Een 147 kost aan lease dik meer dan een duurdere golf, toyota, opel whatever..
Waarom kies ik dan toch een 147?
Omdat ik in de meeste heb proefgereden en kijk ik naar prijs-prestatie verhouding dan scoort Alfa behoorlijk hoog.
Het vergelijk van BMW Mercedes en andere exotische merken gaat helemaal mank op de prijs.
Als je ooit wel eens een auto gekochjt hebt dan weet je dat er een bepaald budget of leasebudget is.
Je kan niet meer uitgeven dan je hebt of je mag niet groter leasen dan je baas
Om binnen die oneerlijke marge toch prestaties te kopen moet je bij Afa zijn..Is het niet op puur vermogen, dan wel op wegligging pak je alles in dezelfde prijsklasse
Ik ben bij een stoplicht vaak als eerste weg, maar dat komt omdat ik weet wat er naast me staat... Bij een EVO doe ik al geen moeite en een BMW 320 kan ik op een 50 of 80kmu weg aardig voor schut zetten. Ik koop een Alfa omdat ik graag iets meer betaal om exclusief te rijden, maar niet de hoofdprijs wil betalen voor een slaapverwekkende duitser.
Daarnaast vind ik het wel prettig met een Alfa op een Alfa meeting te kunnen komen

Zo heeft iedereen zijn eigen reden om een Alfa te kopen, waarbij er altijd betere redenen zijn om een degelijkere auto te kopen.
gelukkig zijn de juiste aankopen altijd emotionele aankopen en dan zit je met een Alfa gewoon goed
Pak voor de gein de prijslijsten eens erbij en zet even dure auto's naast elkaar....Vooral 2e hands... knappe Alfa, of afgetrapte 315i??