Berlina addicted
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Verschil in zomer/winterbenzine??? ivm. pingelen

za nov 10, 2007 10:38

Okee, ga ik vandaag even proberen, en ik weet wat je bedoeld met hoe je de massa electrode t.o.v. de kleppen moet zetten.

Mvg. Richard www.berlina.nl
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

Berlina addicted
Guru
Guru

za nov 10, 2007 16:17

Ben ik weer met een update,
Nieuwe bougies NGK BP6es gemonteerd, wezen rijden, geen verschil. :( Vervolgens toch de snelweg weer op en motor bij ruim 4500 rpm. uitgezet en uit laten rollen op een parkeerplaats naast een pomp, bougie"s "getrokken". waren veel te wit dus te arm.

Ik heb al grotere hoofdsproeiers gemonteerd (150 i.p.v. 135) dus heb het vlotterniveau verhoogd en de ontsteking exact op F gezet.
Pingelen (of wat het dan ook is) is nu weg!! en de bougies zijn nu redelijk mooi van kleur, (kleur van koffie verkeerd) :banana:

Opzich wel vreemd want ik heb diverse handleidingsboeken met afstelgegevens, in het ene boek staat voor een Berlina 2000 met mijn type Dellortho's een afstand van 16.5 tot 17mm. Tussen vlotter en vlotterhuis. Dit is wat ik altijd heb aangehouden.
In een ander boek staat voor hetzelde type een afstand van 14.5 tot 15mm Met dezelfde mengbuizen en sproeierbezetting.

Ik heb de vlotters nu maar afgesteld op 14mm i.p.v. 17mm. Raar dat ik hier nooit eerder problemen mee heb gehad, ben er twee maanden geleden nog naar Italie mee geweest en je zou toch zeggen dat met de warmte daar je er eerder last van zou hebben.
Nu nog maar even afwachten wat het benzineverbruik is net nog getankt 1 euro 60.5 per liter :schrik:
Dank voor het meedenken
Mvg Richard www.berlina.nl

Andretti Molletti

za nov 10, 2007 16:54

Mooi dat het is opgelost!
Maar als je naar een hoofdsproeier 150+ moet, heb je dan soms een Hoofdremluchtsproeier van 220 oid??
Ik denk dat je combi net zo belangrijk is, dus check je hoofdremluchtsproeier eens, gokje voor deze motor 180-200.

Bougies trekken is vaak een goede methode, zeker als je hem idd uitlaat rollen nadta je hem uitgezet hebt in het probleemgebied!!! :thumbs:

Jarno 1.3S

za nov 10, 2007 16:58

Door de lagere inlaatlucht temperatuur heeft de lnlaatlucht een hogere dichtheid. Er komt dus meer zuurstof in de motor waardoor er voor een goede verbranding ook meer benzine nodig is.
Als het straks als hij weer uit de winterstalling komt weer warmer wordt, zou het kunnen dat hij met deze afstelling weer slechter loopt.

In hoeverre kun je trouwens nog uitgaan van standaard afstelling van de carburateur??
Kleppen gaan langer en verder open, wat invloed heeft op de hoeveelheid benodigde brandstof.

Berlina addicted
Guru
Guru

Re: RE: Verschil in zomer/winterbenzine??? ivm. pingelen

za nov 10, 2007 17:34

Mooi dat het is opgelost!
Maar als je naar een hoofdsproeier 150+ moet, heb je dan soms een Hoofdremluchtsproeier van 220 oid??
Ik denk dat je combi net zo belangrijk is, dus check je hoofdremluchtsproeier eens, gokje voor deze motor 180-200.

Bougies trekken is vaak een goede methode, zeker als je hem idd uitlaat rollen nadta je hem uitgezet hebt in het probleemgebied!!! :thumbs:
Remluchtsproeier is volgens gegevens 200 en die zit er ook in.

Mvg. Richard www.berlina.nl

Berlina addicted
Guru
Guru

Re: RE: Verschil in zomer/winterbenzine??? ivm. pingelen

za nov 10, 2007 17:39

Door de lagere inlaatlucht temperatuur heeft de lnlaatlucht een hogere dichtheid. Er komt dus meer zuurstof in de motor waardoor er voor een goede verbranding ook meer benzine nodig is.
Als het straks als hij weer uit de winterstalling komt weer warmer wordt, zou het kunnen dat hij met deze afstelling weer slechter loopt.

In hoeverre kun je trouwens nog uitgaan van standaard afstelling van de carburateur??
Kleppen gaan langer en verder open, wat invloed heeft op de hoeveelheid benodigde brandstof.
Kan idd. zijn dat dat van invloed is, als dat zo is weet ik nu wat ik veranderd heb (heb ik een notitie van gemaakt). Ik merk het dan wel.
Dank voor de tip.

Mvg. Richard

Terug naar “Algemene Technische vragen”