kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: lekker koken

vr dec 29, 2006 16:17

ook crea geweest
kerstavond de standaard carpaccio, hoofd was lamsbout uit de oven gevuld met knoflook en rozemarijn, puree en peultjes en rode kool en champagne met ijs toe
1ste: ravioli met bospaddestoelen gevuld op bedje met sla en een roomsausje, hoofd 1,3 kg ribeye met eigen wild,port, uien en knoflooksaus, gebakken aardappeltjes in schil, haricots verts en groene asperges, lekker ijsje toe

2de: geen trek meer..................kaasjes, toastjes etc.
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Roeltje 164

za dec 30, 2006 00:46

Good Work Guys!!!!, echt tof... :lol: , mag ik ook een keer komen eten zonder te koken.... :lol: 8) :shock:

Rees-Cees

Re: RE: lekker koken

za dec 30, 2006 01:31

Good Work Guys!!!!, echt tof... :lol: , mag ik ook een keer komen eten zonder te koken.... :lol: 8) :shock:
heb nog een heerlijke rosbief liggen hier...................................

Roeltje 164

za dec 30, 2006 10:29

heb nog een heerlijke rosbief liggen hier...................................
:roll: :roll:

ciclista
Guru
Guru

za dec 30, 2006 11:02

Eindelijk een wijn ontdekt die goed past bij een chocolade dessert, rode zoete wijn uit Umbrie.
Gisteren chocolade cakejes a la Nigella Lawson (een soort vrouwelijke Jamie?) met deze wijn, jummiieeee.

(De paddestoelen risotto en de gegrilde beenham sla ik even over) Ook een aanrader om weer eens naar op zoek te gaan: Ciro uit Calabria, echt stevige rode wijn, nog voor een aardige prijs te vinden.
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

BBS
Full Member
Full Member

za dec 30, 2006 16:26

Als ik kook..............
dan is het van woede :lol:
Belgian Black Spider
A thing of beauty is a joy forever (John Keats)

Roeltje 164

za dec 30, 2006 17:48

Eindelijk een wijn ontdekt die goed past bij een chocolade dessert, rode zoete wijn uit Umbrie.
Gisteren chocolade cakejes a la Nigella Lawson (een soort vrouwelijke Jamie?) met deze wijn, jummiieeee.

(De paddestoelen risotto en de gegrilde beenham sla ik even over) Ook een aanrader om weer eens naar op zoek te gaan: Ciro uit Calabria, echt stevige rode wijn, nog voor een aardige prijs te vinden.
respect dat je zo steeds die wijnen kan vinden...

ciclista
Guru
Guru

za dec 30, 2006 21:44

Dank je, eten en wijn zijn naast fietsen en Alfa's ook een leuke hobby. Ik probeer tijdens vakanties in Italie altijd wel een wijngebied(je) te bezoeken. Is in Italie niet echt moeilijk, bijna overal verbouwen ze wel wat, met als leuke bijkomstigheid dat Italie veel aparte druivensoorten heeft, veel meer dan het internationale trio.

Net als bij Alfas, moet je wel een beetje lezen om wat te vinden.
Voor Italia is Burton Anderson wel een van dé schrijvers, The Wine Atlas of Italy, (in het engels). Geen idee of die nog te vinden is trouwens. Maar hij heeft ook recentere boekjes.
Leuk om te lezen is 'Heerlijk Italie' van Onno Kleyn, hij heeft een paar jaar in italie gewoond en weet wel de weg. Boek is vrij algemeen, leest lekker, veel leuke weetjes over alle streken van Italie.
Wat ik ook een topper vind, is 'Italy for the gourmet traveller' van Fred Plotkin, is nog gewoon te bestellen bij amazon dacht ik. Ook al heb je helemaal geen plannen om naar Italie te gaan, leest het gewoon als een leuk boek. Van elke streek noemt hij een 'classic town', heb er een paar bezocht aan de hand van zijn boek en is altijd goed uitgepakt.
Momenteel mijn favoriete webwijnhandel is delicasa.nl . Leuke is dat je er gewoon per fles kan bestellen. Laat je niet afschrikken door de megadure jongens die er op staan, er staat ook zeer betaalbaar spul bij van uitstekende kwaliteit, (heb er verder geen belangen in).
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

Roeltje 164

zo dec 31, 2006 09:31

Thanx voor de tip, leuk om je in te verdiepen, maar heb dat eigenlijk met kookboeken, maar zal me eens gaan orienteren, wel leuk en past wel bij de levensstijl.... :lol: :lol:

Giulia555

zo dec 31, 2006 10:02

Eerste Kerstdag vreselijk te keer geaan met prachtige gerechten.....

