muuske

RE: waterdichte autohoes

ma sep 10, 2007 23:23

Hoi mensen,

Ik lees hier wat leuke reacties over autohoezen.

toevallig ben ik bekend met de producten van Imparts en First Class Additions, en ik kan je verzekeren Paliri, dat je wel degelijk een goede hoes gekocht hebt. Er zijn inderdaad goedkoperen hoezen te verkrijgen, maar daar is de ademende kwaliteit zo slecht dat je condensvorming blijft houden. Ook las ik een reactie over een halfords hoes, deze zijn inderdaad erg goedkoop, en misschien bruikbaar bij korte stallingen binnen(hoogstens 1 nachtje en dan de auto droog rijden, want de auto zal zeik nat onder de hoes worden ivm condensvorming. halfords hoezen ademen niet, het zijn gewoon plastic zeiltjes die geen oplossing bieden, vooral niet bij langdurige stalling(of dit nu binnen of buiten is). hoezen met lucht ontsnappingsvensters werken ook niet, want er is simpelweg te weinig ruimte voor condens om te ontsnappen.

Jij suggereert ook dat ze in de verenigde staten goedkoper zullen zijn, dat kan kloppen, maar met porto kosten erbij zal het waarschijnlijk weinig schelen, plus de kwaliteit is ook daar dusdanig anders. ik beweer niet dat de hoezen daar slecht zijn, maar die zijn ontwikkeld voor een ander type klimaat. de hoezen van First class zijn speciaal ontwikkeld voor het 'hollandse' weer, veel regen dus. die hoezen zijn ook waterdicht bij de naden(Wat zoals iemand hier in dit forum ookal aangeeft, nog al eens een probleem is)!

wat ik ook nog even een leuke reactie vond, is de reactie van een hoes niet te strak onder de auto binden, dan komt er inderdaad wint onderdoor, te weinig om condens te drogen, teveel om een hoes te doen afwaaien. en waait het niet, dan blijft die zitten maar droogt de condens niet omdat er geen luchtcirculatie is. een ademende hoes heeft geen lucht circulatie nodig, want condens kan eruit ontsnappen:)!

en nog even over het wind probleem, het is wel af te raden om de hoes bij sterke wind af te nemen! als ene huis niet bestand is tegen extreem sterke wind, kun je ook net verwachten dat een hoes bestand is tegen harde windstoten!

Maar van wind heb je in iedergeval geen last aangezien je de auto binnen mag stallen;) ook dan is een hoes eigenlijk zeer bruikbaar want stof is ook geen beste vriend voor je auto(alleen had je dan aan een goedkopere variant supertex genoeg gehad.

Wilde dit even kwijt, aangezien ik weet hoe hoog de kwaliteit is van de producten van First Class Additions, en het zou zonde zijn als die kwaliteit onterrecht in twijfel word getrokken. en bij ontevredenheid geeft First Class Additions trouwens ook een zeer goede garantie;)

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di sep 11, 2007 00:19

En is die garante dan ook na bijvoorbeeld drie à vier jaar, als de hoes helmaal gekrompen blijkt?
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: waterdichte autohoes

di sep 11, 2007 00:49

Afbeelding
Ja - als de natte auto de schuur ingaat (garagebox) dan hoop ik dat je een hele goede ventilatie hebt...Ik herinner mij nog de totaal verrotte auto van opa die ook altijd binnensliep - die werd er vaak nat ingezet (ook als opa er een sopje op zondag overheen had gegooid en afgespoeld)
Dus: verwarmen en ventileren....
Mag dat ook van Renate? :wink:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

di sep 11, 2007 08:01

Mag dat ook van Renate? :wink:
beslissingen nemen we samen :wink:

nat weg zetten is idd niet goed!

ik heb geen verwarming maar de garage is wel redelijk goed geventileerd, de oude garagepoort heeft genoeg kieren :lol:

verder rij ik er bijna dagelijks mee, dus hij zal toch wel zijn portie regen krijgen.

