Jorix

Suggesties Gehoord & Gelezen

di mar 27, 2007 11:37

Omdat elk nieuw systeem verbeterpunten kent, zou ik graag jullie ideeën horen voor het verbeteren van Gehoord & Gelezen.
Reacties als: "het is waardeloos", "ik wil de oude situatie terug", "waarom verbouw je het hele forum niet gewoon", etc, etc horen hier niet thuis.
Reacties als: "het zou fijn zijn als ik een vergroting zie als ik een foto aanklik", "ik zou graag meer onderscheid zien tussen nieuwe en oude advertenties", etc, etc horen hier wel thuis.

Alvast bedankt voor het meedenken!

MightyMarcel

RE: Suggesties Gehoord & Gelezen

di mar 27, 2007 11:46

het zou fijn zijn om de foto's vergroot te kunnen zien inderdaad, dat mis ik wel behoorlijk daar...

Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice

di mar 27, 2007 12:00

Er was al iemand die het opperde, maar iets meer verschil tussen gezocht en aangeboden leest iets prettiger. Alleen de kleur van het lettertype wijzigen zou al voldoende zijn (gezocht: blauw, te koop: rood..oid :wink: )

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

di mar 27, 2007 12:04

Alle advertenties onder elkaar ipv pagina 1,2,3,4,5,6,7,8,9,enz enz... dus doorscrollen...
Dirk - Giulia2000TS

figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member

di mar 27, 2007 12:15

De read/unread informatie wordt, in tegenstelling tot op het forum, op je locale PC bewaard. (cookie). Dat is onhandig als je zowel op het werk, als thuis over de scarb site zwerft op verschillende PCs. Ik zou het een verbetering vinden als die informatie op dezelfde manier, indien mogelijk, als op het forum bewaard wordt.

Adios, JR

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mar 27, 2007 12:16

Een puntensysteem zoals ebay?

Een 0 voor niet nagekomen afspraken.
Een 10 voor de serieuze gegadigde en kopers.

Lijkt mij wel leuk zo een lijst 8)

Joris Groeneveld
Advanced Member
Advanced Member

di mar 27, 2007 12:20

onderdelen en auto's in aparte delen?
scarb 3814
Giulietta 1.6 GT 1985 2.0 TS trackday racer: 2:17@CPZ(ssar_2014/2016)/2:17@TT Assen(ssar_2015)
Maserati 3200 GT 1999 Nero Carbonio - pella in Grigio

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Suggesties Gehoord & Gelezen

di mar 27, 2007 12:49

het zou fijn zijn om de foto's vergroot te kunnen zien inderdaad, dat mis ik wel behoorlijk daar...
Ook een foto direct naast de advertentie
Alle advertenties onder elkaar ipv pagina 1,2,3,4,5,6,7,8,9,enz enz... dus doorscrollen...
Helemaal mee eens
Een puntensysteem zoals ebay?
Een 0 voor niet nagekomen afspraken.
Een 10 voor de serieuze gegadigde en kopers.
Lijkt mij wel leuk zo een lijst 8)
Beetje hard maar waarom niet.
Of een waarschuwingsknop voor dubieuze verkopers en een Tip knop voor Goede of Beste koop.

roel
Advanced Member
Advanced Member

di mar 27, 2007 17:05

De read/unread informatie wordt, in tegenstelling tot op het forum, op je locale PC bewaard. (cookie). Dat is onhandig als je zowel op het werk, als thuis over de scarb site zwerft op verschillende PCs. Ik zou het een verbetering vinden als die informatie op dezelfde manier, indien mogelijk, als op het forum bewaard wordt.

Adios, JR
Bovenstaand, maar dan zou ik er dan graag een knop bijhebben van: Markeer alle advertenties als gelezen.

Nu moet ik de bovenste advertentie eerst bekijken (waarvan de kans groot is dat die niet interessant is voor mij), zodat ik volgende keer weet waar ik gebleven ben.

Roel
http://www.1750gtv.com
SCARB nr. 03894
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

roel
Advanced Member
Advanced Member

di mar 27, 2007 17:07

Een "voorbeeld-knop" zodat je de advertentie vooraf kan bekijken (net als met nieuwe berichten op het forum). 9 van de 10x zie ik nog wel een foutje in het voorbeeld van mijn eigen berichten :oops:
http://www.1750gtv.com
SCARB nr. 03894
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

kai
Advanced Member
Advanced Member

di mar 27, 2007 17:28

Maar waarom moest nu alles worden veranderd ?
Dat heb ik nog niet meegekregen.

Ik zou willen voorstellen dat advertenties na een bepaalde tijd verlopen.
bv. Als de adverteerder een bepaalde tijd niet is ingelogd. En/of een vaste plaatsings tijd voor een advertentie.

