Hoi mensen,
Ik lees hier wat leuke reacties over autohoezen.
toevallig ben ik bekend met de producten van Imparts en First Class Additions, en ik kan je verzekeren Paliri, dat je wel degelijk een goede hoes gekocht hebt. Er zijn inderdaad goedkoperen hoezen te verkrijgen, maar daar is de ademende kwaliteit zo slecht dat je condensvorming blijft houden. Ook las ik een reactie over een halfords hoes, deze zijn inderdaad erg goedkoop, en misschien bruikbaar bij korte stallingen binnen(hoogstens 1 nachtje en dan de auto droog rijden, want de auto zal zeik nat onder de hoes worden ivm condensvorming. halfords hoezen ademen niet, het zijn gewoon plastic zeiltjes die geen oplossing bieden, vooral niet bij langdurige stalling(of dit nu binnen of buiten is). hoezen met lucht ontsnappingsvensters werken ook niet, want er is simpelweg te weinig ruimte voor condens om te ontsnappen.
Jij suggereert ook dat ze in de verenigde staten goedkoper zullen zijn, dat kan kloppen, maar met porto kosten erbij zal het waarschijnlijk weinig schelen, plus de kwaliteit is ook daar dusdanig anders. ik beweer niet dat de hoezen daar slecht zijn, maar die zijn ontwikkeld voor een ander type klimaat. de hoezen van First class zijn speciaal ontwikkeld voor het 'hollandse' weer, veel regen dus. die hoezen zijn ook waterdicht bij de naden(Wat zoals iemand hier in dit forum ookal aangeeft, nog al eens een probleem is)!
wat ik ook nog even een leuke reactie vond, is de reactie van een hoes niet te strak onder de auto binden, dan komt er inderdaad wint onderdoor, te weinig om condens te drogen, teveel om een hoes te doen afwaaien. en waait het niet, dan blijft die zitten maar droogt de condens niet omdat er geen luchtcirculatie is. een ademende hoes heeft geen lucht circulatie nodig, want condens kan eruit ontsnappen:)!
en nog even over het wind probleem, het is wel af te raden om de hoes bij sterke wind af te nemen! als ene huis niet bestand is tegen extreem sterke wind, kun je ook net verwachten dat een hoes bestand is tegen harde windstoten!
Maar van wind heb je in iedergeval geen last aangezien je de auto binnen mag stallen;) ook dan is een hoes eigenlijk zeer bruikbaar want stof is ook geen beste vriend voor je auto(alleen had je dan aan een goedkopere variant supertex genoeg gehad.
Wilde dit even kwijt, aangezien ik weet hoe hoog de kwaliteit is van de producten van First Class Additions, en het zou zonde zijn als die kwaliteit onterrecht in twijfel word getrokken. en bij ontevredenheid geeft First Class Additions trouwens ook een zeer goede garantie;)