Welke partij

CDA
14%
13
PvdA
7%
7
VVD
38%
36
SP
17%
16
GroenLinks
1%
1
Groep Wilders / PvdV
21%
20
ChristenUnie
2%
2
D66
Geen stemmen
0
PvdD, SGP, etc...
1%
1

Totaal aantal stemmen: 96
Andretti Molletti

RE: Verkiezingen

do nov 23, 2006 19:28

Blijkbaar denkt de meerderheid vd Nederlanders er anders over ;)

Kosta
Guru
Guru

Re: RE: Verkiezingen

do nov 23, 2006 19:35

Blijkbaar denkt de meerderheid vd Nederlanders er anders over ;)
Zou idd Aernouds reactie willen zien op mijn laatste post over de voedselbank. Ik ben de eerste die geld zal geven aan mensen die het nodig hebben maar nogmaals nodig HEBBEN. heb een kennis werken bij het CWI, hoor daar schokkende dingen. Heftruckchauffeur al 9 maanden werkloos, heeft een paar x aanbod gehad om in een magazijn te gaan werken waar hij het meeste met z'n handen moet doen, wil hij niet! SCHANDALIG ! Zit dus liever thuis met een uitkering die blijkbaar hoog genoeg is. Waarom pakken we die mensen nou eens niet keihard aan !?
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Aernoudt
Guru
Guru
Contacteer: Website

do nov 23, 2006 20:07

En welke partij gaat er iets voor de ondernemers doen ??????? :roll:

Daar heb ik de afgelopen maand werkelijk geen een partij overgehoord.............
Zoals ik al in het begin van deze thread aangaf: heeft de SP daar juist goede punten voor, omdat het naar de mening van de SP belangrijk is om een gezonde middenstand te hebben (aangezien de echt grote jongens voor zich zelf zorgen). Dus zolang je niet boven de 115000 euro uit komt is het economisch gezien erg aantrekkelijk om SP te stemmen, ook omdat je in het geval van zieke medewerkers gunstiger kostenplaatje hebt.
Alleen is niemand gelukkig geworden en SAMEN is een groot woord..
Prachtige samenvatting :thumbs:

@Kosta: zolang je geen partij programma's leest heeft een discussie geen zin omdat je niet weet waar je het over hebt. De verschillende tooltjes op Internet om je te helpen zijn niet meer dan dat: tooltjes. (de versie die jij gedaan hebt is helaas niet 1 van de betere; er zijn er ook die per partij de statements samenvatten en je kunt dan kiezen van =geheel oneens - tot geheel eens (per stelling, per onderwerp) die al een veel beter inzicht geeft)

Voedselbanken kunnen voorkomen worden en zijn niet bedoelt (ze hadden er zo wie zo al niet moeten zijn; lees: nodig zijn) voor mensen die mobiel bellend met de auto komen) ;) In het plan van aanpak van de SP geldt er een werk bonus, juist bedoelt om werken ipv uitkering aan te moedigen in de lage inkomenssfeer! (een fatsoenlijk salaris helpt ook om het aantrekkelijker te maken om te werken overigens... daar zijn goede cao's voor nodig)
Mensen die niet willen werken zullen ook aangepakt moeten worden, ik denk niet dat er veel mensen zijn die dat niet onderschrijven.

Een goede discussie kan juist tussen mensen met verschillende standpunten, anders is er niks om over te discussieren. Dat zal dan alleen wel een inhoudelijk gesprek moeten zijn ipv de standaard dooddoeners zonder argumenten en voorbeelden te noemen. Dan kom je op een niveau van gesprek uit waar niks te bereiken valt uit.

Merci Charlotte :) (Val in dezelfde categorie qua auto's, huis etc. ;) )
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Kosta
Guru
Guru

do nov 23, 2006 20:36

Tis niet makkelijk discussieren met iemand met zo'n grote SP bril op. Ik geef het op. Zelf de stemwijzer kieskompas klopt nu geen snars van. Vind het allemaal goed, kan alleen maar hopen dat SP niet in de regering komt. Want wat je ook zegt, geen enkele ondernemer die ik gesproken heeft is blij met de overwinning van de SP, maarja niemand die het partijprogramma van de SP kent. Vind dat de VVD en Pvdv wel duidelijk zijn in hun standpunten naar de ondernemer toe. Weet wel dat we het hier nooit eens over worden, is wel goed eigenlijk. Succes de komende 4 jaar !
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

diele
Guru Duplice
Guru Duplice

do nov 23, 2006 20:38

Helaas gaat vooral het woord SAMEN niet op voor het mkb..

Een middenstander hoeft nergens aan te kloppen

Arbeids ongeschikt als ondernemer JAMMER....

Hypotheek nodig (met een onderpand) JAMMER....

Een CAOér die op jou kosten in de WAO gaat JAMMER...

