Dring ik mijn mening op? Heb ik gezegd wat jij mooi moet vinden? Enkel heb ik benadrukt de onterechtheid van jouw desing mening in mijn ogen, Logisch want jij hebt nu eenmaal een andere smaak en stelt dat ook menig maal tentoon in je mazda verhalen en zelfs je avatar.....in mijn tekst staat ook
vind ik....dus jij bent degene die niet goed leest. Dus niet gelijk persoonlijk worden kerel
Je begint goed idd, maar daarna begin je met "dit
is een zielige poging (...) om een suffe auto op te kalefateren". Nee, dat
is het niet, dat vind jij. Ik vind (let wel
vind) dat het Honda prima gelukt is om een apart smoelende auto neer te zetten die er desondanks goed uit ziet (de Chinese auto's uit de OP smoelen ook apart, maar die vind ik dan net weer wat minder

). De Mercury Sable ken ik ook ("doorlopende" koplampen), evenals de achterdeurgrepen van de 156. Dus ja die ideeën zijn gejat, maar uiteindelijk houdt het m.i. een keer op met écht originele dingen verzinnen (deurgrepen in de dorpel kan ook, maar daar haal je weinig kopers mee

). Overigens is de Honda voor de rest een compleet andere auto dan de Mercury. Een station met hetzelfde geintje zou het moeilijk krijgen, denk ik. Mistlampjes driehoekig? Tja ook die keus is beperkt: rond, vierhoekig of driehoekig. Vijf- of meerhoekig zou evt ook nog kunnen (da's iig wel weer origineel) maar daar moet de auto ook weer naar zijn. Lijkt me meer iets voor Chrysler met z'n hoge neuzen.
Een auto is mooi - als ie door velen mooi gevonden wordt - een succes dus - dit tesamen met een aparte verschijning (en technische vernieuwingen).
Wat de Sierra en de 80 deden in die jaren (en niet volgens mij maar volgens de markt) - kijk en vergelijk en pak anders het geschiedenisboek maar als je toen nog qua leeftijd niet bij machte was daar een herinnering aan te hebben:
- Vernieuwing
- Design
- Succes in de verkoopjaren
Ik zal een keertje in de autojaarboeken uit die tijd van m'n vader duiken.