SpiderV6

RE: Alfa 145: wijgerende remmen- (verwijdering ABS-zekering?

di jun 26, 2007 22:50

Waar Dré denk ik op doelt of die vervangen is, zo ja voor't goede type of is t revisie en is alles wel goed ontlucht?
Dit ook met betrekking tot de ABS moduul waar lucht bij/in kan hangen dan of iets dergelijks?
Misschien vergezocht maar ik had daar nog niet aan gedacht...

Ciao

Andretti Molletti

di jun 26, 2007 23:02

IN de module zitten de regelkleppen die de remvloeistof naar de remklauwen regelen...dwz, doorlaten tegenhouden of zelfs uit de rem afpompen naar het reservoir terug... afhankelijk van (tijdens het remmen) een rollend wiel, bijna blokkerend wiel of blokkerend wiel...
Deze kleppen (3 standen) kunnen in de middenstand of 3e stand de hoofdremcilinder LOSkoppelen van de remklauwen, waardoor dit euvel ontstaat... alleen alle 4 tegelijk lijkt me stug...
Anderzijds zou er dan mogelijk een pomp te horen zijn tijdens het euvel...
Als je een Bosch ABS tester hebt kun je actief de kleppen testen tijdens stilstand en zo beoordelen of ze goed werken.
Wat je niet kan testen is of ze zomaar ineens inkomen tijdens het remmen...en dat zou hier aan de hand kunnen zijn.

De defecte hoofdremcilinder waar ik op doel is een mogelijkheid als bv de remvloesitof zwart is en er cupjes versleten en opgelost zijn... die rommel gaat door de ABS unit en kan haperende kleppen veroorzaken.

zo! pfffffffffff ;)

han

Re: RE: Alfa 145: wijgerende remmen- (verwijdering ABS-zeker

wo jun 27, 2007 07:00

Het gaat niet om sensoren, maar om actuatoren!!
Deze zitten in de ABS unit en worden aangestuurd door de ECU... dus ECU uitschakelen en testen.. maar het blijft link dus oppassen he!

Heb je toevallig al een hoofdremcilinder probleem gehad hiervoor??
Het gaat dus om de actuatoren, dat zijn die kleppen waar je het over had.
Nee, ik heb nog geen hoofdremcilinder problemen gehad en al heel lang geen remolie ververst.

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

wo jun 27, 2007 08:08

maar wat zit er dan voor bij de wielen? Hoe wordt gemeten of de wielen blokkeren of draaien?
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Speeder

wo jun 27, 2007 12:28

maar wat zit er dan voor bij de wielen? Hoe wordt gemeten of de wielen blokkeren of draaien?
2 magneetringen en 2 sensoren?

Andretti Molletti

wo jun 27, 2007 12:35

Idd daar zitten de sensoren... inductieve gevers die afhankelijk van het wiel toerental een wisselspanning geven met een snelheidsafhankelijke frequentie.

:shock: :shock: AL tijden geen remvloeistof vervangen????????? ga dat eers eens doen dan en check wat eruit komt op vuil én water... dit laatste met een speciale remvloeistoftester!! Als er rommel in zit of het is te nat, dan kunnen daardoor je kleppen blijven hangen.

Ik denk toch dat je ABS-unit aan de beurt is... je kan ze 2e hands halen, maar dan wel ve sloper die schade heeft gehad en waarvan het systeem nog gesloten is als jij het eraf haalt...

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

wo jun 27, 2007 22:51

Idd daar zitten de sensoren... inductieve gevers die afhankelijk van het wiel toerental een wisselspanning geven met een snelheidsafhankelijke frequentie.

:shock: :shock: AL tijden geen remvloeistof vervangen????????? ga dat eers eens doen dan en check wat eruit komt op vuil én water... dit laatste met een speciale remvloeistoftester!! Als er rommel in zit of het is te nat, dan kunnen daardoor je kleppen blijven hangen.

Ik denk toch dat je ABS-unit aan de beurt is... je kan ze 2e hands halen, maar dan wel ve sloper die schade heeft gehad en waarvan het systeem nog gesloten is als jij het eraf haalt...
als die inductieve gevers nou eens kapot zijn en dan de waarde doorgeven alsof de wielen blokkeren?????

Andretti Molletti

do jun 28, 2007 00:51

Als je rijdt en de rem niet bedient dienen alle sensoren dezelfde wielsnelheid door te geven...zo niet dan wordt de afwijkende sensor als defect beschouwdt.
Dus dat is uitgesloten :wink:

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

do jun 28, 2007 08:09

wat ik destijds had was een weigerende rem op het moment dat de rem Bediend werd.....
daar zijn toen door de dealer de twee sensoren op de voorwielen vervangen en daarna was het probleem opgelost.....
dus ik snap niet helemaal hoe jij het kan uitsluiten....
:?

Terug naar “Algemene Technische vragen”