Klopper.ik heb ook geleerd als je regelmatig wielen wisselt je beter alles kan vastdraaien met de momentsleutel ipv de klopper.

Klopper.ik heb ook geleerd als je regelmatig wielen wisselt je beter alles kan vastdraaien met de momentsleutel ipv de klopper.
idd, klopper is slagmoersleutel.Klopper.ik heb ook geleerd als je regelmatig wielen wisselt je beter alles kan vastdraaien met de momentsleutel ipv de klopper.![]()
.....slagmoersleutel
![]()
momentsleutel is een prachtig stukje gereedschapik heb ook geleerd als je regelmatig wielen wisselt je beter alles kan vastdraaien met de momentsleutel ipv de klopper.
De meesten willen wel graag dat hun wielen goed vast zitten, je wil ze immers niet kwijt raken. Dus draai ze maar flink vast...Bouten kapot trekken = meestal lompigheid...
Alles met beleid...
met de momentsleutel dusDe meesten willen wel graag dat hun wielen goed vast zitten, je wil ze immers niet kwijt raken. Dus draai ze maar flink vast...Bouten kapot trekken = meestal lompigheid...
Alles met beleid...
En dan te bedenken dat er van die gasten zijn die met hun gewicht op die sleutel gaan staanJa en zodra je daarmee werkt merk je idd dat 100 Nm helemaal niet zoveel is
en die zei: Toen wij in 1938 de moeren vast gezet hebben waren er nog geen momentsleutels!!Ik heb weleens op de sleutel gestaan om zo'n moer los te krijgen. Uiteindelijk heeft m'n vader hem losgekregen door op de sleutel te springen... De volgende dag even een goed gesprek gevoerd met de dealer die die moer had vastgedraaid.