Het is niet zo'n gedoe om elke keer die hoes erover te moeten trekken, hup de poort open en erin.
156

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

di sep 11, 2007 08:53

Hoi mensen,

toevallig ben ik bekend met de producten van Imparts en First Class Additions, en ik kan je verzekeren Paliri, dat je wel degelijk een goede hoes gekocht hebt. Er zijn inderdaad goedkoperen hoezen te verkrijgen, maar daar is de ademende kwaliteit zo slecht dat je condensvorming blijft houden. Ook las ik een reactie over een halfords hoes, deze zijn inderdaad erg goedkoop, en misschien bruikbaar bij korte stallingen binnen(hoogstens 1 nachtje en dan de auto droog rijden, want de auto zal zeik nat onder de hoes worden ivm condensvorming. halfords hoezen ademen niet, het zijn gewoon plastic zeiltjes die geen oplossing bieden, vooral niet bij langdurige stalling(of dit nu binnen of buiten is). hoezen met lucht ontsnappingsvensters werken ook niet, want er is simpelweg te weinig ruimte voor condens om te ontsnappen.

Heb hier de alfa al maanden onder de goedkopere (dacht 48 euro) staan en die is ECHT niet ook maar een beetje nat of vochtig na een paar Nederlandse hoosbuien :wink:
En ja tuurlijk staat hij buiten!

Als dat zo was geweest had ik al een hele tijd geleden vuilnisbakvulling ervan gemaakt :lol:

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

di sep 11, 2007 09:46

Hoi mensen,

Heb hier de alfa al maanden onder de goedkopere (dacht 48 euro) staan en die is ECHT niet ook maar een beetje nat of vochtig na een paar Nederlandse hoosbuien :wink:
En ja tuurlijk staat hij buiten!

Als dat zo was geweest had ik al een hele tijd geleden vuilnisbakvulling ervan gemaakt :lol:
de zware kwaliteit van de hoes die ik gekocht heb doet me wel vermoeden dat het een goed product is :wink: ben benieuwd hoe jouw hoes na een jaartje het doet :wink:
156

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di sep 11, 2007 10:00

Zou jij graag willen dat ie dan gekrompen was, niet? :lol:

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

di sep 11, 2007 10:46

ja, euh nee niet voor jouw :wink:

je hebt hem toch nog niet zo lang, het krimpingsproces is pas op gang gekomen :mrgreen:
156

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di sep 11, 2007 10:54

ja, euh nee niet voor jouw :wink:

je hebt hem toch nog niet zo lang, het krimpingsproces is pas op gang gekomen :mrgreen:

Haha, nee voor jou :^o, als ie krimpt is het in jouw voordeel en mijn nadeel :wink:
Maar let op: als ie krimpt past ie over de 75 ruimschoots en die is volgend jaar aan de beurt !
Nee het krimpproces is al weer verleden tijd, bij warm weer toch en in de zon :lol:
Op naar de natte maanden, maar ik ben er gerust op anders had ik hem niet gekocht !

stennie
Advanced Member
Advanced Member

di sep 11, 2007 14:26

nu nog 3 m3 afval, als niemand thuis is 8-[ afvoeren en een plek voor de 8 fietsen verzinnen....
onder een hoes?? :mrgreen: :mrgreen:
ooit gereden 155 1.7 ts 1994
156 1.8TS 16V 2000
nu 156 1.8 TS 16V 2004 met leer

www.autodetailing.nl

richard

Rainier155
Guru
Guru

di sep 11, 2007 18:04

Heb hier ook een simpele halfords hoes over de 155 getrokken.
Maak me niet zo'n zorgen over condensvorming, aangezien dat ding er nog wel paar keer vanaf gaat komende maanden ivm reparaties en blokwissel etc.

Terug naar “Algemene Technische vragen”