Gebruikersavatar
gt1300jr
Junior Member
Junior Member
Berichten: 63
Lid geworden op: za jan 08, 2005 14:52
Locatie: Leeuwarden

RE: Verlagen 33 SW Sportwagon, wat is nu écht het probleem!?

di mar 20, 2007 23:02

Dat gaat vast niet goed op de openbare weg! Lijkt wel super :D 16V onderstel als basis?
Gt1300jr / 33 1.7 I.E S.W

RIP 146 1.6 TS G3 / Sprint 1.7 QV

Rees-Cees

Re: RE: Verlagen 33 SW Sportwagon, wat is nu écht het proble

di mar 20, 2007 23:14

Dat gaat vast niet goed op de openbare weg! Lijkt wel super :D 16V onderstel als basis?
Nee al een keer geprobeerd en gaat idd niet goed :mrgreen:

Gebruikersavatar
Slinger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 567
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 16:36
Locatie: Alkmaar

RE: Verlagen 33 SW Sportwagon, wat is nu écht het probleem!?

di mar 20, 2007 23:32

de mijne ook achter lager dan voor, weet niet welke veren eronder zitten, moet ik eens navragen, ik heb wel last van aanlopen in de achterste wielkasten als ik mensen meeneem op de achterbank.... Doe dat dus ook niet meer voordat mijn wielkasten zijn uitgerold of misschien zijn die "veerwegbegrenzers" (heet dat zo?) een goede aanpassing.
Owning an Alfa Romeo is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but fuck it! She is soo damn HOT !!!
33 16v SW Racer

Andiamo Lesti Fumando Assai
Veni, Vidi, Veloce!

Rees-Cees

Re: RE: Verlagen 33 SW Sportwagon, wat is nu écht het proble

di mar 20, 2007 23:43

de mijne ook achter lager dan voor, weet niet welke veren eronder zitten, moet ik eens navragen, ik heb wel last van aanlopen in de achterste wielkasten als ik mensen meeneem op de achterbank.... Doe dat dus ook niet meer voordat mijn wielkasten zijn uitgerold of misschien zijn die "veerwegbegrenzers" (heet dat zo?) een goede aanpassing.
Stuggere veren er onder zetten aan de achterkant, rijdt ie ook gelijk een stuk beter. Begrenzers?...........das fout.

Gebruikersavatar
Huib
Guru
Guru
Berichten: 1019
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:52
Locatie: Westland

RE: Verlagen 33 SW Sportwagon, wat is nu écht het probleem!?

wo mar 21, 2007 09:10

Wielkasten uitrollen is ook een prima oplossing voor de combi verlagen + ronals.
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

Gebruikersavatar
Maxtor
Guru
Guru
Berichten: 1705
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:50

RE: Verlagen 33 SW Sportwagon, wat is nu écht het probleem!?

wo mar 21, 2007 13:27

Afbeelding

Mijn 33SW ligt achter wel een stukje hoger dan voor. Lang leve steunveren (destijds ingebouwd vanwege de gastank), merk etc weet ik echt niet.
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

bas147

RE: Verlagen 33 SW Sportwagon, wat is nu écht het probleem!?

wo mar 21, 2007 13:54

Dit was mijn 33 1.7 IE Sw

OOk verlaagd, voor zover ik mij kan herinneren met Apex, met van die Gopren blokjes ertussen,....wat een Skelter was dat zeg,...

Afbeelding

Gebruikersavatar
stof
Guru
Guru
Berichten: 1220
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 05:05
Locatie: Rotterdam

RE: Verlagen 33 SW Sportwagon, wat is nu écht het probleem!?

wo mar 21, 2007 18:17

Cees heeft volgens mij niet eens een achterbank in z'n SW, dus dat zal 't probleem niet zijn ;)

anderzijds... van een kratje bier achterin zie je Cees z'n auto ècht niet zakken...
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6763
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Hoevelaken
Contacteer: Website

Re: RE: Verlagen 33 SW Sportwagon, wat is nu écht het proble

za mar 24, 2007 22:09

Gewicht van een 16v is zelfs 5 kilo zwaarder volgens de kenteken registratie van de RDW site.
985 kilo voor de 1.7 I.E Sportwagon en 990 kilo voor de 33 16V.
16V onderstel monteren dan maar?!
Het gewicht lijkt me meer in het motorblok te zitten.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
R Nine T '21

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12111
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: Verlagen 33 SW Sportwagon, wat is nu écht het proble

zo mar 25, 2007 14:02

Cees heeft volgens mij niet eens een achterbank in z'n SW, dus dat zal 't probleem niet zijn ;)

anderzijds... van een kratje bier achterin zie je Cees z'n auto ècht niet zakken...
Omdat het al leeg is...


