KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Ruitenwissersprobleem.

za dec 08, 2007 11:51

De ruitenwissermotor van mijn Alfetta blijft doorlopen. Ook als ik de schakelaar uitzet. Zodra het contact wordt ingeschakeld gaat de motor rond. Ik kan hem niet meer uitzetten. Ik heb al een ander motorje geprobeerd, geen resultaat. Ook heb ik een andere schakelaar geprobeerd maar ook geen succes. Nu vermoed ik dat de relais blijft hangen. Zit die er idd op? Ik weet niet waar die zit. Niet in de zekeringkast iig. Er moet toch een kastje te vinden zijn die dit regelt. Weet iemand dit toevallig? Alvast dank.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Ruitenwissersprobleem.

za dec 08, 2007 12:52

Opgelost. Er zit dus idd een relais geplaatst. Het was even zoeken. Met een tik op de juiste plaats en met de juiste kracht doet hij het weer normaal. Ik heb nog zo`n kastje liggen dus mocht hij weer problemen geven.....
Foto gejat van het Alfettaforum. :oops: Kuch...

Afbeelding

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za dec 08, 2007 22:42

En waar zit dat relais dan? (voor het geval dat............ :wink: )
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo dec 09, 2007 10:15

Dat relais zit linksonder bij de deurstijl onder de vloerbedekking. Momenteel heb ik het relais van de 90 gemonteerd zodat ik voorlopig wel weer vooruit kan.

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

zo dec 09, 2007 20:20

@ Kas: Het zou kunnen dat de massa de oorzaak was van het plakken van het oude relais (hee - massa en alfetta: vaker gehoord?? :wink: ) natuurlijk kan het relais ook lastig zijn maar door slechte massa wordt ie warm etc etc...Just to inform you about something you already know :lol:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Ruitenwissersprobleem.

zo dec 09, 2007 20:43

*...leest aandachtig mee...* :lol:
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

zo dec 09, 2007 23:25

Ga maar zoeken bij jouw alfetta Sander .... :mrgreen:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo dec 09, 2007 23:38

Ga maar zoeken bij jouw alfetta Sander .... :mrgreen:
Dus het s er niet? Denk ik eigenlijk ook, kan me geen relais herinneren, buiten de zekeringkast. :-k Maar allee, ik ben ook geen tien meer! :wink:

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma dec 10, 2007 18:58

@ Kas: Het zou kunnen dat de massa de oorzaak was van het plakken van het oude relais (hee - massa en alfetta: vaker gehoord?? :wink: ) natuurlijk kan het relais ook lastig zijn maar door slechte massa wordt ie warm etc etc...Just to inform you about something you already know :lol:
Ik weet alles van Alf(a`s)ettas en massa. Helaas. Maar ik heb nu het relais van de Novanta geplaatst en het funcioneert weer wie neu. Het is geen gewoon relais maar de interval zit er ook op. Inmiddels heb ik al weer een andere geregelt. Geweldig forum dit. :wink:

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma dec 10, 2007 21:50

Maar dan heb ik eigenlijk ook nog een vraag...........bij mijn alfetta heeft de stengel nu twee uitstanden zeg maar. M.a.w. hij zou intervan moeten/ kunnen hebben, maar dat heeft hij nooit gedaan. Nu heb ik zoiets nooit kunnen herleiden uit een schema of zo. Iemand enig idee?

chu
Full Member
Full Member

ma dec 10, 2007 22:23

Maar dan heb ik eigenlijk ook nog een vraag...........bij mijn alfetta heeft de stengel nu twee uitstanden zeg maar. M.a.w. hij zou intervan moeten/ kunnen hebben, maar dat heeft hij nooit gedaan. Nu heb ik zoiets nooit kunnen herleiden uit een schema of zo. Iemand enig idee?
Ik heb uit aan en een snellere stand volgens mij geen interval.. Ik heb bij 2 alfetta's gekeken.. of ze moeten het allebei ook niet doen :P

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma dec 10, 2007 22:28

De mijne heeft 4 standen. Uit. Dan doet er niets. Als het dus goed is. :wink:
Dan interval. Daarna de gewone wisstand. Uiteindelijk de versnelde wisstand. @ Alessandro. Ik denk dus niet dat de Alfetta van jou een intervalstand heeft. De stuurkolom is ook anders.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma dec 10, 2007 22:31

Ik heb uit aan en een snellere stand volgens mij geen interval.. Ik heb bij 2 alfetta's gekeken.. of ze moeten het allebei ook niet doen :P
Maar dan heb jij dus een ander [lees: ouder] type stengel, met mar drie standen: uit-aan traag-aan iets minder traag.
Ik heb dus een stengel met vier standen, nu: uit-uit-aan traag-aan iets minder traag.
Zou volgens mij kunnen (standaard in '81?) zijn: uit-interval-aan traag-aan iets minder traag. :?:

Terug naar “Algemene Technische vragen”