tis een sprint
Guru
Guru

RE: Chinese wansmaak

do nov 23, 2006 16:48

doet me een beetje denken aan deze laro creatie uit judge dredd

Afbeelding
Gehad: Sud Sprint
156 foute fiat
33 sw duopenotti :twisted: its alive' its alive :twisted:

Afbeelding

Pinin01
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

do nov 23, 2006 17:06

Vond het commentaar wel goed: "The good news is they didn't rip the design from anyone. The bad news? maybe they should continue copying."
Saluti Erik
Spider 3.0-2000
Spider 2000 Veloce-1973
Bertone 2000 GTV-1973
Ducati 900SS

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

vr nov 24, 2006 00:11

Tsja, mooi is anders vind ik dan. Maar ontzeg ze niet creativiteit. Hier pikt ook iedereen elk geintje van elkaar. MB doet de knipperlichten in de spiegel. 2 jaar later heeft iedereen dat.
Ik vind veel auto's momenteel qua design hoe zal ik het zeggen, op hetzelfde pad. Het moet dik, chunky, grote vormen. Alles moet merkbaar ook uit een mal komen per merk. (alle seats lijken op elkaar, alle benzen lijken op elkaar, alle beemers lijken op elkaar)
Mooi of niet mooi, ik vind het tweede ontwerp, dat hoekige ding, WEL gedurfd.
Anderzijds, toen Renault de avantime op de markt gooide..... doodse stilte.....
Af en toe zie ik er een, en dan denk ik weer: Waren er maar meer fabrikanten die dit durven. Maar zolang we niet durven kopen rijden we allemaal in hetzelfde blik.
Wie weet verandert dit, en krijgen we een afwisselender beeld.
Dat IK of JIJ het niet mooi vind doet daar niets aan af. Ik zou het mooi gevonden hebben als de avantime een succes was geweest.
En ik vind de LIJN en het concept van dat harmonica klep gebeuren domweg WEL leuk. En dat het kunstof van de harmonica in de wagenkleur is vind ik ook goed. Al met al slaan ze de plank mis, maar vroeg of laat treffen ze het!
Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Chinese wansmaak

vr nov 24, 2006 00:19

Af en toe zie ik er een, en dan denk ik weer: Waren er maar meer fabrikanten die dit durven. Maar zolang we niet durven kopen rijden we allemaal in hetzelfde blik.
Helemaal mee eens! Waarschijnlijk dodelijk om te zeggen hier, maar ik waag het er toch op: qua design vind ik de huidige Honda Civic in zijn klasse ver boven de rest staan, hetgeen voor mij al genoeg reden zou zijn om er een te kopen; of het alternatief moet echt stukken beter rijden.
mensen die platgeslagen muggen schrijven
:jumping: Geweldig :jumping:
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

za nov 25, 2006 03:32

maar ik waag het er toch op: qua design vind ik de huidige Honda Civic in zijn klasse ver boven de rest staan,
Tjsa - dat komt uit de mond van een 323 lover.... Ieder zijn meug maar ik vind het geen design omdat het niets toevoegd. Alleen een make-up in lelijke vorm, niets is creatief aan die auto.

Mistlampjes 3 hoekig?
Grilletje in reflectiekleuren in de Mercury Sable stijl?
Achterdeurgrepen in 156 stijl?
Uitlaatstukjes in 3 hoeksvormen bij de dure versies (terwijl de standaard versie 2 kapjes heeft en een goedkopig pijpje eronder)
Dat vind jij design?

Luistert: dit is niets meer dan een poging om met wat zielige accenten een suffe auto op te kalefateren, omdat de Megane / Tigra lijnen anders overduidelijk worden. Spare me the details over het interieur...Niks nieuws alleen meer kermis en duidelijk geïnspireerd op wat de markt dicteert - waar andere fabrikanten succes mee behalen.

Nee, als je het over design hebt dan moet je hebben over een model wat een dimensie toevoegd aan creatie in zijn totaal - dat doet dit suffige karretje duidelijk niet
Dat deed Ford Sierra in 1982 wel (wat ik er dan ook van mag vinden)
En de audi 80 in 1987
Diverse Renaultmodellen ( Scenic - idd Avantime enz)
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

za nov 25, 2006 03:42

Even goed lezen, er stond "vind ik".