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mar 27, 2007 17:33

Hoewel het me tot op heden zeker geen verbetering lijkt toch enkele suggesties:
De titel wijzigen in 'gewoon' te koop en gezocht..
Ok, de scarb-ers weten doorgaans wel wat 'gehoord en gelezen' inhoud qua titel maar de rest van de wereld mi niet... :?
(En ja ik weet t ,in eerste instantie is het ook een vraag-en aanbodsite voor scarbdonateurs ,maar was juist de hele verandering niet mede op touw gezet om de club+haar site een professionelere aanblik te geven voor de 'buitenwereld'? :wink: )
Ook (is al eerder genoemd) de beide rubrieken opdelen in apart 'te koop' en 'gezocht'; nu lijkt t erg rommelig bij het openen van de pagina.
Verder lijkt t me handig om als adverteerder je add te kunnen updaten zoals in de oude situatie. Als er straks veel gepost wordt zakt je advertentie al gauw in de vergetelheid lijkt me...

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Jorix

di mar 27, 2007 18:44

Ik zou willen voorstellen dat advertenties na een bepaalde tijd verlopen.
bv. Als de adverteerder een bepaalde tijd niet is ingelogd. En/of een vaste plaatsings tijd voor een advertentie.
Dat gebeurt nu al. 90 dagen na plaatsing worden advertenties automatisch weer verwijderd.

Gerrit Mobach
Member
Member

di mar 27, 2007 19:14

Complimenten voor de nieuwe versie gehoord&gelezen. Deze is m.i. een welkome aanvulling op de site en is bovenal sneller en toegangkelijker.
Mijn suggestie is om het even aan te zien en de suggesties te verzamelen en te zien welke uitvoerbaar zijn.

ciclista
Guru
Guru

wo mar 28, 2007 21:33

Een paar suggesties:
- Voeg een menubalk toe aan de bovenzijde van de website, die er in alle views staat.
Voorbeeld geleend van de Minisevenclub:
Afbeelding

Vanuit uit forum kun je heel makkelijk naar MARKT. Hier staan alleen auto's te koop, die volgens een vast format gepresenteerd woorden met bescheiden maar toch bruikbare foto's qua formaat. Het is een vrij lange scrollable pagina. De opmaak maakt gebruik van de volledige breedte, wat er wel mooi uitziet.
Afbeelding
Vanaf deze pagina zijn er een paar links naar aangeboden en gezocht op het forum. Deze rubrieken zijn op deze website dus gewoon gehandhaaft, echter alleen voor onderdelen. De link naar wat bij ons aandachtpunten heet vind ik ook handig voor de niet zo frequente bezoeker.

Ook 'Gehoord & Gelezen werd volgens mij in de praktijk voornamelijk gebruikt voor het aanbieden van auto's. ik ben het daarom niet eens met Theo, dat op 2 plaatsen aanbieden en vragen niet logisch is, de miniclub bewijst het tegendeel, en deze website is qua levendigheid vergelijkbaar met de alfaclub-site. De verstoringen door ongewenste discussies vonden voornamelijk plaats in aangeboden auto's, ik kan me niet herrineren dat dit voorkwam bij onderdelen. Andersom zie ik bij het doorbladeren van de papieren Gehoord & Gelezen niet heel vaak auto's gevraagd staan. Al met al lijkt het me een stijlvolle mogeljke doorontwikkeling van de digitale Gehoord & Gelezen, want dat de papieren versie met zijn verschijning van 4 keer per jaar achterhaald was, ben ik het helemaal mee eens. Er moest iets gebeuren, waarbij de huidige oplossing een goede eerste stap is. Dat onze vrijwillige webmaster in zijn vrije tijd geen breed onderzoek doet naar alle mogelijke manieren van opmaken, vind ik logisch, al dit soort vernieuwingen kosten hoe dan ook gruwelijk veel tijd, waarvoor dank!

De menubalk boven aan de bladzijde ervaar ik als erg handig, ik kijk veel vaker even bij evenementen en op de hoofdpagina dan ik bij de Alfaclub doe.

Samenvattend de suggesties:
- menubalk gebruiken voor navigatie vanaf alle paginas onderling op de website
- aangeboden en gezocht handhaven voor alleen onderdelen en soms ook tips
- een wat ruimere opmaak van Gehoord & Gelezen voor autos zodat dit in volle glorie digitaal verder kan en een paradepaardje van de site wordt.

Laatste opmerking: bewuste keuze om gehoord & gelezen niet in de engelse versie te zetten, of zat dat niet in het testprotocol?
www.minisevenclub.nl
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”