Hylke
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

RE: Alfa Kamal SUV op komst.

zo jan 06, 2008 11:40

Ik vind de eerste Kamal een mooi apparaat.
Verder is een SUV een ideaal reisapparaat, dus daar zie ik het probleem ook niet.
Ik zit nog wel redelijk wat kilometers op de weg en als ik zou mogen kiezen...
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

Duc
Guru
Guru

zo jan 06, 2008 11:50

opzich is de Kamal niet eens zo lelijk (afwachten hoe het in het echt is...), en als Alfa de oversteek nog een keer wil maken dan is zo'n SUV wel handig.
X6/rexton/Q8 die zijn pas lelijk :?

Maar een fijne Range Rover.... zet hem maar neer hoor :lol: :wink:
RWD german daily, Mito on the side.

Ducati 1098 racer
Ducati 996R racer
Ducati 748 Senna
BMW R 1150 GS Desert FOX
SUZUKI VStrom 650 XT Adventure
"racing because, football, golf and tennis only require 1 ball"

Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Alfa Kamal SUV op komst.

ma jan 07, 2008 14:32

Even afgezien van het feit of hij mooi is of niet, ben ik bang dat ie zo'n 3 jaar te laat komt. Tax op slurpers gaan omhoog en de hype van zo'n ruige ( ahum ) 4 wd is dan ongetwijfeld over zijn top heen. Of ben ik nu een zwartkijkert???
Ja dat denk ik dus ook. Ik zou zeggen stel je prioriteiten, Alfa Romeo. Schiet is op met de opvolger van de 166, 147 en de junior. Daar valt meer geld aan te verdienen dan die paar SUV die je denkt nog aan de man te kunnen slijten.

Dit jaar komt er niks in ieder geval en dat vind ik toch wel spijtig, want de 147 is inmiddels al op zn retour en dan blijft er dus alleen nog de 159 over (jaja en brera en spider) :wink:
Nu: 156 2.5 v6
Gehad:
164 Super 2.0 TS, Alfa 33 1.7 16v, Alfa 145 TD, Alfa 33 1.7 i.e.

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma jan 07, 2008 22:52

Het is al eerder gezegd, slurptax is een Nederlandse aangelegenheid en ik heb zo'n vermoeden dat Alfa Romeo haar strategische beslissingen niet alleen op onze markt baseert. Veel belangrijker is dat Alfa de VS in haar vizier heeft en dan lijkt het op de markt brengen van een SUV mij geen verkeerde move. En wie zegt dat het ten koste gaat van de 169, de 149 en de "Junior"? Die komen er toch gewoon?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Dinky Boy
Miniaturista

di jan 08, 2008 01:24

Hm, hier hadden we nog geen grote-namen-uit-de-Alfa-geschiedenis-type-aanduiding voor bedacht. Ik stel 'Chiti' voor.... :wink:

En nou niet vragen waarom :biggrin:

Hylke
Moderator
Moderator

di jan 08, 2008 10:47

Klinkt een beetje als shitty en ik denk dat het niet zo'n hele sterke naam in de VS zal zijn :lol:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Contacteer: Yahoo! Messenger

di jan 08, 2008 19:02

de kamal is gewoon een mooi ding, tevens ook zn look a like die al een paar jaar op de markt is (niet in NL btw..) de infiniti.. je ziet m soms op de weg maar als dat bakbeest in je spiegel zit (net als een gt, 159 of brera.. ok en nog wat andere alfas ;-) ) ga je echt opzij...

Afbeelding
Afbeelding

en ik ben eigelijk "tegen" de SUV... maar ze zijn verdomt praktisch (naar mate je ouder word dan he haha)
maargoed tis wel een makkelijk en praktisch ding zon SUV....

maar ff, de slurptax betaal je toch alleen als je een nieuwe auto koopt???? dus dat eenmalig, dus das ff een bpmmetje extra... meer niet toch???
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

Maxtor
Guru
Guru

di jan 08, 2008 21:17

Het is ook onzin om te zeggen dat een SUV geen snel apparaat kan zijn. Natuurlijk, het heeft niet de snelle flitsende uitstraling vanwege de grote omvang. Maar een Cayenne (bijv. Turbo S) en dan additioneel met PDCC is echt een auto waar je bang van kan worden. De wendbaarheid, het vermogen (hij geeft je echt het gevoel dat je gewoon dwars een rotonde af kan komen), de snelheid en de sensatie is echt ongehoord voor zo'n gigantisch voertuig. Daar waar ik niet zo'n grote fan was van de oude Cayenne was het verschil met de nieuwe Cayenne echt dag en nacht!

Als het Alfa lukt om zoiets te evenaren (wat er lastig zal worden schat ik zo) en dan wel mooi vormgegeven hoeven ze zich daar echt niet voor te schamen in mijn ogen.

Natuurlijk is het niet iets voor Alfa, kijk je heel nuchter liggen eigenlijk de 159, Brera en Spider al niet echt in de lijn van traditie. Maar de markt vraagt, en zeker de Amerikaanse markt vraagt, en dan vragen zij om groot uiteraard (the bigger, the better). En Alfa wil toch weer voet gaan zetten op Amerikaanse bodem. De slurptax houdt andere merken ook niet tegen, het werkt wel importeurs tegen.

Ik ben ook niet echt een fan van SUV's, klein, snel en wendbaar (zoals de GT!) dat is mijn ding. Maar je moet ook blijven voldoen aan marktvraag (over de hele wereld gezien) en ik denk dat er wel een vraag is naar een Italiaanse SUV. Dan heb ik toch echt liever een SUV zoals de Kamal dan een Q7....
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”