Dat jij jouw mening aan mij probeert op te dringen, so be it, ik ben er niet van onder de indruk. Een auto IS niet mooi, je VINDT hem mooi (of niet natuurlijk).

Ben wel even benieuwd wat de Sierra en de 80 toevoegden volgens jou (ben ik mss net ff te jong voor).
Alfa Romeo GT 3.2 V6
SCARB 4835

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

za nov 25, 2006 04:26

:shock: Dring ik mijn mening op? Heb ik gezegd wat jij mooi moet vinden? Enkel heb ik benadrukt de onterechtheid van jouw desing mening in mijn ogen, Logisch want jij hebt nu eenmaal een andere smaak en stelt dat ook menig maal tentoon in je mazda verhalen en zelfs je avatar.....in mijn tekst staat ook vind ik....dus jij bent degene die niet goed leest. Dus niet gelijk persoonlijk worden kerel

Een auto is mooi - als ie door velen mooi gevonden wordt - een succes dus - dit tesamen met een aparte verschijning (en technische vernieuwingen).
Wat de Sierra en de 80 deden in die jaren (en niet volgens mij maar volgens de markt) - kijk en vergelijk en pak anders het geschiedenisboek maar als je toen nog qua leeftijd niet bij machte was daar een herinnering aan te hebben:
- Vernieuwing
- Design
- Succes in de verkoopjaren
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Dinky Boy
Miniaturista

za nov 25, 2006 10:08

Ik hou wel van ontwerpen waarin stijlelementen consequent zijn doorgevoerd. Wat dat betreft vind ik de nieuwe Civic een prachtig ontwerp met de 'kerf' aan zowel voor als achterzijde. En er zit tenminste durf in, waar bijvoorbeeld een Golf een angsthazen-ontwerp is voor behoudende zieltjes.

Ik vond de Avantime geweldig en begrijp absoluut niet waarom hij zo verguisd werd. Renault stak zijn nek uit en werd afgestraft met een ongewoon venijn.

De huidige BMW's? Ik heb er helemaal niets mee, vind ze op sommige punten lelijk, maar heb wel bewondering voor de durf die BMW toonde met de ommezwaai in zijn design.

En ook als is de 'nieuwe' 166 niet lelijk, de originele versie was naar mijn smaak een veel beter ontwerp omdat het zich onderscheidde van al het andere.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

za nov 25, 2006 12:53

Ik kan mij herinneren dat de ontwerper van de Sierra in een Top Gear uitzending heeft toegegeven dat hij zeer werd geinspireerd door de Porsche 928.
Wat vertelt het verkoopaantal? In ieder geval dat het een commercieel succes was maar weinig over de vormgeving.

Je kan zelfs niet kijken naar het aantal overgebleven klassiekers want het lijkt mij overduidelijk dat bij sportieve auto's de meer ruige, lawaaierige en meer uitdagende auto's meer enthousiastelingen zijn. Een Alfa Spider of Alfetta GTV was in de jaren 80 op alle punten sterk verouderd in vergelijk met de zeer goede Mazda RX-7 maar wie wil voor zijn plezier een RX-7? Voor dagelijks OK en mag buiten blijven staan maar als klassieker voor de mooie dag? Blijven weinig enthousiastelingen over terwijl het op vrijwel op alle punten veel beter en moderner is.

