Hallo,
Een maand of 4 geleden heb ik het 2.0ie blok van Arjan overgenomen. Helaas is dit blok gaan detoneren (op één cilinder)op ongeveer 4000 toeren (140 in 5), dit door een te arm mengsel dat werd veroorzaakt door een slecht werkende injector. Het blok is inmiddels weer helemaal uitelkaar geweest en zijn de aangestaste onderdelen vervangen. Dit is gebeurt met hulp van Henk Mannessen, dus is goed gebeurt. Nu het blok weer is in gebouwd en wij (Arjan en ik) de motor weer gestart hebben loopt het blok op drie pitten. Dit ligt niet aan de vonk, bougie en kabels al getest en is goed. De injectoren heb ik laten reinigen (waren erg verkleeft en vuil). Ook heb ik deze injectoren net verwijderd en een de injectorrail van mijn oude blok geplaast. Dit maakt geen verschil. Dus wellicht zit het in de aansturing van de injector? Dit wil ik nu gaan controleren door de pinnen van computer stekker door te meten op weerstand (tip van Arjan). Heeft iemand nog tips of trucs om de aansturing van de injector te controleren? Of ander adviezen om mijn blokje weer op 4 pitten te laten lopen?
Groeten Wouter