Dit werkt inderdaad.

Na de vorige keer dat dit gebeurde, had mijn garage er een andere teller ingestopt.
Dat kostte geld, en je kan dit in korte tijd, met slechts basic gereedschap zelf repareren. Hier stap voor stap de uitleg:
1. Loshalen van de kappen om je stuurkolom. Erg simpel, een stuk of 5 lange parkers van onderaf en 1 bout die de onderkant vasthoudt.
Zodra je de onderste kap loshebt (die valt naar onder weg) kan je de buren een lol doen en even het stekkertje van je claxon losmaken

Niet vergeten weer vast te zetten als je klaar bent.
2. Loshalen klokkenwinkel: Met 4 schroefjes:
Eerst deze 2:
Dan zit de kap los en kan je deze 2 losmaken:
De klokkenwinkel is nu los. Deze zit nu nog aan de auto met 3 platte stekkers, die je simpel ontgrendelt en loshaalt.
3. Loshalen toerenteller:
Nadat je de kap om de klokkenwinkel hebt weggenomen, kan je bij 2 parkertjes en 3 moertjes voor het electrisch contact:
4. Afstellen toerenteller gebeurt middels deze potentiometer:
Met de klok mee is "zachter", tegen de klok in draaien geeft meer uitslag op de teller. Dus geheel naar eigen inzicht in te stellen (leuk he!)
Als je m wilt ijken is vrees ik de enige manier om er een electronische meter naast aan te sluiten en dan zo instellen dat het het beste overeenkomt met de werkelijkheid.
Meer dan een indicatie van de werkelijke toeren geeft deze teller niet.
Het vervangen van eventuele uitgebrande draadlampjes achter je dashboard is zoals je ziet ook erg simpel zelf te doen.
Veel plezier!
Groeten, Pieter