yep stelmechanismes werken aan beide kanten. (hoe kon ik anders de remmen stellen??Werkt het stelmechanisme nog? Aan beide kanten dan hè. Is de voering verglaasd? Wissel die trommels eens om, wie weet helpt het.

Moet je dan geen overmaatse voeringen monteren? Dit ivm de grotere slag?(Laat desnoods de trommels ook beide even uitdraaien, dat zijn de kosten niet.)

Als je met de handrem geen remverschil hebt, 1 kN dacht ik te lezen, heeft het geen zin nieuwe remschoenen te monteren. Dus dat geld kan je beter in je zak houdenTrommels en voeringen zijn nog dik zat. Eigenwijs als ik ben, zal het wel opschuren worden. Is ook zo gebeurd.
De slag van de cilinders zal nooit een probleem zijn, al zou de voering helemaal weg zijn! (heb je wel eens gezien, wat voor slag die maken, met gedemonteerde trommel?)
To do morgen ochtend: rechter trommel eraf, opschuren die hap, monteren en dan op naar de remmenbank. (ze kennen die kop van ons pa zo uittekenen daar) Indien onvoldoende resultaat => nieuwe voeringen halen/ bestellen. (daarna als de sodemieter naar de revalidatie)
Ik heb goede hoop, dat het hier goed mee komt. Tis dat ik er nog niet aan gedacht heb, maar heb goede ervaringen met het opschuren van schijven en blokken.
@ @@ en KAS thanx for now! For tomorow: fingers crossed!(hoewel, da's lastig sleutelen)

Ja, heb iemand laten (pompend) remmen, terwijl ik keek naar de schoenen met gedemonteerde trommel. Ging vrolijk op en neer allemaal.Je weet donders zeker dat de beide stiften van je remdrukbegrenzer gangbaar zijn????
Als er 1 tje achterblijft krijg je ook deze trubbels.
Gooi desnoods ALLEEN voor de apk de remdrukbegrenzer eens helemaal open maak even een noodstoppie bij 30 km/h. Als ze dan beiden blokkeren weet je waar het probleem zit.

Is die remmenbank wel oke ?Ik heb zojuist maar even de remleidingen van voor naar achter gecontrolleerd. Iemand flink laten stampen op de rem, maar echt nergens lekkage of uitzetting of wat dan ook te zien. (maar wel een lekke stuurhoes, maar daar zal ik niks van zeggen)
Snap er dus echt niks, maar dan ook echt helemaal niks meer van!![]()
(Deze ongeid stagneerd de bouw behoorlijk.)
Iemand nog een heldere ingeving?
Of zal ik ten einde raad maar olie in de linker remtrommel smeren/ spuiten??? (Veel of weinig?)????????????