Eerst op de sloop een zak vol clipjes gescoord, en alle stuiterende slangen en kabels vastgezet.
Ziet er al een stuk netter uit.
Vervolgens begonnen aan de tank.
Eerst leeggeheveld, was ik al aan begonnen maar moest nu toch maar een extra jerrycan kopen.
40 liter peut eruit, en dan is loshalen een eitje. Wel moet de achterdemper los.

En daar ligt ie dan. Heb m hierna geschuurd, want hij krijgt een laagje verf.
Onder de auto was het weer lachen, klassieke GTV roestgaten.
De sleuven naast de kofferbakbodem zijn echte vergaarbakken van allerlei meuk.
Er kwam bij het leeghalen naast heleboel roest, plamuur en vuil ook een sleuteltje 7 mee

Altijd handig, eentje extra als je je achterremmen ontlucht.
Nou weet ik ook waar alles blijft wat daar in dondert.

Ook de naad van de achterplaat is redelijk kaasje, dat was van buitenaf al goed te zien:

Maar dit zijn de weinige plekken waar de GTV roest vertoont.
Er is daar waar het uitmaakt al reeds gerepareerd.
Het enige wat op termijn wat aandacht verdient, is de linker koker bij de achterste kriksteun.
Wat je hier op deze foto's ziet is reeds geschuurd en geschilderd in zwarte lak vermengd met Owatrol.
Toen de tankvlotter gedemonteerd. Alhier de vlotter en pickup, een beetje onscherp maar het idee is duidelijk:

Het was allemaal brandschoon, ook het gaasje. Heb wel het gaasje wat opgeschoven, want dat zat strak op het uiteinde van de buis.
Er hoort een beetje naar voren te zitten, zodat de rest van het gaasje ook meedoet als filter.
Gelijk even de buis met de compressor doorgespoten, maar was helemaal schoon.
De tank staat nu uit te dampen, als ie droog is dan maak ik m van binnen schoon (eerst met de compressor, dan 'nat') en krijgt ie een likje verf.
De hoeveelheid troep in de tank viel me alles mee.
De plek voor de benzinepomp wordt nog even puzzelen. De enige plek onder de auto, zou zijn op de dwarstraverse tussen de wattstangen.
Dan moet ie stijf in de hoek, anders krijgt ie een wattstang tegen zich aan.
Het vervelende is , dat dat geen beschut plekje is. Dus wellicht dat ik m toch maar in het hoekje van de kofferbak monteer.
Wordt vervolgd!
Groeten, Pieter