Ben je het eens dat een Alfa meer dan elk ander merk moet presteren?

Nee, de sensatie blijft ongeëvenaard
13%
7
Ja, het is belangrijk bij elk stoplicht als eerste weg te zijn
25%
13
Ach, prestaties.....ken je een merk met een evenmooi design als de gemiddelde Alfa?
62%
32

Totaal aantal stemmen: 52
Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Ingezonden brief Autoweek over Alfa Romeo

di apr 10, 2007 16:43

Nee, ons geliefde merk heeft in haar geschiedenis wel vaker een dipje gehad. Nu heeft Alfa dan wel niet te maken met een financiële dip, maar met een lichte identiteitscrisis(?).
Klipklare onzin, een automerk met een identiteitscrisis verkoopt niet en dat kan van Alfa nu niet gezegd worden
Nu: 156 2.5 v6
Gehad:
164 Super 2.0 TS, Alfa 33 1.7 16v, Alfa 145 TD, Alfa 33 1.7 i.e.

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di apr 10, 2007 16:54

Een Alfa is nooit voor de gemiddelde consument geweest (maar een (mooie) rijdersauto), en zal dat naar ik hoop ook nooit worden...
En toch vrees ik dat dat stilaan aan het gebeuren is...Kijk maar eens welk publiek er tegenwoordig heel veel in 159's wordt aangetroffen...
Heb al meermaals naast een 159 / Brera gestaan, waarvan de bestuurder mijn Bertone geen blik waardig gunt. Zegt iets over z'n "Alfist" gehalte.Dat is wel anders bij 33, 155, 145, 146 enz rijders :wink: . Ook de 156 tref je al een boel niet Alfisten (lees: leasebak-meneertjes) aan. Kijk eens naar de gemiddelde 156 sw rijder (mezelf buiten beschouwing gelaten uiteraard :mrgreen: )
Of dit noodzakelijk een negatieve ontwikkeling is ? Ik denk het niet, het merk moet de kans krijgen te overleven en ik denk niet dat ze dat nog kunnen door enkel rijdersauto's te maken.
Anderzijds: jammer dat de 8C voor een bepekt publiek weggelegd is. Dat is toch een echte Alfa ? Zoals het hoort :wink:
Deze techniek in een Brera, in productie, en ik ben tevreden !
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

maax

RE: Ingezonden brief Autoweek over Alfa Romeo

di apr 10, 2007 19:31

Ook de 156 tref je al een boel niet Alfisten (lees: leasebak-meneertjes) aan. Kijk eens naar de gemiddelde 156 sw rijder
Onzin hoor........de meeste leasecontracten op de 156's zijn ondertussen wel zo ongeveer afgelopen.....

De 156 WAS natuurlijk wel een leasebak-wonder........Maar ja. Wie koopt er tegenwoordig particulier nog een spiksplinternieuwe wagen dan?

Juist in de oude 156's (zonder Brera-achtige-neus) rijden juist veel liefhebbers........

Over een tijdje worden de eerte 159's ook betaalbaar en dan kun je pas zien of de alfisten er "voor gaan".

Bij de 156 is dat nog geen echt probleem geweest volgens mij.

En dat een nieuwe generatie mensen alfist wordt door een nieuwe generatie alfa's (als de 156)? Mooi toch! Je blijft toch altijd stiekem een beetje verliefd op de wagens uit de jaren 20~25 uit je jeugd....... :o

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

di apr 10, 2007 19:39

Je blijft toch altijd stiekem een beetje verliefd op de wagens uit de jaren 20~25 uit je jeugd....... :o
Zoiets??

Afbeelding

:lol:

:wink:

Nee Alfa is Alfa niet meer, geheel eens, maar al die andere merken zijn ook niet meer wat het geweest is. Voor mijn gevoel, en dat durf ik hier bijna niet te zeggen. :oops: Is alleen dat Beierse merk nog redelijk dicht bij zichzelf gebleven.

