Cic, nou als jij kunt dan zou het nog deze week (dinsdag/woensdag avond) kunnen.
Moet ik morgen wel vreselijk aan de bak om de motorruimte schoon te krijgen.
Vandaag de kop op moment aangetrokken, de distributieketting om de tandwielen heen gelegd en de nokkenastiming exact gezet.
Kleppendeksel erop.
Beide motorsteunen schoongemaakt en beoordeeld. Gespoten en terug gemonteerd.
Toch maar gekozen om de originele ventilator terug te plaatsen. Een electrische komt later nog wel.
Het koppelingshuis losgemaakt van de bak en allebei schoon gemaakt. Ook de gaffel en het druklager.
Morgen de keerring in het koppelingshuis vervangen. Was binnen toch wel een vette boel.
De bak laat ik verder ongemoeid.
De originele startmotor is een korte dikke. Die heb ik getest met een accu en lijkt goed, was ook gewoon goed een paar maanden geleden.
Ik heb echter ook een langere dunne van het 116 blok (Alfa90). Ook deze is goed.
Ik heb weleens gelezen dat die laatste wat sterker is en dat zou voor een HC blok beter zijn.
Ik wil dus de 116 startmotor monteren.
Eric
ruim 40 jaar Alfa en geen moment spijt.
Nu Giulia 2.0T Q4 Veloce full options