KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: remdrukverschil achter Alfa 33. Alweer!! ben ten einde r

wo sep 12, 2007 19:41

Werkt het stelmechanisme nog? Aan beide kanten dan hè. Is de voering verglaasd? Wissel die trommels eens om, wie weet helpt het.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: remdrukverschil achter Alfa 33. Alweer!! ben ten ein

wo sep 12, 2007 19:50

Werkt het stelmechanisme nog? Aan beide kanten dan hè. Is de voering verglaasd? Wissel die trommels eens om, wie weet helpt het.
yep stelmechanismes werken aan beide kanten. (hoe kon ik anders de remmen stellen?? :wink: )
Verglazing! Daar had ik nog niet aan gedacht. Zal ik de boel eens opschuren? Binnenkant trommel en remvoeringen. :?:

Aanvulling: als je rustig remt, is het verschil iets kleiner +/- 30%, rem je hard, dan loopt het verschil op tot bijna 60%!
Links komt dan tot over de 800N, rechts tot max. zo'n 400N. Rem je behoorlijk, dan hebben we resp. 600N en 300N. Ongeveer dan hè. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo sep 12, 2007 20:25

Volgens mij remt links dan veel te veel. Zitten de inkepingen nog op het stelmechanisme? De tanden moeten goed in elkaar grijpen. Is er een voering ( links of rechts ) doordrenkt geweest met remvloeistof? Laat er iemand in de kofferbak plaats nemen tijdens de remtest. Dan eens zien of de waardes nog zo zijn.

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

wo sep 12, 2007 20:28

Vervang die voeringen nu maar.... :wink:

(Laat desnoods de trommels ook beide even uitdraaien, dat zijn de kosten niet.)
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo sep 12, 2007 20:29

(Laat desnoods de trommels ook beide even uitdraaien, dat zijn de kosten niet.)
Moet je dan geen overmaatse voeringen monteren? Dit ivm de grotere slag?

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo sep 12, 2007 20:34

Die zijn er niet, Indien je er een paartiende mm's laat uitdraaien scheelt dat hooguit 0.5-0.6 mm in diameter en over de voering zelf en is het diameter verschil is het nagenoeg verwaarloosbaar. Zorg er wel voor dat je na het uitdraaien binnen je max-diameter blijft. het inremmen duurt natuurlijk ietsje langer, maar als er ietwat ruw draaiwerk geleverd wordt zal dat het inloopproces bespoedigen. :wink:

De slag van de zuigers van je wielremcilinder zelf wordt niet groter als je je voeringen juist afstelt.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo sep 12, 2007 21:26

Trommels en voeringen zijn nog dik zat. Eigenwijs als ik ben, zal het wel opschuren worden. Is ook zo gebeurd.
De slag van de cilinders zal nooit een probleem zijn, al zou de voering helemaal weg zijn! (heb je wel eens gezien, wat voor slag die maken, met gedemonteerde trommel? :wink: )
To do morgen ochtend: rechter trommel eraf, opschuren die hap, monteren en dan op naar de remmenbank. (ze kennen die kop van ons pa zo uittekenen daar :lol: ) Indien onvoldoende resultaat => nieuwe voeringen halen/ bestellen. (daarna als de sodemieter naar de revalidatie)
Ik heb goede hoop, dat het hier goed mee komt. Tis dat ik er nog niet aan gedacht heb ](*,) , maar heb goede ervaringen met het opschuren van schijven en blokken.

@ @@ en KAS thanx for now! For tomorow: fingers crossed! [-o< (hoewel, da's lastig sleutelen)

Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

do sep 13, 2007 01:00

?
Trommels en voeringen zijn nog dik zat. Eigenwijs als ik ben, zal het wel opschuren worden. Is ook zo gebeurd.
De slag van de cilinders zal nooit een probleem zijn, al zou de voering helemaal weg zijn! (heb je wel eens gezien, wat voor slag die maken, met gedemonteerde trommel? :wink: )
To do morgen ochtend: rechter trommel eraf, opschuren die hap, monteren en dan op naar de remmenbank. (ze kennen die kop van ons pa zo uittekenen daar :lol: ) Indien onvoldoende resultaat => nieuwe voeringen halen/ bestellen. (daarna als de sodemieter naar de revalidatie)
Ik heb goede hoop, dat het hier goed mee komt. Tis dat ik er nog niet aan gedacht heb ](*,) , maar heb goede ervaringen met het opschuren van schijven en blokken.

@ @@ en KAS thanx for now! For tomorow: fingers crossed! [-o< (hoewel, da's lastig sleutelen)
Als je met de handrem geen remverschil hebt, 1 kN dacht ik te lezen, heeft het geen zin nieuwe remschoenen te monteren. Dus dat geld kan je beter in je zak houden :wink: .
Trommels danwe; remcilinders omdraaien kan niet bij een 33. Die moeite kan je je ook besparen.