Bijna elk merk is overgestapt op voorwielaandrijving, want dat is goedkooop en lekker veilig voor de gemiddelde dwaas die geen benul heeft wat ie aan het doen is op de straat.
De wijze van aandrijving bepaald een groot deel van het karakter. Er zou eens iemand met lef moeten opstaan die de carosserie weer andersom op het onderstel van alle Alfa's zou moeten gaan zetten. Neem als voorbeeld de 1 serie: Lelijk?!? maar iig wel een hele fijne rijdersauto.
Juist dat stukje van de markt zou Alfa weer terug moeten pakken. De grote massa wordt toch nooit bereikt. :!:
Maak er dan maar een nice- merk van, dan bereik je uiteindelijk toch voldende mensen die zich laten overtuigen door een goed design, karakter en goede stuureigenschappen. De brulblokken van weleer krijg je meer terug alleen al om alle milieutechnische eisen die tegenwoordig aan een auto gesteld worden. Alfa moet geen voorbeeld gaan nemen aan de Duitse orde maar zich daarvan juist gaan onderscheiden.Verder moet er het hoognodige gedaan worden aan de kwaliteitscontrole. Als die spaghetti-eters dat in de F1 strak kunnen doen, moet dat ook in een Alfa fabriek kunnen. :!: (Bij dat laatste realiseer ik me dan meteen dat het dan geen echte Alfa meer is.. :lol: )
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di apr 10, 2007 20:05

Onzin hoor........de meeste leasecontracten op de 156's zijn ondertussen wel zo ongeveer afgelopen.....
een leasebak meneertje is een welbepaald type mens...hoeft niet persé in een leasebak te rijden, laat staan dat het er toe doet of dat contract nou afgelopen is of niet ! :)
Alle Sjonnies heten ook geen Sjonnie toch ?
Maar ja. Wie koopt er tegenwoordig particulier nog een spiksplinternieuwe wagen dan?
ik
Juist in de oude 156's (zonder Brera-achtige-neus) rijden juist veel liefhebbers........
Mee eens, maar toen is de trend stilaan gaan keren. Met de 156. Kan die auto niks aan doen, hoor..
En dat een nieuwe generatie mensen alfist wordt door een nieuwe generatie alfa's (als de 156)? Mooi toch! Je blijft toch altijd stiekem een beetje verliefd op de wagens uit de jaren 20~25 uit je jeugd....... :o
tuurlijk ! ik hoop het met je mee. Meer helaas zal de gemiddelde A4 - 320 touring - Signum rijder meer en meer ook met Alfa rijden. Goed of niet ? In zekere zin wel, in zekere zin ook niet.
Vroeger zag je iig. geen Audi 80 ventje in een 33 of een 75

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di apr 10, 2007 20:11

Het 'leasebaktype' dat Michel bedoelt kent geen merkliefde of -trouw, wat telt is uitstraling en status. Een Alfa is 'sportief en dynamisch' en valt daarom in de smaak gedurende de eerste 3 jaar van zijn modelcyclus. Daarna is er weer iets anders wat de interesse van dit type trekt en is de Alfa afgeschreven.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

ciclista
Guru
Guru

di apr 10, 2007 20:35

Bijna elk merk is overgestapt op voorwielaandrijving, want dat is goedkooop en lekker veilig voor de gemiddelde dwaas die geen benul heeft wat ie aan het doen is op de straat.
Gemiddelde dwaas meldt zich.
Een Bertone rijdt toch gewoon ... in de regen. Mini en Fulvia coupe hebben nooit de Monte Carlo gewonnen. Heet jouw vrouw ook Schumacher?
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

pepijn
Advanced Member
Advanced Member

di apr 10, 2007 21:00

Een Bertone rijdt toch gewoon ... in de regen. Mini en Fulvia coupe hebben nooit de Monte Carlo gewonnen. Heet jouw vrouw ook Schumacher?
Mini toch wel maar die is wegens onregelementair destijds toch gediskwalificeerd??
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

swdriver
Member
Member

di apr 10, 2007 21:01

Nou wel een leuke discussie.

Zelf denk ik dat het design van een Alfa ongeevenaard blijft. Hoewel ik ook wel van mening ben dat de 159 van binnen bekeken net iets minder eigenzinnig en mooi is als de 156 was. De buitenkant is van een schoonheid die geen enkel merk biedt tegenwoordig.

En ja, de prestaties zijn niet heel bijzonder, misschien is Alfa wel niet meer simpelweg snel. Maar Alfa is wel veel betrouwbaarder dan voorheen.

Had Alfa voorheen nog de naam dat je financieel leegliep op storing, pech en roestbestrijding. Tegenwoordig is dat bijna niet meer zo en kun je je lieve geld naar behoeven steken in het verbeteren van de prestaties naar het niveau die je wenst. (niet teveel aan het uiterlijk aanpassen hoor!).

Overigens had mijn oudste broer vroeger een Alfetta GTV. Op een gemiddelde dag werd hij door diverse Manta's zoekgereden, toch zou ik in die Manta's toen al niet gezien willen worden.

