Goedemorgen,
Ik ben net nieuw op dit forum, maar volg het al een tijdje. Eigenlijk sinds ik zelf een alfa heb gekocht. Mijn eerste auto wel te verstaan, een Zwarte 145 1.6 IE uit 1996. Tot op heden ben ik er wel tevreden over, hoewel ik er sinds aankoop nog weinig geluk mee gehad heb (versnellingsbak, lambda sonde, inspuitcomputer). Maar ja, da's een risico bij tweedehands auto's. Sinds kort heeft zich het volgende weer aangediend, vandaar mijn vraag in dit forumonderdeel.
Op het moment dat ik optrek uit zijn een doet zich een borrelend geluid voor in de middenconsole (waarschijnlijk ook bij andere versnellingen, maar da hoor ik het minder makkelijk). Bij de garage dacht men aan een lekke koppakking, omdat de auto ook koelvloeistof verbruikt. Nu heb ik zelf al een tijdje het oliepijl in de gaten gehouden, want bij een lekke koppakking leek het mij niet onwaarschijnlijk dat er ook olie verbruikt wordt. Tot op heden is er echter nog geen olie verdwenen. Koelingsproblemen treden ook niet op.
Gisteren kwam ik er per toeval achter dat het geluid achterwegen blijft als ik de verwarming uitzet. Mijn hypothese is dus dat er ergens koelvloeistof wegkan in het verwarmingssysteem, dus niet de koppakking. Heeft iemand hier eerdere ervaringen mee? De verwarming wordt trouwens ook niet heel warm meer.
Liefst zou ik dit, volgens mij kleine euvel (losse slang of poreuze slang of slechte aansluiting) zelf verhelpen. Heeft iemnd hier misschien tips voor?
Goed iig bedankt voor zover. Ik hoop dat verder een goede tijd hier te hebben. Is het trouwens gebruikelijke een soort 'voorstel bericht' te posten?
Met vriendelijke groet
The riddler