ben een beetje door de mogelijkheden heen.
De verdeler is ingesteld op het 2 liter blok, de rotor op het bdp wijst naar de pool voor cilinder 1, (het controle-led is dan duidelijk zichtbaar door het gat, en brandt)
Heb voor de zekerheid nog een extra massa-draad aan het verdelerhuis gemaakt
De bobine krijgt spanning en is nieuw
Het probleem trad op toen ik de wagen van een aanhanger had gereden, en even had gekeerd, wat gas gaf en stevig optrok, daarna weer in zn achteruit en het parkeervak in wilde draaien. Opeens hield ie er mee op, en is sindsdien nooit meer aangeslagen. Alles klonk verder gezond, geen olie in t water en vice versa, geen geratel. de startmotor draait de motor rond, en de carburateurs krijgen benzine, want t loopt t filterhuis in na een paar keer starten, maar hij doet nada.
Ik kan nog de kabel van de bobine naar de verdeler meten, maar die had ik niet lang daarvoor vervangen, dus t lijkt me sterk, alle bougiekabels, en de bougies zijn toen ook vervangen.
Ik heb nog steeds de indruk dat er iets heel eenvoudigs los is geraakt of kapot gegaan, maar ik zou echt niet weten wat.