En als ondernemer heb ik er geen 2,5 op mijn rug iedere dag,minimaal 10...
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

do nov 23, 2006 20:42

Daar komt nog eens bij dat iemand die zijn nek heeft uitgestoken en een eigen ondeneming is begonnen en daar dus rond de 80 en 100 uur in de week voor werkt niet benadeeld zou mogen worden, ook al verdiend hij dan nog meer dan 115000
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

diele
Guru Duplice
Guru Duplice

do nov 23, 2006 20:45

En als je dan na jaren van 100 uur in de week, je toko wilt verkopen mag je 50% afrekenen.......... :?:
75 1.8 ie

Landcruiser
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

do nov 23, 2006 20:55

En als je dan na jaren van 100 uur in de week, je toko wilt verkopen mag je 50% afrekenen.......... :?:
En die 50+ % heb je al je hele leven betaald.
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998

Skattie

do nov 23, 2006 20:55

Daar komt nog eens bij dat iemand die zijn nek heeft uitgestoken en een eigen ondeneming is begonnen en daar dus rond de 80 en 100 uur in de week voor werkt niet benadeeld zou mogen worden, ook al verdiend hij dan nog meer dan 115000
Ach toe nou, iemand die 115000 verdient houdt er nog altijd meer aan over dan modaal. Terwijl die persoon met een modaal inkomen misschien zich ook wel ontzettend uit de naad werkt. Dat iemand kiest om zijn nek uit te steken, is zijn eigen keuze, dat hoeft niet beloond te worden. Ik zeg toch ook niet dat ik, als docent ook risico's lopend, meer moet verdienen. Ik heb er voor gekozen, dus ook voor die risico's en als het me niet aanstaat moet ik ander werk gaan doen. Waarom is men zo bang voor zijn eigen hachje?

Aernoudt
Guru
Guru

do nov 23, 2006 20:56

@Kosta: lezen is een kunst ;) Ik heb gezegd dat er betere tools zijn ter vergelijking, niet dat je dan op een andere partij uitkomt ;)
Als je de moeite zou hebben genomen om de verschillende programma's te lezen had je een weloverwogen keuze kunnen maken. Het mooie van een democratie is dat je mag kiezen, of dat nu VVD, CDA, Groenlinks of iets anders is. Het schept echter ook de plicht om jezelf wel goed te orienteren.
Om dan vol te blijven houden dat bepaalde partijen goed zijn voor bepaalde groepen mensen ZONDER de inhoud van programma's te kennen is een beetje simpel.

Als je meer dan 115000 euro verdient en bedenkt dat er veel mensen zijn die in de problemen zitten, dan is wat delen helemaal zo gek nog niet. Geven geeft meer voldoening in zo'n geval dan krijgen :idea:

@Diele: tav die ziekte wet staat er dus juist een en ander op papier... lezen !

Aernoudt
Guru
Guru

do nov 23, 2006 20:57

...Waarom is men zo bang voor zijn eigen hachje?
Hebzucht. Ikke ike en de rest...

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

do nov 23, 2006 21:04

Ach toe nou, iemand die 115000 verdient houdt er nog altijd meer aan over dan modaal. Terwijl die persoon met een modaal inkomen misschien zich ook wel ontzettend uit de naad werkt. Dat iemand kiest om zijn nek uit te steken, is zijn eigen keuze, dat hoeft niet beloond te worden. Ik zeg toch ook niet dat ik, als docent ook risico's lopend, meer moet verdienen. Ik heb er voor gekozen, dus ook voor die risico's en als het me niet aanstaat moet ik ander werk gaan doen. Waarom is men zo bang voor zijn eigen hachje?
Misschien omdat ik er (lekker egoistisch) voor kies veel te werken om een betere levensstandaard te hebben en vroeger wil stoppen met werken, om dan te doen waar ik zin in heb. (misschien wel wat vrijwilligerswerk nog meer dierenopvang wie weet) En niet om tot mn 65ste of in mijn geval waarschijnlijk tegen die tijd mn 70ste te moeten werken.
En die risico's die een werknemer in loondienst loopt zijn mi anders dan die een zelfstandige loopt. (let op ik zeg expres niet groter of kleiner maar anders)
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998

diele
Guru Duplice
Guru Duplice

do nov 23, 2006 21:05

Ik kan prima lezen !

Nu nog een partij die iets voor de ondernemers doet...

Halvering van alle regels om te beginnen..
75 1.8 ie

Landcruiser
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

Duc
Guru
Guru

do nov 23, 2006 21:06

Ik zeg toch ook niet dat ik, als docent ook risico's lopend, meer moet verdienen. Ik heb er voor gekozen, dus ook voor die risico's en als het me niet aanstaat moet ik ander werk gaan doen. Waarom is men zo bang voor zijn eigen hachje?[/quote]

Risico's als docent? Zijn die vergelijkbaar met financiele risico's als (startend) ondernemer? Of met de risico's die bv een chirurg/piloot/luchtverkeersleider loopt? (beroepen die "ruim boven modaal" zitten)
RWD german daily, Mito on the side.

Ducati 1098 racer
Ducati 996R racer
Ducati 748 Senna
BMW R 1150 GS Desert FOX
SUZUKI VStrom 650 XT Adventure
"racing because, football, golf and tennis only require 1 ball"

Skattie

do nov 23, 2006 21:09

Het gaat niet om het soort risico's of groter of kleiner. Ikzelf vind het terrecht dat iemand die verantwoordelijk is voor vele levens, iets meer verdient maar dat is verantwoordelijkheid voor anderen, niet voor jezelf. Wat ik bedoel is dat je, als je zelfstandig ondernemer wordt, je weet dat je risico's loopt voor jezelf. Daar kies je dan voor en dat hoeft niet beloond te worden.

Terug naar “Het Forum Café”