Ik heb een tijdje terug mijn remklauwen gereviseerd en alles weer gemonteerd.
Het probleem is dat de remmen aan de voorkant blijven aanlopen. ik heb het een en ander bekeken en het blijkt dat de zuigers moeilijk terug te drukken zijn in de klauw.
Als ik de onluchtingsnippel opendraai gaat het wel gemakkelijk: de vloeistof stroomt dus niet gemakkelijk terug. Omdat ik de remslangen ook vervangen heb (en dus niet verstopt zijn) denk ik dat het de HR cilinder is.
Maar voordat ik een niewe koop wil ik zeker weten dat dit het is. Zou dit idd de HR cilinder kunnen zijn? Heeft iemand wel eens een soortgelijk probleem gehad? Auto remt wel goed.
Het gaat trouwens niet om een alfa maar om een bmw 318i (e21).
Dat is logisch. Als je je remzuigers terugduwd moet ale remvloeistof dooe het miniscule compensatie boringkje. Dat geeft behoorlijk wat weerstand. Ik zou de HRC dus niet meteen verdenken.
Ik zou het eerder zoeken in de beide geleidepennen van je remklauw. Gewoon demonteren, schoonmaken en monteren met siliconenvet. Die geledepennen moeten echt heel soepel heen en weer gaan. (NOOIT kopervet want dan zwellen de o-ringen rond de geledepennen op en gaan ze klemmen.)
Controleer verder of je remblokken niet in de klauw klemmen. vijl er desnoods een mm vanaf.
Controleer ook of er geen roestrandje op je remzuigers zit, net achter het stofhoesje. ( Vul die ruimte achter de stofhoezen ook preventief met siliconenvet)(ATE vet.)
Als je daarmee klaar bent: Wiel van de grond en kijken of alls soepel ronddraait zonder dat de blokken slepen. Dan fors op rempedaal gaan staan en kijken of de zaak daarna weer net zo soepel loopt.