Dus het is niet iets van nu, het is van alle tijden. Er zullen altijd merken snellere auto's aanbieden. De sensatie van een Alfa blijft gewoon uniek.

Tegen de tijd dat de eerste tweedehands 159 binnen ons budget past ben ik al ruimschoots gewend aan het interieur en zal ik ook gewoon een 159 kopen. (al zegt onze dealer dat de 159 2,4 bij lange na niet de sensatie van de 156 2,4 biedt maar wel stukken sneller is)

Groet,

Gert
Lidnr 5052
156 SW 2,5 V6 Q-system
33 1,3 Blue 1989
33 1,5 1985 (eigenlijk 1983)
mijn project
Verleden: 156 2,4 JTD sw, 155TD, 146 1,4 ts, 2 maal 33 1,7 ie (en wat non-Alfa's)

figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member

di apr 10, 2007 21:08

(al zegt onze dealer dat de 159 2,4 bij lange na niet de sensatie van de 156 2,4 biedt maar wel stukken sneller is)
Wat voor een sensatie bied een dieselmotor (behalve aan de pomp) ?

Adios, JR

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di apr 10, 2007 21:18

Het 'leasebaktype' dat Michel bedoelt kent geen merkliefde of -trouw, wat telt is uitstraling en status. Een Alfa is 'sportief en dynamisch' en valt daarom in de smaak gedurende de eerste 3 jaar van zijn modelcyclus. Daarna is er weer iets anders wat de interesse van dit type trekt en is de Alfa afgeschreven.
Da's dus echt exact wat ik bedoel ! =D>

diele
Guru Duplice
Guru Duplice

di apr 10, 2007 21:23

(al zegt onze dealer dat de 159 2,4 bij lange na niet de sensatie van de 156 2,4 biedt maar wel stukken sneller is)
Wat voor een sensatie bied een dieselmotor (behalve aan de pomp) ?

Adios, JR
Rij maar eens mee :P
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member

di apr 10, 2007 21:35

Been there, done that. Not my cup of tea. etc etc... Tis gewoon niet mijn ding. Jaren diesel gereden omdat de baas het wilde. Rij nu op lpg (in een overigens sensatieloos merk, baas hanteert een merkenbeleid waar AR geen onderdeel van is. maar dat terzijde). Vorige week een vervangauto gehad: een C220cdi met automaat, ik kan daar echt niet warm van worden. Dat is echt 0 komma 0 sensatie. Prima om van A naar B te komen hoor. Maar verder ook niks. Ik heb uit verveling maar alle opties geprobeerd van het navigatiesysteem.

Adios, JR

Andretti Molletti

di apr 10, 2007 21:39

Een 147 kost aan lease dik meer dan een duurdere golf, toyota, opel whatever..
Waarom kies ik dan toch een 147?
Omdat ik in de meeste heb proefgereden en kijk ik naar prijs-prestatie verhouding dan scoort Alfa behoorlijk hoog.
Het vergelijk van BMW Mercedes en andere exotische merken gaat helemaal mank op de prijs.
Als je ooit wel eens een auto gekochjt hebt dan weet je dat er een bepaald budget of leasebudget is.
Je kan niet meer uitgeven dan je hebt of je mag niet groter leasen dan je baas :lol:
Om binnen die oneerlijke marge toch prestaties te kopen moet je bij Afa zijn..Is het niet op puur vermogen, dan wel op wegligging pak je alles in dezelfde prijsklasse 8)
Ik ben bij een stoplicht vaak als eerste weg, maar dat komt omdat ik weet wat er naast me staat... Bij een EVO doe ik al geen moeite en een BMW 320 kan ik op een 50 of 80kmu weg aardig voor schut zetten. Ik koop een Alfa omdat ik graag iets meer betaal om exclusief te rijden, maar niet de hoofdprijs wil betalen voor een slaapverwekkende duitser.
Daarnaast vind ik het wel prettig met een Alfa op een Alfa meeting te kunnen komen ;)
Zo heeft iedereen zijn eigen reden om een Alfa te kopen, waarbij er altijd betere redenen zijn om een degelijkere auto te kopen.
gelukkig zijn de juiste aankopen altijd emotionele aankopen en dan zit je met een Alfa gewoon goed ;)

Pak voor de gein de prijslijsten eens erbij en zet even dure auto's naast elkaar....Vooral 2e hands... knappe Alfa, of afgetrapte 315i?? 8) :lol: :lol:

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di apr 10, 2007 21:50

:lol: Lees het stukje nog maar eens een keer. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”