Zuurkool gekookt in witte wijn met gegrilde paprika stukjes, slices licht aangegrilde verse zalm. Daarbij een prachtige Riesling Trocken van Fritz Haag.

Oesters uiteraard met Gosset Brut Excellence Champagne

Zeeduivel gewikkeld in spek met Champagne sabayon, peultjes, groen asperges en puree. Chassagne Montrachet van Marc Morey 2000 erbij.

Mango tiramisu met Sauternes 1998 van Raumond Lafon, wat een combinatie!!!!

Taylors Vintage port 1994 met 3 jaar oude Leidse, perenstroop en vijgenbrood.

2e Kerstdag was helemaal een bachenaal met Lam, zwezerik, enz. Verder mooie Amarone gedronken, oude bordeaux, enz.

Ben nog steeds aan het bijkomen......

Vanavond Magnum Gosset opentrekken en mooie Bourgogne van Marc Morey...

Goede jaarwisseling!

Giulia555

zo dec 31, 2006 10:04

Of probeer eens een mooie oude Banyuls, een Maury of een rijpe PX......

Ook lekker!!

Roeltje 164

zo dec 31, 2006 10:22

Eerste Kerstdag vreselijk te keer geaan met prachtige gerechten.....

Zuurkool gekookt in witte wijn met gegrilde paprika stukjes, slices licht aangegrilde verse zalm. Daarbij een prachtige Riesling Trocken van Fritz Haag.

Oesters uiteraard met Gosset Brut Excellence Champagne

Zeeduivel gewikkeld in spek met Champagne sabayon, peultjes, groen asperges en puree. Chassagne Montrachet van Marc Morey 2000 erbij.

Mango tiramisu met Sauternes 1998 van Raumond Lafon, wat een combinatie!!!!

Taylors Vintage port 1994 met 3 jaar oude Leidse, perenstroop en vijgenbrood.

2e Kerstdag was helemaal een bachenaal met Lam, zwezerik, enz. Verder mooie Amarone gedronken, oude bordeaux, enz.

Ben nog steeds aan het bijkomen......

Vanavond Magnum Gosset opentrekken en mooie Bourgogne van Marc Morey...

Goede jaarwisseling!
Aardig gek, mooie combinaties, stoer als je zo tekeer kan gaan..

De zeeduivel is perfect met dat spek een gouwe ouwe... :lol: :lol:

Goede jaarwisseling voor jou ook :wink:

Roeltje 164

za jan 06, 2007 17:08

Vandaag me toch weer uitgesloofd, lekkere SOTO gemaakt met alles erop en eraan en een Quiche die men ooit eens naar mijn echtgenote heeft vernoemd, ik zal strax foto's maken.. :lol:
Wijn; een Tempranillo uit 2004 Berberana Dragon, stevig bouquet en een heerlijke afdronk en redelijk zwaar om door te drinken denk ik...

Ciao :wink:

Helaas geen snert, ondanks dat het wel snertweer is... :lol:

Roeltje 164

zo apr 08, 2007 14:41

Skop, vandaag mooi weer, dus Grieks eten, souzokaki, beeftaki, choriatiki, tzaziki, patatas....en nog veel meer lekkers :wink:

Zal er strax een foto van maken en met het lekkere weer af en toe weer eens wat leuks plaatsen :jumping:

Eten en drinken is altijd feest in Zoetermeer :needcoffee:

Carpe diem, pluk de dag en maak er een fijne van..

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

zo apr 08, 2007 14:46

Kom maar op met de foto's! 8)
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Terug naar “Het Forum Café”