Mijn Juul heeft een electronische onsteking en een mech brandstofpomp met Dellorto's
Ik heb het volgende probleem:
Bij WARME motor houd ie af en toe wat in. Soms tijdens het dooraccelereren en soms tijdens het bijna vollast doorrijden ( Zo ook op Assen) Bij dat laatste gaat dat gepaard met knallen in de uitlaat.
Gezien het knallen denk ik dat het een ontstekingsprobleem is, maar vooraleerst heb ik het volgende gedaan:
Filters (ook carb)gecontroleerd : Schoon.
Brandstofdruk gecontroleerd: 0.44 bar.
Bougies gecontroleerd: EVX 0,8 mm electrodeafstand en 3 keer koffie met melk en 1 met fractie minder melk. (voorste) (Niet te arm dus iig)
Verdelerkap is schoon net als rotor en pickup van de electronische onsteking.
Bedrading is goed, massa's goed en bougiekabels hebben goed kontakt.
Ik kan eigenlijk nu alleen nog nieuwe bougiekabels gaan monteren, het schakelapparaat vervangen en/of de bobine uitwisselen.
Wat ligt het meest voor de hand of nog beter: Hoe kan ik een betere diagnose stellen??
Nogmaals: Het probleem treed alleen op bij een volledig bedrijfswarme motor.




