BinnemaTS
Member
Member

gordel 146...

za okt 13, 2007 10:27

Mn 146 jtd is apk afkeur op de gordel...

Nu is mijn vraag of iemand weet of de gordels van een 155 gelijk zijn? Lijkt mij niet geheel onwaarschijnlijk dat deze gewoon hetzelfde zijn, toch? Voor elk model een andere gordel maken is volgens mij budgettechnisch ook niet echt logisch. Maar weet iemand of ze gelijk zijn?
Alvast bedankt!
Afbeelding

BinnemaTS
Member
Member

RE: gordel 146...

do okt 18, 2007 00:31

Blijkt te passen...
Afbeelding

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Re: RE: gordel 146...

do okt 18, 2007 00:42

Blijkt te passen...
Kijk... Da's goed om te weten. Hoe gaat dat met de inbouw? Zijn er nog dingetjes om op te letten ivm de gordelspanners en zo?
It's not easy, being green (kermit)

Hylke
Moderator
Moderator

do okt 18, 2007 11:01

Bekend probleem, ik had er een knolletje in zitten, afkeur.
Nieuwe gordel kostte destijds (2004) ruim 200 e'tjes.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
R Nine T '21

BinnemaTS
Member
Member

do okt 18, 2007 12:42

Blijkt te passen...
Kijk... Da's goed om te weten. Hoe gaat dat met de inbouw? Zijn er nog dingetjes om op te letten ivm de gordelspanners en zo?

Ik leg uit voorzorg gewoon een lichte knoop in de gordel. Zo voorkom je dat de gordel volledig oprolt. Het enige dat verschilt tussen de 146 en 155 is de aansluiting boven. Bij de 146 zit dat met een moer, bij de 155 een bout. Echter je kunt de 155 gordel gewoon op de aansluiting van de 146 monteren met de moer. verder is de opzet van de gordel in basis precies gelijk, wel iets andere vormgeving maar dat mag de pret niet drukken. Bij een sloper moest een gebruikte 146 gordel voor een EUR 75,= kosten en wat een nieuwe moet kosten wil ik niet eens weten :wink: .

Was overigens echt lullig want mn garage had de auto goedgekeurd met de oude gordel waar een haakje/ pluisje in zat. Bij de steekproef bleek volgens de RDW man de gordel afkeur te zijn, dus strafpunten. Ik dacht altijd dat het echt om scheurtjes in de zijkant moest gaan. Je hoeft in feite maar een keer je gordel tussen de deur te krijgen oid en je kunt een nieuwe halen.
Afbeelding

esvida
Advanced Member
Advanced Member

do okt 18, 2007 18:58

de beschadigingen in een gordel kun je meestal wel met een aansteker bijwerken hoef bijna nooit een gordel te vernieuwen voor een apk dan moet echt extreem kapot zijn als ie verniuwd moet worden en onveilig word ie echt niet ik takel er zelf motoren met in en uit.
alfas in het verleden passen niet hieronder.

BinnemaTS
Member
Member

do okt 18, 2007 19:06

de beschadigingen in een gordel kun je meestal wel met een aansteker bijwerken hoef bijna nooit een gordel te vernieuwen voor een apk dan moet echt extreem kapot zijn als ie verniuwd moet worden en onveilig word ie echt niet ik takel er zelf motoren met in en uit.
Mijn garagehouder verkeerde ook in de veronderstelling dat het gewoon goedkeur was. De RDW figuur wilde daar echter niets van weten en keurde af bij steekproef, heel zuur!
Afbeelding

Richard75
Guru
Guru

do okt 18, 2007 19:17

Mijn garagehouder verkeerde ook in de veronderstelling dat het gewoon goedkeur was. De RDW figuur wilde daar echter niets van weten en keurde af bij steekproef, heel zuur!
en ook best kinderachtig.
en een band met 1.7 mm profiel is wel ok :roll:

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do okt 18, 2007 21:46

Tja ik rol al 3 jaar door de keuring met een (kleine) beschadiging. Die aanstekertip ga ik eens proberen (in de P****** van m'n vriendin :wink: ).

Hoe zit het nu eigenlijk met de gordelspanners? Zitten die in het grendelgedeelte?

edith: ja dus, zit nét met m'n neus in het instructieboekje :oops:
It's not easy, being green (kermit)

esvida
Advanced Member
Advanced Member

do okt 18, 2007 23:31

ja de gordelspanner zit bij het oprolgedeelte 1 lipje wegtrekken en het ding knal open en krijg je niet meer turug kun je wel vergrendelen en dan een nieuwe riem erin zetten .
alfas in het verleden passen niet hieronder.

Terug naar “Algemene Technische vragen”