De handrem is mechanisch bediend. Geen remverschil==>goed afgesteld/ gelijke wrijvingscoefficient.
Voetrem is hydraulisch bediend en daar zit dus het remverschil. Dan moet je het probleem dus daar ergens zoeken.

Lekke hydraulic is wel instaat vloeistof te verplaatsen maar kan geen/slecht druk opbouwen. remdruk heb je nodig om remkracht op te bouwen.
Zorg er dus wel voor dat je hydraulic vloeistofdicht is.
Zijn de remcilinders wel identiek? Ik weet dat er verschillende formaten bestaan namelijk. Dat dus niet per ongeluk de 1 een cm korter is :?
Nu: 156 2.5 v6
Gehad:
164 Super 2.0 TS, Alfa 33 1.7 16v, Alfa 145 TD, Alfa 33 1.7 i.e.

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 13, 2007 09:04

Dat is helemaal waar natuurlijk. Je handrem waarden dus hetzelfde en ook in hetzelfde meetgebied?
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 13, 2007 12:07

%%$#@%$! Geen verbetering! Ik heb de remschoenen en trommels rechts goed schoongemaakt en mooi ruw opgeschuurd. Duidelijk te zien, dat ze niet vettig meer zijn/ worden.

Handremwaarden weet ik helaas niet. (auto is net terug van de remmentest, had ik dit maar eerder gelezen)
Wat betreft lekkage heb je helemaal gelijk natuurlijk, maar nu komt het (had ik al eerder gezegd): de linker kant heeft een lekke cilinder, maar remt wel het hardst!!!! :shock: :? even wat verse data:
L--------R
885 - 435
975 - 375
1005- 375
930 - 420

linker remtrommel inoliën dan maar????????????? 8-[

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 13, 2007 12:31

Je weet donders zeker dat de beide stiften van je remdrukbegrenzer gangbaar zijn????
Als er 1 tje achterblijft krijg je ook deze trubbels.
Gooi desnoods ALLEEN voor de apk de remdrukbegrenzer eens helemaal open maak even een noodstoppie bij 30 km/h. Als ze dan beiden blokkeren weet je waar het probleem zit.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 13, 2007 12:37

Je weet donders zeker dat de beide stiften van je remdrukbegrenzer gangbaar zijn????
Als er 1 tje achterblijft krijg je ook deze trubbels.
Gooi desnoods ALLEEN voor de apk de remdrukbegrenzer eens helemaal open maak even een noodstoppie bij 30 km/h. Als ze dan beiden blokkeren weet je waar het probleem zit.
Ja, heb iemand laten (pompend) remmen, terwijl ik keek naar de schoenen met gedemonteerde trommel. Ging vrolijk op en neer allemaal. :o Zal vanmiddag dit nog eens doen. moet nu weg!

edit: lees net remdruk begrenzer. Deze heb ik vernieuwd Zal vanmiddag even stofhoes wegduwen en kijken, terwijl iemand pomt op de rem.

Ik wordt echt helemaal depressief van deze auto. :(

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 13, 2007 19:15

Ik heb zojuist maar even de remleidingen van voor naar achter gecontrolleerd. Iemand flink laten stampen op de rem, maar echt nergens lekkage of uitzetting of wat dan ook te zien. (maar wel een lekke stuurhoes, maar daar zal ik niks van zeggen)
Snap er dus echt niks, maar dan ook echt helemaal niks meer van! :cry:
(Deze ongeid stagneerd de bouw behoorlijk. :evil: )

Iemand nog een heldere ingeving?
:-s Of zal ik ten einde raad maar olie in de linker remtrommel smeren/ spuiten??? (Veel of weinig?)????????????

Speeder

do sep 13, 2007 19:29

Ik heb zojuist maar even de remleidingen van voor naar achter gecontrolleerd. Iemand flink laten stampen op de rem, maar echt nergens lekkage of uitzetting of wat dan ook te zien. (maar wel een lekke stuurhoes, maar daar zal ik niks van zeggen)
Snap er dus echt niks, maar dan ook echt helemaal niks meer van! :cry:
(Deze ongeid stagneerd de bouw behoorlijk. :evil: )

Iemand nog een heldere ingeving?
:-s Of zal ik ten einde raad maar olie in de linker remtrommel smeren/ spuiten??? (Veel of weinig?)????????????
Is die remmenbank wel oke ? :roll:

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 13, 2007 19:33

Het lijkt er mijnsinziens toch op dat de linker cilinder gewoon te veel weerstand heeft. 800 nm en meer is veel te veel. De rechterkant remt normaal. Weet je zeker dat beide kanten van de cilinder gemakkelijk kunnen bewegen?

Terug naar “Algemene Technische vragen”