Ja dat hoorde ik eerst ook, maar later bleek dat dat wel mag.Wat vind de APK hiervan? Heb ooit een gelezen dat een remdrukverdeler niet instelbaar mag zijn voor de APK.
Nog ff dan...
Aan je hrc zitten 3 remleidingen. Eentje gaat rechtstreeks naar je rechtervoorwiel, de andere 2 gaan naar je remdrukbegrenzer.
Deze komt te vervallen als je binnenin een balancer zet.
De aansluitingen naar de balancer gebruik je 1 x voor je linker voorwiel en 1x voor je achterwielen.
Als je denkt dat je rubberremleidingen onder je auto hebt liggen vraag ik me af of het wijs is deze conversies zelf te doenDe gewone remleiding is toch van rubber, onder de auto?Geert waarom die dure slang als je ook gewoon remleiding kunt nemen.
Dan laat ik dat liever via een steviger leiding (teflon) lopen ivm drukverlies.
Als de gewone verdeler bij de hoofdcilinder verwijderd wordt, dan komt er één leiding die naar beide voorwielen gaat als ik het goed heb.
Kan ik dan gewoon beide voorwielen via een T-stukje direct naar de hoofdremcilinder laten gaan?![]()
Het zelfde geld voor je vraag over het T-stukje....
Voor dat je aan je remmen begint is het handig je eerst te verdiepen in de materie... Dus hoe iets standaard werkt en hoe je iets kunt/moet modificeren. Er blijft ook nog een kenteken op je auto zitten???
Denk dan ook ff aan de veiligheid van je mede weggebruikers ajb!!!!!
Bezint eer ge begint!!!
Ik kan me ook geen reden voorstellen, het was puur theoretisch bedoeld. Ik heb nog nooit een remdrukregelaar ingebouwd, en ik was in de veronderstelling dat je daar dus wél de remdruk voor kon vermindern,m aar die staat dus ook bij dit soort verdelers blijkbaar altijd op maximaal.Even terugkomend op de reactie van Yuri. De druk op de voorwielen mag nooit( Ook APK technisch)op 0 worden gezet. Ik zou me ook overigens geen enkele reden kunnen bedenken om dat te doen. Voorzijde altijd Max-(ongeregelde) druk.