IN de module zitten de regelkleppen die de remvloeistof naar de remklauwen regelen...dwz, doorlaten tegenhouden of zelfs uit de rem afpompen naar het reservoir terug... afhankelijk van (tijdens het remmen) een rollend wiel, bijna blokkerend wiel of blokkerend wiel...
Deze kleppen (3 standen) kunnen in de middenstand of 3e stand de hoofdremcilinder LOSkoppelen van de remklauwen, waardoor dit euvel ontstaat... alleen alle 4 tegelijk lijkt me stug...
Anderzijds zou er dan mogelijk een pomp te horen zijn tijdens het euvel...
Als je een Bosch ABS tester hebt kun je actief de kleppen testen tijdens stilstand en zo beoordelen of ze goed werken.
Wat je niet kan testen is of ze zomaar ineens inkomen tijdens het remmen...en dat zou hier aan de hand kunnen zijn.
De defecte hoofdremcilinder waar ik op doel is een mogelijkheid als bv de remvloesitof zwart is en er cupjes versleten en opgelost zijn... die rommel gaat door de ABS unit en kan haperende kleppen veroorzaken.
zo! pfffffffffff