Wat het gewicht betreft, dat zit bij een SW meer naar achteren en dat heeft dus effect op de mate van ingedrukt worden van de vering.
Anch'io: #MiTo

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: Verlagen 33 SW Sportwagon, wat is nu écht het probleem!?

zo mar 25, 2007 16:56

ik had er weitec onder voor een 1.4 en dat zag er zo uit.....

Afbeelding
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
Alfa33
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 728
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:30
Locatie: Amsterdam

Re: RE: Verlagen 33 SW Sportwagon, wat is nu écht het proble

vr apr 27, 2007 12:26

Ik had er een set Eibach onder zitten, die speciaal voor de SW waren. Zie hier:

Afbeelding

Lijkt hier meer verlaagd dan in werkelijkheid, maar dat komt omdat de banden geen 195/50/15 waren :wink:

Wat een plaatje zeg deze 33 SW!!! Heel erg mooi =D>
Nu: 156 2.5 v6
Gehad:
164 Super 2.0 TS, Alfa 33 1.7 16v, Alfa 145 TD, Alfa 33 1.7 i.e.

Gebruikersavatar
gt1300jr
Junior Member
Junior Member
Berichten: 63
Lid geworden op: za jan 08, 2005 14:52
Locatie: Leeuwarden

RE: Verlagen 33 SW Sportwagon, wat is nu écht het probleem!?

wo mei 28, 2008 12:41

Inmiddels is de 33SW verlaagd met 4 gaats Monroe voorpoten en Jamex verlagingsveren voor, achter Jamex veren met 16V Schokbrekers, bij het verlagen zijn er verschillende nieuwe rubbers geplaatst en ook zijn de lagers in de voorpoten vervangen voor nieuwe verse exemplaren... verder staat de auto op 15 Inch Ronal A1 wielen

Sinds het niet speciale veren zijn voor de 33 SW had ik eigenlijk een probleem aan de achterkant verwacht... maar nu heeft de auto aan de voorkant een zichtbaar!?! negatief camber... Hierdoor stuurt de auto nu wel erg nerveus bij spoorvorming en ander oneffenheden in de weg... Zo erg zelfs dat het stuur helemaal naar links of recht wil slaan bij een diepe richel... Handen aan het stuur dus! Iemand een idee hoe dit probleem op te lossen?
Gt1300jr / 33 1.7 I.E S.W

RIP 146 1.6 TS G3 / Sprint 1.7 QV

Gebruikersavatar
indy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 14:28
Locatie: Sneek

RE: Verlagen 33 SW Sportwagon, wat is nu écht het probleem!?

wo mei 28, 2008 12:55

ik denk dat je m even opniew moet uitlijnen.
gehad 155 2.0

nu 75 indy V6!
GTV 916 2.0 TB

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: Verlagen 33 SW Sportwagon, wat is nu écht het proble

wo mei 28, 2008 12:55

Inmiddels is de 33SW verlaagd met 4 gaats Monroe voorpoten en Jamex verlagingsveren voor, achter Jamex veren met 16V Schokbrekers, bij het verlagen zijn er verschillende nieuwe rubbers geplaatst en ook zijn de lagers in de voorpoten vervangen voor nieuwe verse exemplaren... verder staat de auto op 15 Inch Ronal A1 wielen

Sinds het niet speciale veren zijn voor de 33 SW had ik eigenlijk een probleem aan de achterkant verwacht... maar nu heeft de auto aan de voorkant een zichtbaar!?! negatief camber... Hierdoor stuurt de auto nu wel erg nerveus bij spoorvorming en ander oneffenheden in de weg... Zo erg zelfs dat het stuur helemaal naar links of recht wil slaan bij een diepe richel... Handen aan het stuur dus! Iemand een idee hoe dit probleem op te lossen?
Camberbouten tussen de veerpoot en de fusee? Dat is de el-cheapo oplossing op de 155. Andere oplossing is je toplager ombouwen zodat het "gat" van de zuigerstang verder naar binnen staat.

Terug naar “Algemene Technische vragen”