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

zo nov 26, 2006 17:44

:shock: Dring ik mijn mening op? Heb ik gezegd wat jij mooi moet vinden? Enkel heb ik benadrukt de onterechtheid van jouw desing mening in mijn ogen, Logisch want jij hebt nu eenmaal een andere smaak en stelt dat ook menig maal tentoon in je mazda verhalen en zelfs je avatar.....in mijn tekst staat ook vind ik....dus jij bent degene die niet goed leest. Dus niet gelijk persoonlijk worden kerel
Je begint goed idd, maar daarna begin je met "dit is een zielige poging (...) om een suffe auto op te kalefateren". Nee, dat is het niet, dat vind jij. Ik vind (let wel vind) dat het Honda prima gelukt is om een apart smoelende auto neer te zetten die er desondanks goed uit ziet (de Chinese auto's uit de OP smoelen ook apart, maar die vind ik dan net weer wat minder ;)). De Mercury Sable ken ik ook ("doorlopende" koplampen), evenals de achterdeurgrepen van de 156. Dus ja die ideeën zijn gejat, maar uiteindelijk houdt het m.i. een keer op met écht originele dingen verzinnen (deurgrepen in de dorpel kan ook, maar daar haal je weinig kopers mee ;)). Overigens is de Honda voor de rest een compleet andere auto dan de Mercury. Een station met hetzelfde geintje zou het moeilijk krijgen, denk ik. Mistlampjes driehoekig? Tja ook die keus is beperkt: rond, vierhoekig of driehoekig. Vijf- of meerhoekig zou evt ook nog kunnen (da's iig wel weer origineel) maar daar moet de auto ook weer naar zijn. Lijkt me meer iets voor Chrysler met z'n hoge neuzen.
Een auto is mooi - als ie door velen mooi gevonden wordt - een succes dus - dit tesamen met een aparte verschijning (en technische vernieuwingen).
Wat de Sierra en de 80 deden in die jaren (en niet volgens mij maar volgens de markt) - kijk en vergelijk en pak anders het geschiedenisboek maar als je toen nog qua leeftijd niet bij machte was daar een herinnering aan te hebben:
- Vernieuwing
- Design
- Succes in de verkoopjaren
Ik zal een keertje in de autojaarboeken uit die tijd van m'n vader duiken.
Alfa Romeo GT 3.2 V6
SCARB 4835

ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Contacteer: Yahoo! Messenger

zo nov 26, 2006 19:09

Helemaal mee eens! Waarschijnlijk dodelijk om te zeggen hier, maar ik waag het er toch op: qua design vind ik de huidige Honda Civic in zijn klasse ver boven de rest staan, hetgeen voor mij al genoeg reden zou zijn om er een te kopen; of het alternatief moet echt stukken beter rijden.
mensen die platgeslagen muggen schrijven
:jumping: Geweldig :jumping:
hoda civic??? ja het model van begin jaren 90... de nieuwe??? elke keer als ik er 1 ziet vraag ik me af wanneer ie opstijgt..

en de renault avantime??????????? no way hozee, de megane daar en tegen, super!!!!!!!

ow en het gele chinese blik???? tja, ehm..... ik hou niet zo van chinees 2x per jaar een loepia is wel voldoende :roll:
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice

zo nov 26, 2006 19:57

Over de loempiabakkers aka sambal-boys gesproken.
Als het toch een Chinees moet worden, dan deze maar:

De Brilliance Zhonghua Junjie M2.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zover ik gehoord heb word dez binnenkort in Europa verkocht, ben onder de indruk.
En dat gebeurt niet gauw! :roll:
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Contacteer: Yahoo! Messenger

zo nov 26, 2006 20:09

spiegel hangt al scheef... ;-) is dat een kinderziekte of hoort dat gewoon 8)
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo nov 26, 2006 20:57

Over de loempiabakkers aka sambal-boys gesproken.
Als het toch een Chinees moet worden, dan deze maar:

De Brilliance Zhonghua Junjie M2.

Afbeelding

Zover ik gehoord heb word dez binnenkort in Europa verkocht, ben onder de indruk.
En dat gebeurt niet gauw! :roll:
Dat zei Rik toch al: "Kopieerdrift" : 1 keer raden welke BMW 5 serie hier model voor heeft gestaan?? :lol:

Dit smoelt igg beter dan alle Daasialoogans bijelkaar.

Van die (MATRA build) Avantime snap ik ook niets van: Een fraaie revolutionaire bak met smoel, en vooral een eigen smoel. Dat ding had echt Franse flair. Ik heb er zelfs een folder van. Snap alleen niet dat dezelfde fabrikant zo'n afzichtelijke Meegaan kabrieolet maakt. :?
Laatst gewijzigd door @lfa@lgra op zo nov 26, 2006 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice

zo nov 26, 2006 21:02

Nou Arjen, het valt wel te verklaren.
Dit ding is mede door BMW tot stand gekomen zover ik gelezen heb.
BMW is namelijk 1 vd joint-venture pratners van deze bami-fabriek. :lol:
Die gasten bouwen de 3er en de 5er voor de chinese markt.
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Terug naar “Het Forum Café”